Az intézményi munkaterv nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható: |
Martfűi József Attila
Általános Iskola
5435 Martfű, Május 1. út 2.
Intézményi Egységkód: T080JA3901
Szolnoki Tankerületi Központ JA39
Vármegye: Jász-Nagykun-Szolnok
OM azonosító: 201511
Bevezetés
Munkatervünket a pedagógiai programban meghatározottak szerint, az előző tanév mérési eredményeinek, szakértői véleményeinek figyelembevételével, a fenntartó elvárásai és a jelenleg érvényben lévő jogszabályokra alapozva állítottuk össze. A munkaterv elfogadása, a legitimáció, a munkaközösségek és egyéb szakmai szervezetek munkatervei a melléklet részét képezik.
Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.
A pedagógiai programban megfogalmazott célok és feladatok közül a 2023/2024-es tanévben meghatározónak tartjuk:
A 2023-2024-es tanév pedagógiai céljai:
A tanév feladatainak megvalósítása érdekében a tantárgyak, és az egyéb foglalkozások tematikájában az elmúlt tanévek tapasztalatai alapján kiemelt hangsúllyal szerepel:
- Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése.
- A személyiség és közösségfejlesztés színvonalának növelése.
- Praktikus ismeretek előtérbe helyezése.
- Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása.
- Az elektronikus információs technikák hangsúlyozása.
- Szoros kapcsolat a partnerekkel, az iskola külső környezetével.
- Viselkedéskultúra fejlesztése.
- Pályázatokon való részvétel.
- Tanulmányi és sportversenyeken való részvétel.
- Folyamatos felzárkóztatás, tehetséggondozás.
- Változatos tanulásszervezési eljárások alkalmazása.
- Határtalanul pályázaton való részvétel.
- A TÉR tesztelése.
- A hatékony, kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátíttatása és az önművelés igényének kialakítása. A KAP bevezetésével, immár 8. évfolyamig a képzéseken elsajátított módszerek és eljárások beemelése a tanév folyamán a tanítási folyamatokba.
- Az új NAT és az erre épülő új helyi tanterv, ehhez kapcsolódóan az új tanmenetek, tanulási tartalmak egyeztetése, bevezetése a 4. és a 8. évfolyamon.
Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok:
- A kompetenciamérés eredményének javítása.
- Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása.
- Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása.
- Alsó-felső tagozatváltás segítése.
- Elsős tanulók szocializálásának segítése.
- Intézményi értékelés végzése.
Helyzetelemzés
1. Személyi feltételek
- Engedélyezett álláshelyek száma: 39,5 fő
- Betöltött álláshelyek száma: 34 fő
- Teljes munkaidős: 30 fő
- Részmunkaidős: 7 fő
- Megbízási szerződéssel foglalkoztatott: 3 fő
- NOKS: 7 fő
- Technikai (egyéb) állás: 7 fő
- Közfoglalkoztatott: 3 fő
A 2011. évi CXC törvény 4. és 6. sz melléklete alapján, (mely az osztály és csoportlétszámokat, a tanulók finanszírozott heti foglalkozási időkeretét tartalmazza) 39, 5 fő álláshelyre kapott engedélyt iskolánk a Szolnoki Tankerületi Központtól.
Az intézmény megbízott felelősei, tisztségviselői
Igazgató: Igazgatóhelyettes: Igazgatóhelyettes: |
Földi Edina Sára Ivanov Erika Mészáros Ágnes |
Munkaközösség vezetők
Alsós munkaközösség: Reál felsős és művészetek munkaközösség: Nyelvi munkaközösség: Fejlesztő- és Gyógypedagógiai Munkaközösség: Testnevelés munkaközösség: Osztályfőnöki mérés és értékelés munkaközösség: Szervezési és irányítási munkaközösség: |
Csatóné Döbrei Katalin Biró Erika Botka Tibor Vadasné Farkas Brigitta Kovács Mihály Köntés Anikó Hegedűs Edit |
Osztályfőnökök
1.a: Kontér Ildikó
1.b: Kiss Rita
2.a: Pápainé Molnár Anikó
2.b: Csatóné Döbrei Katalin
3.a: Csurgó Ilona
3.b: Czető Klaudia
4.a: Nagyné Tóth Tünde
4.b: Savella Szilvia
5.a: Kovács Mihály
5.b: Szendi Éva
6.a: Botka Tibor
6.b: Kabai Zsolt
7.a: Biró Erika
7.b: Miklósi Nikoletta
8.a: Melis Pálné
8.b: Donkó Ágnes Zsanett
Diákönkormányzatot segítő pedagógus: Továbbtanulási és gyermekvédelmi felelős: |
Miklósi Nikoletta Kabai Zsolt |
2. Intézmény tanulói adatai
Intézményünkben 413 tanuló kezdi meg a tanévet 16 tanulócsoportban. (8 alsó tagozatos, 8 felső tagozatos osztály)
SNI tanulók száma | |||||
---|---|---|---|---|---|
Osztálylétszám | BTMN | 2-nek számító | 3-nak számító | SNI 3-ból autizmus spektrumzavarral küzdő tanuló |
|
1.a | 28 | 3 | 1 | 0 | 0 |
1.b | 29 | 2 | 1 | 0 | 0 |
2.a | 22 | 2 | 0 | 0 | 0 |
2.b | 21 | 1 | 0 | 0 | 0 |
3.a | 28 | 5 | 2 | 0 | 0 |
3.b | 26 | 4 | 1 | 2 | 1 |
4.a | 29 | 2 | 2 | 0 | 0 |
4.b | 30 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Össz.: | 213 | 21 | 8 | 3 | 2 |
5.a | 25 | 9 | 0 | 0 | 0 |
5.b | 26 | 6 | 2 | 0 | 0 |
6.a | 28 | 2 | 1 | 0 | 0 |
6.b | 28 | 3 | 1 | 1 | 1 |
7.a | 25 | 4 | 0 | 0 | 0 |
7.b | 23 | 8 | 2 | 1 | 0 |
8.a | 22 | 1 | 0 | 0 | 0 |
8.b | 21 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Össz.: | 199 | 35 | 6 | 2 | 1 |
Mindössz. | 412 | 56 | 14 | 5 | 3 |
3. Tárgyi feltételek
Épület
A nyár folyamán folytatódtak a szükséges tisztasági és fertőtlenítő meszelések és a nagytakarítás, illetve a klímarendszer karbantartása. A táblák cseréit, a vonalazások festését is elvégezték az évfolyamoknak megfelelően. A földszinti tantermek tisztasági meszelése megtörtént, a 25-ös tanteremben a beázás utáni bejavításokat, a mosdók tisztasági meszelését, és hibás felszereléseinek cseréjét, javítását is elvégezték. Így az intézmény rendezetten várja tanulóinkat.
