diagnosztikus célú képességvizsgálat DIFER |
iskolába lépést követően (2023. október 13-ig) |
elemi készségek (írásmozgás-koordináció, beszédhang-hallás, relációszókincs, elemi számolás, tapasztalati következtetés, tapasztalati összefüggés-megértés, szocialitás) |
A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása problématerületek feltárása, kritériumorientált készségfejlesztés az eredményesebb fejlesztés lehetőségeinek, tennivalóinak, egyénre szabott fejlesztésnek tervezése |
1. osztályosok |
gyógypedagógus |
tanév eleji bemeneti mérés |
szeptember eleje |
szövegértés, nyelvtan, helyesírás, matematika |
Diagnosztizálás, helyzetfeltárás, erősségek és fejlesztendő területek feltárása a hatékony fejlesztés érdekében, mennyiségi, minőségi mutatók megállapítása fejlesztési feladatok tervezése, célok és részcélok kitűzése. |
2-8. évfolyam |
tanítók, szaktanárok |
pályaorientációs központi mérés |
2023. szeptember 19. és 2023. október 11. között |
pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálata |
Visszajelzés a tanuló számára azokról a középfokú iskolai továbbtanulási lehetőségekről, amelyek meglévő képességei alapján számára javasolhatók |
8. évfolyam |
szaktanárok |
Speciális mérések – Szegedi Tudomány-egyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportjának „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című felmérés-sorozata (e-Dia) |
folyamatos |
matematika, szövegértés, induktív gondolkodás |
Értékelje a tanulók fejlődését, s ezáltal képes legyen időben jelezni az esetleges lemaradásokat. A diákok készségeit, képességeit méri, azok fejlődését egyénileg követi és feltárja a tanulási problémákat. Lehetőséget biztosít a tanulók számára, hogy kipróbálják, gyakorolják a számítógép alapú tesztelést |
2-4. évfolyam |
tanítók |
digitális próbamérés |
2023.szept.25-okt. 13. |
digitális kultúra és történelem |
A mérőeszközök és feladatok tesztelése, a későbbi mérés lehetséges feladatainak kipróbálása |
6., 7. vagy 8. évfolyam valamelyikének 1 osztálya |
tanárok |
félévi felmérés |
január |
szövegértés, matematika |
Visszacsatolás, megerősítés, a tanulási hibák és nehézségek feltárása, segítése, korrekció |
minden évfolyam |
tanítók, szaktanárok |
félévi felmérés |
január |
írás |
Visszacsatolás, megerősítés, a tanulási hibák és nehézségek feltárása, segítése, korrekció |
1. évfolyam |
tanítók |
félévi felmérés |
január |
nyelvtan, helyesírás |
Visszacsatolás, megerősítés, a tanulási hibák és nehézségek feltárása, segítése, korrekció |
2-8. évfolyam |
tanítók, szaktanárok |
fenntartó által előírt diagnosztikus mérés |
január |
matematika, természetismeret, szövegértés, írás, nyelvtan, helyesírás |
Az alsó tagozat végére meghatározott, a tanulmányok sikeres folytatásához szükséges minimum követelményekre épülő tudásszint feltárása, tényszerű szakmai adatok, információk az egyéni fejlesztéshez, a tanulói lemorzsolódás csökkentése, 4-5. évfolyam közötti átmenet megkönnyítése. |
4. évfolyam |
más iskolák tanítói |
NET FIT |
2024. jan. 9. és 2024. máj. 10. között |
testnevelés |
A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérése, vizsgálata. |
5-8. évfolyam |
testnevelés tanárok |
országos kompetenciamérés |
2024. márc. 4-2024. jún. 3 |
szövegértés, matematika |
A tanulók fejlettségi szintjének felmérése, készség és képességmérés, a tanulók milyen mértékben képesek matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik során és hétköznapjaikban alkalmazni. |
4-5. évfolyam |
tanárok |
országos kompetenciamérés |
2024. márc. 4-2024. jún. 3. |
szövegértés, matematika, természettudomány |
A tanulók fejlettségi szintjének felmérése, készség és képességmérés, a tanulók milyen mértékben képesek matematikai eszköztudásukat, szövegértési képességeiket és természettudományos ismereteiket a tanulmányaik során és hétköznapjaikban alkalmazni. |
6-8. évfolyam |
tanárok |
idegen nyelvi mérés (országos) |
2024. márc. 4-2024. jún. 3. |
angol és német nyelv |
A tanulók fejlettségi szintjének felmérése iskolánk szembesítése saját nyelvoktatásunk eredményességével, statisztikai jellegű adatok biztosítása a nyelvismeret szintjéről. |
6-8. évfolyam |
tanárok |
országos kompetenciamérés |
2024. márc. 4-2024. jún. 3. |
történelem |
A mérés célja annak nyomon követése, hogy a tanulók képesek-e elsajátítani a történelmi gondolkodás mindazon összetevőit, amelyek megalapozzák az aktív állampolgári léthez szükséges kompetenciákat. |
6-8. évfolyam |
tanárok |
országos kompetenciamérés |
2024. márc. 4-2024. jún. 3. |
digitális kultúra |
A digitális írástudás, a problémamegoldás és az információs technológiai ismeretek alkalmazási szintjének mérése. |
5-8. évfolyam |
tanárok |
év végi felmérés |
május, június |
írás |
A kimeneti helyzet feltárása, az elért eredményekből következtetések levonása a folyamat hatékonyságára, a kitűzött célok realitására vonatkozóan. |
1. évfolyam |
tanítók |
év végi felmérés |
május, június |
szövegértés, matematika |
A kimeneti helyzet feltárása, az elért eredményekből következtetések levonása a folyamat hatékonyságára, a kitűzött célok realitására vonatkozóan. |
minden évfolyam |
tanítók, szaktanárok |
év végi felmérés |
május, június |
nyelvtan, helyesírás |
A kimeneti helyzet feltárása, az elért eredményekből következtetések levonása a folyamat hatékonyságára, a kitűzött célok realitására vonatkozóan. |
2-8. évfolyam |
tanítók, szaktanárok |