Izgatottan fogtam hozzá a Kisszobrász szakkör tervezéséhez, mert nagy kihívást jelentett számomra. 21 fős csoportot szerveztem a felső tagozaton, 5-7. osztályos tanulók körében.
A célom az volt, hogy megismerkedjenek a szobrászat történetével, anyagaival, típusaival. Bepillantást nyerjenek szobrászhagyományokba, megismerjék a különböző típusú alkotásokat. Felkeltsem az érdeklődésüket a különböző anyagok tulajdonságainak, megmunkálásának a megismeréséhez, vágyukat az alkotás, a szobrászkodás iránt.
A foglalkozások során megtanultuk az alapanyagok előkészítését, a megmunkálást, a díszítést, az utó munkálatokat, az állagmegóvás lehetőségeit. Foglalkoztunk a megállíthatóság, és a tér kihasználásának a kérdéseivel is. Az utolsó szakaszban a tanulók megtervezték, elkészítették saját terméküket: korsók, fűszertartók, tálak, tányérok, ékszertartó dobozok, domborművek, ceruzatartók, készültek el. A tanulók a foglalkozásokon aktívan, kreatívan vettek részt, ötleteikkel segítették egymás munkáját. Nagyon lelkesen készültek a kiállításra, örömmel mutatták be az alkotásaikat barátaiknak, társaiknak, családjuknak, tanáraiknak, akik nem sajnálták a dicsérő szavakat tőlük.