Eszközök és felszerelések:
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.
Épületek száma: 1
Tantermek száma: 22
Informatika terem: 2
Tanulói számítógépek száma: 45
Fejhallgatók száma: 30
Fejlesztő szoba: 2
Tornaterem: 2
Könyvtár: 1
Más intézmény létesítményeinek, eszközeinek használata:
A fenntartót, működtetőt érintő feltételek:
- Uszoda- Martfű Termál Span
- Városi Sportcsarnok Martfű
A 2023-2024-es tanév rendje
Szorgalmi időszak:
Első tanítási nap: 2023.szeptember 1. (péntek)
Utolsó tanítási nap: 2024. június 21. (péntek)
A szorgalmi időszak első féléve 2023. szeptember 1-től 2024. január 19-ig tart.
Az első féléves tanulmányi előrehaladásról a tanulót, illetve gondviselőjét 2024. január 26-ig tájékoztatjuk a félévi értesítő által.
A szünetek időtartama
Iskolai tanítási szünetek:
- Őszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2023. október 27. (péntek)
A szünet utáni első tanítási nap: 2023. november 6. (hétfő) - Téli szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2023. december 21. (csütörtök)
A szünet utáni első tanítási nap: 2024. január 8. (hétfő) - Tavaszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024. március 28. (csütörtök)
A szünet utáni első tanítási nap: 2024. április 8. (hétfő)
Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:
2023. október 23. (hétfő)
2024. március 15. (péntek)
2024. május 1. (szerda)
2024. május 20. pünkösd (hétfő)
Munkanapáthelyezés
2023. december 16. (szombat) munkanap
2024. június 20-i munkanapot 2023. december 16-án dolgozzuk le.
Tanítás nélküli munkanapok
esemény | felelős | időpont | |
---|---|---|---|
1. | Féléves osztályozó értekezlet | iskolavezetés, osztályfőnökök, szaktanárok |
2024. január 22. |
2. | Pályaorientációs nap | Kabai Zsolt | 2024. június 18. |
3. | Nevelési értekezlet | iskolavezetés | 2024. június 10. |
4. | Diákönkormányzati nap | Diákönkormányzat, Miklósi Nikoletta |
2024. június 17 |
Nemzeti ünnepeink
esemény | felelős | időpont | |
---|---|---|---|
1. | Az aradi vértanúk emléknapja (október 6.) |
felsős real és műv. munkaköz. |
2023. október 6. |
2. | Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe (október 23.) |
osztályfőnökök | 2023. október 20. |
3. | Nemzeti nyelvünk ünnepe (november 13.) |
alsós humán munkaköz. | 2023. november 13. |
4. | Magyar kultúra napja (január 20.) |
alsós humán munkaköz. | 2024. január 18. |
5. | A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja (február 25.) |
történelmet tanító szaktanárok |
2024. február 23. |
6. | Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe (március 15.) |
felső tagozatos magyart tanító szaktanárok |
2024. március 14. |
7. | A holokauszt áldozatai emléknapja (április 16.) |
felsős történelmet tanító szaktanárok |
2024. április 16. |
8. | A Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) |
felső tagozatos magyart tanító szaktanárok |
2024. június 4. |
Iskolai rendezvényeink, ünnepségeink
esemény | felelős | időpont | |
---|---|---|---|
1. | Tanévnyitó ünnepség | iskolavezetés | 2023. szeptember 1. |
2. | Halloween, Márton nap | idegennyelvi munkaközösség |
2023. október 27. |
3. | Karácsonyi mesejáték | nevelőtestület, SZMK | 2023. december 16 |
4. | Iskolanyitogató | alsós munkaközösségek | 2024. március |
5. | Nyílt nap | Alsós és felsős munkaközösség |
2024. március 25. |
6. | Magyar költészet napja | Felsős magyart tanító szaktanárok |
2024. április 11. |
7. | Sámli bál | nevelőtestület, SZMK | 2024. április 13. |
8. | Szilver vizsgabál | tanítók | 2024. május |
9. | Határtalanul! kirándulás Erdélybe |
7. évfolyamos osztályfőnökök |
2024. május 29-31. |
10. | Ballagás, tanévzáró ünnepség | iskolavezetés | 2024. június 22. 9 és 17 óra |
Témanapok, témahetek
esemény | felelős | időpont | |
---|---|---|---|
1. | Magyar Diáksport Napja | testnevelés munkaközösség |
2023. szeptember 29. |
2. | Farsang | osztályfőnökök, szaktanárok, SZMK |
2024. február 9. |
3. | PÉNZ7 | osztályfőnökök | 2024. március 4-8. |
4. | Fenntarthatósági témahét | felsős reál munkaközösség |
2024. április 22-26. |
Mérések
időpont | esemény | felelős |
---|---|---|
2023.szeptember 19-október 11. |
Pályaorientációs mérés | 8. osztályos osztályfőnökök, Kabai Zsolt |
2023.október 13-december 8. | Difer mérés | Vadasné Farkas Brigitta |
