EFOP-3.3.5-17-2017-00010 azonosítószámú
„Százszorszép bokréta” c. projekt
Nomád – Kaland
Iskolánk 19 – (5. évfolyamos) tanulója és 6 pedagógusa vehetett részt ebben a projektben. A 6 napos bentlakásos, nonformális és informális tanulásnak a cserkeszőlői Jurtatábor adott otthont.
Fontos szempont volt, hogy a pedagógusok által kidolgozott tartalmak és módszertan kreatív eszköztára és munkaformái hozzájáruljanak ahhoz, hogy a tanulás közösségi élménnyé váljon a gyermekek számára.
Közös munkánkat az „ERŐSSÉGEIM, MÁSOK ERŐSSÉGEI, és AMI MÉG ÉRTÉKES NEKÜNK” téma köré fontuk.
Nagyon sok közösségformáló, csapatépítő játékot játszottunk, mint pl. – csipeszfogó, vízhordás, egy lepedőnyi kéz, labdaszállítás, de feltettük azt a kérdést is, hogy „Kik vagyunk mi? Mi mozgat bennünket? ” de elkészítette minden jurta a csapatzászlóját is-, ami mind- mind hozzájárult a tanulók eredményességéhez, kompetenciáik fejlődéséhez, az esélykülönbségek mérséklődéséhez.
Vízi ügyességi és az „együttműködésnek ereje van” játékokkal készültük elő a nagy próbatételünkre az EVEZÉSRE, ÉS A KORMÁNYZÁS MEGTANULÁSÁRA, amiről büszkén mondhatom el, hogy minden résztvevőnek sikerült. Ezek után a kalandparkban már mindenkinek természetes volt az egymásra figyelés, összedolgozás.
A sátorállítás és az esti tűzrakás a nyársalással különleges élményt adott sok diáknak. Voltak, akik életükben most először próbálták mindezt.
Szabad programként a gyerekek nagy örömmel fogadták a strandolás és csúszdázás adta szabadságot.
Zárásként visszatekintettünk az eltelt hét élményeire, összegeztük az elvégzett munkát, amit mindannyian élményként éltünk meg. Elkészítettük élménytérképeinket, amit el is hoztunk magunkkal, hogy a faliújságon bárki megnézhesse, és mi is felidézhessük azokat az önfeledt pillanatokat.
Deme Judit