Játsszunk együtt! – avagy mozgásos együttműködő játékok
/Közlekedés, KRESZ, Sport, egészségnevelés/
Június 18-22-ig az iskolánk által nyert pályázat keretein belül lehetőség nyílt a 2. évfolyamos tanulóinknak, hogy részt vegyenek egy egyhetes közösségformáló csapatmunkában, amelynek legfőbb célja, hogy a gyerekek jól érezzék magukat, miközben képességeik fejlődjenek, és a sok játékon keresztül együttműködő csoporttá kovácsolódjanak.
A hét során 12 pedagógus kolléga foglalkozott a gyerekekkel, akik előre megterezett, színes, izgalmas, játékos tevékenykedtetéssel igyekeztek az együttjátszás örömére rávilágítani a tanulókat. Célunkat elértük, a hét végére igazi kis csapattá alakultunk.
Hétfő reggel egy otthonos kuckóvá alakított teremben vártuk a gyerekeket, ahol a korán érkezők pihenni, a később érkezők beszélgetni, társas játékozni tudtak, amíg mindenki meg nem érkezett. A reggeli után elkezdődött a közös játék.
Hétfőn ismerkedős játékokkal indult a nap, elkészítettük a ’Nagy Játékos Könyvet ’, amelybe legfőbb élményeiket írhatták, rajzolhatták a gyerekek. Ezt követően a tornateremben a Dzsungel Könyvéből a ’ Farkasok dala’ című zenére táncot tanultunk. Jó volt együtt megélni a mozgás örömét. Ezt követően kis játékokkal folytattuk a délelőttöt. Ezek között többek között szerepeltek ’ Moszkító ’, ’Keveredj , -állj meg , csoportosulj!’ , Pacsipár ’, ’ Sétáljunk így is, – úgy is’ ! című játékok .
Kedden csapatjátékokkal ismerkedtünk meg: Hajóskapitány, Halászfogó, Páros fogó, Menjünk a malomba! Pontszerző. Később közlekedési-ismereteket sajátítottak el mesébe ágyazottan.
Szerdán kimozdulós nap volt, melynek délelőttjét az uszodában töltöttük, délután pedig a biztonságos közlekedés szabályaival ismerkedtek meg a gyerekek ismeretterjesztő kisfilm, illetve közlekedési társasjáték segítségével. Lerajzolták hogyan lehetne gazdaságosan, biztonságosan és környezettudatosan közlekedni. Végül papír hajócskákat hajtogattak, amelyet a Tiszához kisétálva vízre is bocsátottak.
A csütörtöki nap délelőttje a tornateremben akadálypálya felállításával nagymozgásos gyakorlatsorral kezdődött. A tanulók nagyon élvezték a különböző akadályok közötti futásokat, kerüléseket, mászásokat, ugrásokat. Ezt követően Védd a labdát! című csapatjátékot játszottunk. A játékban kellemesen elfáradtak a gyerekek, amit a ’ Varázslatos vízimalom’ című gyerek relaxációval próbáltunk enyhíteni.
Csütörtök délutánjának legnagyobb élménye az újonnan kapott rollerek kipróbálása volt. Az udvaron felállított bójasort minden gyerek ügyesen kerülgette. Jó volt nézni a pálya megtétele után az önbizalomtól derűs arcokat. Ezen a napon megtanultuk az ’ Elefánt, zsiráf, aranyhal’ című játékot és a ’ Plüssrabló ’ játék szabályaival is megismerkedtünk.
A pénteki napot a Kézműves Házban töltöttük, ahol megismerkedhettünk a mézeskalács készítésének, sütésének és díszítésének fortélyaival. A kisült meleg mézeskalácsokat jóízűen kóstolgatták a gyerekek, ajándékként haza is vihették a saját alkotásaikat. Sütés és díszítés közben megismerkedhettek a magyar népszokásokkal, hagyományokkal. A nap második felében a héten megismert kedvenc játékokból szemezgettünk és újrajátszottuk. Írtunk, rajzoltunk a Nagy Játékos Könyvbe, hogy maradandó emlék legyen az itt töltött élménydús hét. A tábort minden gyerek számára átnyújtott emléklap átadásával zártuk.
Hisszük és reméljük, hogy a mozgalmas és tartalmas hét minden kis nebuló számára maradandó élményt jelentett, és átélték és megtapasztalták, hogy JÁTSZANI JÓ!
Árvainé Stummer Éva