2024. február | 4. osztályos tankerületi mérés | Mészáros Ágnes, alsós munkaközösségek |
2024. január 9-május 10. | Netfitt mérés | Kovács Mihály |
2024. március 4-június 3. | Országos mérés 4-8. évfolyamon | igazgató, szervezési és irányítási munkaköz |
Fogadóórák, szülői értekezletek
időpont | esemény | felelős |
---|---|---|
2023. november 7. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2024. március 26. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2023. szeptember 11-szeptember 28. | Szülői értekezletek | osztályfőnökök |
2024. január 31-február 22. | Szülői értekezeletek | osztályfőnökök |
2023.szeptember 7. | SZMK értekezlet | igazgató, SZMK |
2024. január 30. | SZMK értekezlet | igazgató, SZMK |
Első osztályos beiratkozás
feladat / esemény | felelős | határidő |
---|---|---|
Szülők tájékoztatása | igazgató | 2024. március |
Iskolanyitogató | alsós munkaközösségek |
2024. március 22. |
Beiratkozás | igazgató, igazgatóhelyettesek |
2024. április 18-19. |
Elsős szülői értekezlet | igazgató, első osztályban tanítók |
2024. május |
Továbbtanulás
esemény / téma | felelős | időpont | |
---|---|---|---|
1. | Pályaválasztási szülői értekezlet | igazgató, Kabai Zsolt | 2023. november |
2. | Tanulók jelentkezése írásbeli felvételi vizsgákra |
8. évf. osztályfőnökök | 2023. december 8. |
3. | Központi írásbeli felvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2024. január 20. 10 óra |
4. | Központi írásbeli pótfelvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2024. január 30. 14 óra. |
5. | Írásbeli felvételi vizsgaeredmények |
Kabai Zsolt | 2024. február 9. |
6. | Tanulói jelentkezési lapok továbbítása a felvételi központba |
8. évf. osztályfőnökök | 2024. február 21. |
7. | Tanulói adatlapok módosítása | 8. évf. osztályfőnökök | 2024. április 8-10 |
8. | A felvételről vagy elutasításról szóló értesítés a jelentkezőnek |
2024. május 2. |
Feladatterv
„Az iskola rendőre” program 2023/2024. tanévben történő végrehajtására:
- Az iskolarendőr részt vesz a tanévnyitó ünnepségen. A közlekedési vers közös elszavalása, szóróajándékok átadása. (2023. szeptember 1.)
- Iskolarendőr program plakátjának elhelyezése az intézményben. (2023. szeptember)
- Az iskolás gyermekek kerékpárjainak műszaki átvizsgálása, a kerékpárok kötelező felszereléseinek ellenőrzése. (2023. október)
- Felső tagozatos tanulók számára tájékoztató előadás szervezése az elektromos cigaretta káros hatásairól, használatáról. (2023. november)
- Alsó tagozatos tanulóknak tájékoztató előadás szervezése az őket érintő közlekedési szabályokról. (2024. március)
- A drog- és alkoholfogyasztás veszélyeiről szóló előadás szervezése 7. és 8. évfolyamos tanulóknak. (2024. április)
- Az élő víz veszélyeiről és a vakáció alatt előforduló balesetmegelőzésről előadás szervezése a diákoknak. (2024.június)
1. A tanév feladatai
1.1 Kiemelt céljaink a 2023-2024-es tanévre intézményi szinten:
Az Oktatási Hivatal ellenőrzéshez kapcsolódóan a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók pedagógiai támogatásához kapcsolódó, a Hivatal által működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszeren keresztüli adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelés betartása.
A 2020-ban elfogadott Nemzeti Alaptantervhez kapcsolódó, helyi tantervhez illeszkedő tanmenetek bevezetése 1-8. évfolyamon.
Az intézményi önértékelési csoport irányításával az öt éves önértékelési program és az éves önértékelési terv működtetése, a feladatok rögzítése, a folyamatok elindítása, folyamatos ellenőrzése.
A tanfelügyeleti és minősítési rendszer által az intézményre rótt feladatok elvégzése.
A Pedagógiai Program folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
A Szervezeti és Működési Szabályzat, a Házirend folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
Digitális kompetenciák fejlesztése a pedagógusok körében.
Az ötödik osztály zökkenőmentes tagozatváltásának elősegítése (osztályfőnökök, tanítók, szaktanárok összehangolt munkájával).
A folyamatos készség és képességfejlesztés, a kulcskompetenciák fejlesztésének előtérbe helyezése.
A nyolcadik osztályosok továbbtanulásának szervezése, koordinálása.
Az új pedagógusok szakmai irányítása, segítése.
Az egy osztályközösségben tanító szaktanárok együttműködésének erősítése.
Az iskolai fegyelem további erősítése:
Adminisztratív fegyelem terén: az e-napló naprakészségére való törekvés
Pontos órakezdés és befejezés.
Biztos alapkészségek kialakítása, tehetséggondozás és felzárkóztatás tanórai keretek között és azon túl. Szövegértési és matematikai készségek fejlesztése (ahol releváns:
méréseredmények értékelése), kifejezetten a tehetséges tanulók magasabb teljesítményszintre való juttatásával.
A cselekvéses, aktív tanulás, a differenciáló tanulás szervezési módok folyamatos alkalmazása, a kooperatív tanulásszervezés és a Komplex Alapprogram módszereinek beépítése eszköztárunkba.
A Komplex Alapprogram bevezetése 1-8. évfolyamon.
Az új tanulók beilleszkedésének nyomon követése;
Folyamatos kapcsolattartás a jól működő szülői munkaközösséggel.
Pályázatfigyelés –írás iránti igény növelése.
Kiemelt célkitűzések a nevelési célok esetén:
- állagmegóvás
- szociális érzékenység fejlesztése
- fegyelem erősítése
- a tanulás értékének erősítése
1.2 Pedagógiai feladatok
- Pedagógiai programból fakadó feladatok
Feladatunk a nevelő-oktató munka 1-8. évfolyamára, hogy:
- a pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése álljon,
- a tanulásszervezés meghatározó szempontja a tanulók aktivitásának optimális kibontakoztatása legyen,
- megalapozzuk a tanuláshoz való pozitív viszonyt (attitűd),
- a tanulói kíváncsiságra, érdeklődésre épített motivációval fejlesszük a kisgyermekben a felelősségtudatot, a kitartás képességét, és előmozdítsuk érzelemvilágának gazdagodását,
- megalapozzuk a tanulási szokásokat és módszereket,
- támogassuk az egyéni képességek kibontakozását,
- az oktatási folyamatban alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) és a DFHT-KIP tanulás technikáit, formáit,
- a tanulásszervezés fő elve és teendője a tanulókhoz optimálisan alkalmazkodó differenciálás legyen a feladatok kijelölésében, azok megoldásában, a szükséges tanári segítésben, az ellenőrzésben, az értékelésben,
- pedagógusaink törődjenek azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociális-kulturális környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak,
- tudatosítsuk a gyermekekben a szűkebb és a tágabb környezetből megismerhető értékeket,
- megerősítsük a konstruktív magatartásformákat, szokásokat,
- a gyermek jellemét formálva szolgáljuk a személyiségének érését,
- fejlesszük a tanulókban azokat a képességeket, készségeket, amelyek a természeti, társadalmi és emberi környezettel való harmonikus, építő kapcsolatokhoz szükségesek,
- az aktív tanulási tevékenységek (kooperatív tanulási technikák) közben fejlesszük a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját, toleranciáját,
- olyan helyzeteket teremtsünk, amelyekben a tanuló gyakorlati módon igazolhatja megbízhatóságának, becsületességének, szavahihetőségének értékét,
- tudatosítsuk a tanulókban a közösség demokratikus működésének értékét és jellemzőit,
- felelősen alakítsák ki saját természeti, társadalmi és emberi környezetüket,
- fejlesszük a test és a lélek harmóniáját,
- elősegítsük a szocializáció folyamatainak kialakulását tanítványainkban,
- diákjaink az elemi műveltség alapjait lerakják, elmélyítsék,
- a tanulók kapjanak folyamatos visszajelzést a tanulmányi teljesítményükről és magatartásuk minősítéséről,
- adaptív tanulásszervezéssel hasznosítsuk a számítógépet, s az info-kommunikációs technikákat.
1.3 Tartalmi munka fejlesztése
- Közösségfejlesztési feladatok megvalósítása tervszerűen, az osztályfőnöki munkatervbe beépítve
- Sajátos pedagógiai módszerek alkalmazása, a munkaközösségek munkaterveibe beépítve
- Az iskola nyitottsága érdekében a sokoldalú együttműködés fejlesztése a szülő-pedagógus és a pedagógus-tanuló területeken
- A tanulók magatartásának, kulturáltságának fejlesztése osztályszinten, adott épületbeli közösségi szinten, iskolai szinten
- Kulcskompetenciák fejlesztése, kompetenciamérés eredményességének javítása
- A megismert új tanítási módszerek tudatos alkalmazása az önálló ismeretszerzés segítése érdekében
- Digitális kultúra és kompetencia fejlesztése, Teams felület funkcióinak széles körű használata
- Integrált oktatás (SNI, HHH) fejlesztése
- Napközi otthonban és tanulószobán a tanulás hatékonyabbá tétele
- Szülők tájékoztatása
1.4 Szervezési-vezetési terület:
- Az iskolai környezetünk szépségeinek megfigyeltetése, az intézménnyel szembeni esztétikai igényesség kialakítása
- Az iskolai dekoráció elkészítésének beosztása
Dátum | Felelős |
---|---|
2023. szeptember | Alsós munkaközösség |
2023. október | Felsős magyar nyelv és irodalmat tanítók |
2023. november | Nyelvi munkaközösség |
2023. december | Minden munkaközösség |
2024. január | Alsós munkaközösség |
2024. február | Felsős reál munkaközösség |
2024. március | Történelmet tanító kollégák |
2024. április | Testnevelés munkaközösség |
2024. május | Alsós munkaközösség |
2024. június | Határtalanul! című pályázaton részt vett tanulók munkái (7. évfolyamos osztályfőnökök) |
Az ebédlő előtti faliújság dekorációjának elkészítése az alsó tagozat beosztása szerint történik.
Ősz | 3. évfolyam |
Tél | 1. évfolyam |
Farsang | 2. évfolyam |
Tavasz | 4. évfolyam |
1.5 Nevelőtestület feladatai
- Részvétel nevelőtestületi értekezleteken, megbeszéléseken
- Részvétel a fenntartó által elrendelt továbbképzéseken
- A tantárgyi osztályzatok megállapítása, a tanulók magatartásának és szorgalmának elbírálása, javítóvizsgára, osztályozóvizsgára vagy évismétlésre utalás
- Évente két alkalommal a nevelési értekezlet keretén belül a fent említett témakörökben a kiemelt teendők és módszertani újítások megvitatása
- Az első és a második félév lezárását követően – jogszabályban rögzítettek szerint – a pedagógiai munka elemzésének, értékelésének, hatékonyságának vizsgálatának elvégzése
1.6 Szakmai közösségek feladatai
A szakmai munkaközösség az iskola programja, munkaterve és a munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított egy tanévre szóló munkaterv szerint végzi tevékenységét. A tevékenységek részletei a mellékletet képező munkatervekben található meg.
- A pedagógiai program és a munkaterv alapján a munkaközösség éves munkatervének összeállítása
- Az iskolai munkával kapcsolatos dokumentumok ellenőrzése, illetve egységes dokumentációs rendszer kidolgozása
- Javaslattétel a nevelési értekezletek témaköreire, napirendi pontjaira
- Szakmai továbbképzésekre való javaslattétel
- A KAP tapasztalatairól belső szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere, támogató szakmai tevékenység
- A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok című képzésen részt vett pedagógusok tudásmegosztása
- Összekötő szerep betöltése más közoktatási intézmények munkaközösségeivel
- A szakmai munkaközösségek vezetői egyeztetnek az iskolavezetőséggel és egymással az iskolai munkaterv, a tanév helyi rendje, a munkaközösségi munka- és feladatterv, a félévi, valamint az év végi beszámolók és más elemzések, jelentések összeállításával kapcsolatos, továbbá az iskolai rendezvények, tematikus napok, projektek szervezését, s minden – az iskolavezetőség által kiadott – feladatteljesítést érintő valamennyi kérdésben
- Tankönyv kiválasztással, rendeléssel kapcsolatos feladatok
1.7 A szakmai munkaközösség vezetők közötti kapcsolattartás:
- személyes beszélgetések, konzultációk;
- Teams felületen való online megbeszélések;
- azonos osztályban tanítók szakmai megbeszélései;
- adott témakörben tartott szakmai munkamegbeszélések;
- kibővített iskolavezetőség ülései;
- havi nevelőtestületi munkaértekezletek;
- a vezetők és a pedagógusok teljesítményértékelésével, az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel, és a kiemelt munkavégzésért járó anyagi elismeréssel kapcsolatos megbeszélések;
- nevelőtestületi értekezletek;
- iskolai, intézményi és kerületi szintű szakmai konferenciák.
1.8 Diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok
- Diákközgyűlések szervezése
- A diákönkormányzat vezetőjének heti kapcsolattartása a diákönkormányzat vezetőségével a diák önkormányzati ülésen
- A diákönkormányzat vezetőjének havi kapcsolattartása az iskola vezetőségével
- A tanulmányi munka (versenyek, vetélkedők, pályázatok stb.); szervezése
- Sportélet szervezése
- Kulturális, szabadidős programok szervezése
- A tanulók tájékoztatása (iskolarádió, iskolai honlap)
- Diákönkormányzati nap szervezése
- Javaslat és véleményezés, az osztályfőnökök, a nevelőtestület és az intézményvezető felé a jogszabályokban meghatározott ügyekben
1.9 Szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:
- A nevelő-oktató munka eredményessége megköveteli az iskola és a szülők közötti folyamatos kapcsolattartást. Ezt szolgálják a szülői értekezletek, fogadóórák.
- A kapcsolattartás és az együttműködést segíti a Szülői Munkaközösség.
- A szülői munkaközösség figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót. A tanulók nagyobb csoportját érintő bármely kérdésben tájékoztatást kér a nevelési-oktatási intézmény vezetőjétől, az e körbe tartozó ügyek tárgyalásakor képviselője tanácskozási joggal részt vesz a nevelőtestület értekezletein.
- Az iskola – az éves munkatervben rögzítettek szerint – tanévenként 2 rendes szülői értekezletet és 2 fogadóórát tart személyesen, vagy online.
- A szülői választmány tagjainak az iskola intézményvezetője évente kettő alkalommal (tanév, félév elején,) tájékoztató értekezletet tart. Az értekezleten az intézményvezető
véleményezteti az éves iskolai munkatervet, a tanév helyi rendjéről szóló nevelőtestületi javaslatot, szól a tanév kiemelt feladatairól, valamint a tanulmányi munka értékeléséről, a munkatervi feladatok teljesítéséről. - Szülői munkaközösségi tagok újraválasztása szülői értekezleteken. Évente 2 alkalommal iskolai SZMK értekezlet.
- Iskolánk munkatervének elfogadtatása és véleményezése. Megismertetni a szülőkkel intézményünk pedagógiai programját, követelményrendszerét, értékelési rendszerét. Közös rendezvények megbeszélése.
- Február: 2. félévi rendezvények előkészítése, vélemények a végzett iskolai feladatokról
- Családlátogatások szükség szerint.
Felelős: iskolavezetés, osztályfőnökök.
Feladatterv a 2023/2024-es tanévre vonatkozóan:
Minőségcél | Feladatok | Megvalósulás | Dokumentum |
---|---|---|---|
A differenciáláson alapuló oktatás széleskörű alkalmazása-kiemelt színvonalú képességfejlesztés. KAP bevezetése |
Belső továbbképzések, műhelymunka, szakmai munkaközösségi megbeszélések. Folyamatos önképzés, a tanultak alkalmazása |
Iskolánk egyre több tanulója differenciáláson alapuló oktatásban részesül. |
E-napló tanmenetek jegyzőkönyvek óravázlatok |
Pedagógusok szakmai felkészültségének, az oktatás minőségének további emelése. |
Belső továbbképzések: KAP tapasztalatcsere Munkaközösségi szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere. |
Egyre több új módszer épül be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba. |
E-napló tanmenet vezetői ellenőrzések lapja |
A digitális oktatás lehetőségeinek megismerése és elterjesztése. Felkészülés a digitális mérésekre |
A gyakorlatban is megismerni, használni a Teams felületet. Próbatesztek megoldása |
A tanítási órákon gyakran használják a kollégák a digitális platformokat |
interaktív tananyagok e-naplók tanmenetek Teams felületre feltöltött feladatlapok, tananyag |
Az iskola otthonos, barátságos, nevelésre koncentráló légkörének megőrzése. |
Nevelési feladatok maradéktalan ellátása, szoros együttműködés a kollégák és a szülők között |
Diákok és szülők visszajelzései pozitívabbak. |
Véleménygyűjtő kérdőívek |
Hátrányos és veszélyeztetett tanulók folyamatos figyelemmel kísérése, segítése |
Gyermekvédelmi feladatok ellátása, családsegítés, jogi tanácsadás. |
Családok visszajelzéseiben jelentkezik a segítségnyújtás eredménye (segélyek, ügyintézésben való segítségnyújtás). |
nyilvántartás |
Kapcsolatrendszerünk megőrzése: Jó tanár-diák kapcsolat, jó kapcsolat a szülőkkel |
Problémák azonnali kezelése, folyamatos kommunikáció a szülőkkel a Kréta és a Teams alkalmazások segítségével |
Diákok és szülők pozitív visszajelzései. Közös szülő- diák- pedagógus programok |
fényképek elkészült alkotások |
Nyomon követés és beválás vizsgálat volt 8-os diákjainknál |
adatgyűjtés feldolgozás elemzés tájékoztatás |
A tantestület tájékoztatása a kapott eredményről |
táblázatok beszámoló jegyzőkönyv |
Országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése. |
A tanulók egyéni kompetenciáinak fejlesztése. |
A mérésen az országos átlag teljesítése. |
Telephelyi jelentés a mérési eredményekről. |
A tiszta, esztétikus környezet. Egészséges környezetünk megőrzése (zöldített, virágos, gyerekbarát udvar) |
Ellenőrzés. Megbeszélés. Munkaidő beosztás módosítása. Munkaterület csere. Környezetünk folyamatos zöldítése, virágok ültetése pályázatok útján a diákok bevonásával, növényzetünk ápolása |
Javul az iskola tisztaságával kapcsolatos megítélés. Csökken a kritikus hangvételű vélemények száma. Zöld környezet bővítése, megőrzése. |
Beszámoló |
Egyéni bánásmód alkalmazása. |
Tanítási órákon differenciálás, korrepetálás, belső továbbképzéseken hatékony fejlesztő eszközök és módszerek (DFHT-KIP) megismerése, alkalmazása |
A tanuláshoz való hozzáállás javulása, a negatív beírások csökkenése |
e-napló |
Kompetenciák fejlesztését szolgáló munkamódszerek erősítése (KAP) (páros, csoportos, projekt és kooperatív munka). |
Tanítási órák ilyen irányú szervezése, ennek folyamatos ellenőrzése |
Tanulási hatékonyság emelkedése (mérési eredmények) |
Mérési eredmények óralátogatási lapok |
Az esélyteremtés irányába mutató nevelési-oktatási formák támogatása, érvényesítése. |
Korszerű tanulásszervezési, differenciálási modellek alkalmazása, a nevelőtestület módszertani kultúrájának fejlesztése. Továbbképzések szervezése, tervezés a tanmenetekben |
A napi gyakorlatban minden pedagógus törekszik a megismert módszerek alkalmazására. Arizóna program tapasztalatainak leszűrése, monitoring. |
óralátogatási lap jegyzőkönyvek tanmenet |
Egészséges életmódra nevelés, a környezettudatos magatartás kialakítása (iskolatej, iskolagyümölcs programjába való bekapcsolódás) |
Biztosítjuk diákjainknak a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósítását. |
Az egészséges életmód és a környezetvédelem iránti igény kialakul. Minden nap mozognak, sportolnak tanulóink. |
e-naplók napközis munkatervek |
A kommunikációs készségek fejlesztése minden tantárgy esetében, kiemelten az anyanyelv, idegen nyelv, informatika területén |
A témakör kiemelt szerepe az éves pedagógiai munka tervezése során. A tanulói eredmények javulása anyanyelv és az idegen nyelv területén, informatikai ismereteik gyarapítása |
Az intézményből kikerülő tanulók megfelelnek a következő iskolafok követelményeinek |
középiskolák visszajelzése |
A tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való egyenrangú törődés. |
A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás, felzárkóztatás megszervezése. Az átlagostól eltérő képességű tanulók segítése |
A versenyeken induló tanulók minél jobb eredményeket érjenek el. A bukások száma nem nő. |
statisztika versenyeredmények |
Ellenőrzési tevékenység terve
Az ellenőrzés területe | Iskolavezetés felelőse | Bevont felelősök | Az ellenőrzés módszere |
---|---|---|---|
1. A tanórán folyó nevelő-oktató munka Tanulmányi munka, szaktanári tevékenység ellenőrzése |
|||
− alsó tagozaton − felső tagozaton − napköziben, tanulószobán − gyakornok esetében − új kollégák esetében − a félévi, év végi értékelésben − mk-vezetők esetében |
Igazgató– igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | óralátogatás tantárgyi mérések napközis foglalkozás tanulószobai foglalkozás dokumentáció szóbeli és írásos beszámoló |
2. Tanórán kívüli foglalkozások | |||
− tanulószoba − napközi − szakkörök − egyéni képességfejlesztés − könyvtár |
Igazgató– igazgatóhelyettes |
mk-vezető | foglalkozás látogatása dokumentáció résztvevők létszáma látogatottság |
3. Osztályfőnöki munka | |||
− osztályfőnöki órák − kapcsolattartás a szülőkkel − osztályértekezlet − of. ellenőrző, értékelő tevékenysége − egységes nevelési eljárások alkalmazása |
Igazgató– igazgatóhelyettes |
of. és oszt.főnöki munkaköz.vezető |
óralátogatás szülői értekezlet családlátogatások írásbeli tájékoztatás dokumentáció magatartás értékelése szorgalom értékelése egyéni beszélgetések |
4. Gyermekvédelmi munka | |||
− Gyermekvédelmi munka | Igazgató– igazgatóhelyettes, gyerm.v. felelős szociális munkás |
osztályfőnökök | beszámoló dokumentáció |
5. Pályaválasztás | |||
− Pályaválasztás | Igazgató– igazgatóhelyettes |
8. osztályfőnök | szülői értekezlet beszámoló egyéni beszélgetés tájékoztató faliújság |
6. Ünnepélyek, megemlékezések | |||
− Ünnepélyek, megemlékezések | Igazgató– igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | dokumentáció |
7. Ügyeleti rend, szünetek folyosói, udvari fegyelme | |||
− Ügyeleti rend, szünetekben a folyosói és az udvari fegyelem | Igazgató– igazgatóhelyettes |
reggeli ügyelet ügyeleti rend betartása órakezdés és – befejezés pontossága tanulói ügyelet |
|
8. Személyi anyagok | |||
− Személyi anyagok | Igazgató | iskolatitkár | dokumentáció |
9. Naplók, foglalkozási naplók ellenőrzése | |||
− E-napló, foglalkozási naplók ellenőrzése, helyettesítési rend | Igazgató helyettesek | osztályfőnökök | e-napló vezetése hiányzások nyilvántartása, igazolások |
10. Leltár, gazdasági területek | |||
− szertárrend − nagy értékű eszközök leltározása − vagyonnyilvántartás |
Igazgató– igazgatóhelyettes |
iskolatitkár gondnok, karbantartó szakleltári felelősök |
dokumentáció szabályzatok betartása takarítás ellenőrzése |
11. Munka-, tűz- és balesetvédelem | |||
− Munka-, tűz- és katasztrófavédelem | Igazgató– igazgatóhelyettes |
Munkavédelmi-, tűzvédelmi-, katasztrófa-védelmi felelős foglalkozás-egészségügyi orvos |
épület- és környezetbiztonság szabályzatok betartása jegyzőkönyvek tűzriadó munkavédelmi bejárás |
A 2023/2024-es tanévben a tanügyi dokumentáció ellenőrzésének felelősei
Ellenőrzési területe: | Felelős: |
---|---|
Kovács Mihály | testnevelés munkaközösség tanmenetei |
Ivanov Erika | intézményi, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, törzslap, melléklete és osztálynapló mellékletek, felsős humán tanmenetek |
Köntés Anikó | osztályfőnöki, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, Arizóna dokumentáció |
Csatóné Döbrei Katalin | alsós munkaközösség tanmenetei |
Vadasné Farkas Brigitta | fejlesztő és rehabilitációs naplók külíve, egyéni fejlesztési tervek |
Biró Erika | felsős reál és művészetek munkaközössége tanmeneti |
Botka Tibor | idegennyelvi munkaközössége tanmenetei |
Hegedűs Edit | e-napló, helyettesítési rend, tanulói adatok |
Mészáros Ágnes | alsós munkaközösség tanmenetei, külső alkalmazottak munkaigazolásai, hittanoktatók, munkaközösségvezetők tanmenetei |
Földi Edina | megbízásos szerződésesek, TIG, intézményi dokumentumok felülvizsgálata |
A tanulmányi versenyek
Az iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyek részletes meghatározását, a résztvevők körét, a felelősök megnevezését a munkaközösségi munkatervek is tartalmazzák. A 2023/2024-es tanévben tanulóink az alábbi területi, megyei és országos versenyeken vesznek részt várhatóan:
Külső szervezésű versenyek:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja |
Munkaközösség | Felelős |
---|---|---|---|
Ószőlői matematika verseny 3- 4.évfolyam |
2023.11. | alsós reál | Savella Szilvia, Kertész Lajosné |
Nemzetközi Kenguru matematika v. 2- 4.évfolyam |
2024.04. | alsós reál | Takács Mihály, Savella Szilvia |
Zrínyi matematika | 2023.11. | alsós reál | Csatóné Döbrei Katalin, Hegedűs Edit |
Bolyai matematika csoport verseny | Csatóné Döbrei Katalin, Hegedűs Edit |
||
Városi szavalóverseny | 2024.04. | Melis Pálné | |
Teleki Teve-komplex term.tud.vetélkedő Mezőtúr |
2023.11. | felsős reál | Biró Erika |
Természetbúvár matiné (Hajnóczy) | 2024.01. | felsős reál | Biró Erika |
Biztibusz: biztonságos iskola | 2024.05. | felsős reál | Biró Erika |
Föld világnapja megyei verseny | 2024.04. | felsős reál | Juhászné Hidvégi Edit |
Német nyelvi verseny Szolnok – 5. osztály |
kiírás szerint | idegen nyelvi | K Nagy Katalin, Földi Edina |
Tiszaföldvári megyei nyelvi v. 4-8. évf. |
2024.03. | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Angol-német verseny – Hajnóczy J. Gimn. |
2024.01. | idegen nyelvi | 7-8. évfolyamon tanító szaktanárok |
Országos angol-német v. 7-8. évf. | kiírás szerint | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Diákolimpia (sakk, karate, úszás, mezei futó) |
kiírás szerint | testnevelés | Kabai Zsolt, Kovács Mihály |
Iskolai versenyeink:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja |
Munkaközösség | Felelős |
---|---|---|---|
Szorzótábla verseny 2. évfolyam | 2024.05-06 | Alsós reál munkaközösség | Kiss Rita |
Népdaléneklő verseny | 2024.02. | Alsós munkaközösségek | Csatóné Döbrei Katalin |
Matematika háziverseny | 2024.05. | Alsós reál munkaközösség | Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Kertész Lajosné |
Házi kis nyelvészverseny | 2024.05. | Alsós humán munkaközösség | Szendi Éva, Kontér Ildikó, Nagyné Tóth Tünde |
Házi idegennyelvi verseny | 2023.09-2024.05. | Idegennyelvi munkaközösség | Botka Tibor |
Szavalóverseny | 2024.04. | Alsós humán munkaközösség | Nagyné Tóth Tünde, Czető Klaudia |
Állatok világnapja | 2023.10. | Felsős reál munkaközösség | Hegedüsné Kovács Zita |
Egészség világnapja | 2023.11. | Felsős reál munkaközösség | Juhászné Hidvégi Edit |
Európai Diáksport napja | 2023.09.29. | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály |
Vízi vetélkedő! | 2024.05. | Alsós reál munkaközösség | Kiss Rita |
Házi asztalitenisz bajnokság | 2023.10. | Testnevelés munkaközösség | Kabai Zsolt |
Mozdulj! | 2024.01. | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Mozdulj! (alsó tagozat) | 2024.04. | Testnevelés munkaközösség | Fülöp Zoltán |
Házi Labdarúgó bajnokság | 2024.03 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Atlétika verseny | 2024.05. | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
A munkaterv jogszabályi háttere
A munkaterv készítési kötelezettségre konkrét előírást a:
- a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 27. § (3) bekezdése, valamint a 70. § (2) bekezdés c) pontja,
- a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet,
- az emberi erőforrások miniszter 11/2019. (VII. 3.) rendelete,
- a belügyminiszter 30/2023. (VIII. 22.) BM rendelete a 2023/2024. tanév rendjéről.
Mellékletek
- Alsós munkaközösség munkaterve
- Felsős reál és művészetek munkaközösség munkaterve
- Idegennyelvi munkaközösség munkaterve
- Testnevelés munkaközösség munkaterve
- Fejlesztő- és gyógypedagógiai munkaközösség munkaterve
- Osztályfőnöki, mérés és értékelés munkaközösség munkaterve
- Irányítási és szervezési munkaközösség munkaterve
- Diákönkormányzat munkaterve
- József Attila Általános Iskola DSE munkaterve
- SZKTT Humán Szolgáltató Központ Család- És Gyermekjóléti Központ Szolgáltatási Terve
1. Záró rendelkezések
A munkaprogram az intézményvezetővel, valamint – a közösen gyakorolt jogokhoz kapcsolódó tevékenységek tárgyköreiben – a diákönkormányzat és a szülői szervezet vezetőivel történő egyeztetést követően kell kidolgozni.
A munkaprogramra az intézményi tanács elnöke tesz, kiegészítésére, módosítására az intézményi tanács bármely tagja tehet javaslatot. A munkaprogramról, annak módosítására tett javaslatokról, az intézményi tanács az ügyrendjében meghatározottak szerint dönt.
A munkaprogramot minden tanévben legkésőbb szeptember 1-jéig kell elfogadni.
A munkaprogram a tanév folyamán az intézményi tanács rendes vagy rendkívüli ülésén, bármely tag javaslata alapján módosítható.
A munkaprogram egy példányát tájékoztatásul az intézmény vezetőjének át kell adni, melyről az intézményi tanács elnöke gondoskodik.
2. Legitimációs záradék
A Martfűi József Attila Általános Iskola Intézményi Tanácsa 2023. év augusztus 30. napján megtartott ülésén a 2023/2024. tanévre szóló munkaprogramját elfogadta.
Martfű, 2023. augusztus 30.
……………………………………
Doroginé Bálint Edina hitelesítő
…………………………
Ivanov Erika hitelesítő