Az intézményi munkaterv nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható:
|
A munkaterv elfogadása, a legitimáció, a munkaközösségek és egyéb szakmai szervezetek munkatervei a melléklet részét képezik.
„A gyerek nevelését kínaiul úgy hívják: „ki meng”. Azt jelenti, hogy felfedni azt, ami el van rejtve benne.”
A Martfűi József Attila Általános Iskola nevelőtestülete, az intézményi tanács, a szülői szervezet és a diákönkormányzat véleménye alapján meghatározta a 2022/2023-as tanév fő feladatait.
Bevezetés
Munkatervünket a pedagógiai programban meghatározottak szerint, az előző tanév mérési eredményeinek, szakértői véleményeinek figyelembevételével, a fenntartó elvárásai és a jelenleg érvényben lévő jogszabályokra alapozva állítottuk össze.
Büszkék vagyunk az elmúlt tanév eredményeire: kitűnő tanulóinkra, a sikeres középiskolai felvételekre, az elmúlt tanévben is megmutatkozó kiemelkedő érdeklődésre. Büszkék vagyunk a kiemelkedő tanulmányi teljesítményekre, a művészeti versenyeken elért kiemelkedő megyei és országos sikerekre, tartósan magas színvonalú rendezvényeinkre. A városi és megyei ünnepségeken, versenyeken való színvonalas szereplésekre, a nyelvvizsgák egyre növekvő számára, büszkék sportolóink kimagasló eredményeire, a pályázatok sikereire. Sokat köszönhettünk tavaly is a szülők segítőkészségének, szeretetének.
Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.
A pedagógiai programban megfogalmazott célok és feladatok közül a 2022/2023-as tanévben meghatározónak tartjuk:
A 2022-2023-as tanév pedagógiai céljai:
- A köszönés és az alapvető viselkedési normák fontosságának tudatosítása-valós jelenléti és online térben is.
- A módszereiben komplex, a tanulók képességeinek megfelelő oktatás. A hatékony, kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátíttatása és az önművelés igényének kialakítása. A KAP bevezetésével, immár 7. évfolyamig a képzéseken elsajátított módszerek és eljárások beemelése a tanév folyamán a tanítási folyamatokba.
- A részképesség hiánnyal küzdő tanulók kiszűrése, az iskolai tanulmányokban lemaradók felzárkóztatásának megszervezése. A különleges gondozást igénylő tanulókkal való egyéni bánásmód alkalmazása. Erős kapcsolattartás a többségi pedagógusok és a gyógypedagógusok/fejlesztő pedagógusok között, a gyermekek érdekében. (Utazó pedagógusokat is ideértve.)
- A szövegértés fejlesztése. Az olvasás iránti érdeklődés fokozása.
- A tehetséges tanulók fejlesztése, képességeik, készségeik kibontakoztatásával. Lehetőség teremtése tehetségük bemutatására, versenyeztetésre, online is.
- Az alapkészségek hatékony, stabil és módszeres megalapozása. (Különös tekintettel a fenntartó által előírt mérésekre, az azok elemzését követően megállapított hiányterületekre való fókuszálással.)
- A digitális technológiával támogatott oktatási módszerek rendszeres alkalmazása, különös tekintettel arra, hogy a tanév során a kompetencia mérések digitálisan fognak zajlani.
- Olyan tanulási programok megismerése, amely ezt a célt szolgálja, ezen túl a digitális oktatás hasznos hasznos tapasztalatainak beépítése a tanítási gyakorlatba.
- A valós és az online térben való alapvető viselkedési normák elsajátítása.
- Változatlanul célunk egymás munkájának megismerése, tanítási módszereink fejlesztése.
- Kiemelt feladatunk még az új NAT és az erre épülő új helyi tanterv, ehhez kapcsolódóan az új tanmenetek, tanulási tartalmak egyeztetése, bevezetése a 3. és a 7. évfolyamon. Továbbra is szükségesnek tartjuk a tehetséggondozást és a felzárkóztatást.
Jogszabályi háttér
A munkaterv készítési kötelezettségre konkrét előírást a:
- a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 27. § (3) bekezdése, valamint a 70. § (2) bekezdés c) pontja,
- a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet,
- az emberi erőforrások minisztere 11/2019. (VII. 3.) rendelete,
- 22/2022.(VII.29.) BM rendelet a 2022/2023 tanév rendjéről.
Humán erőforrás
Létszámadatok
Pedagógusok álláshelyek száma: 38,5 fő. Teljes munkaidős: 31 fő, félállásban: 2 fő, részfoglakoztatás: 5 fő, megbízási szerződés: 4 fő.
NOKS: 5 fő
Technikai (egyéb) állás: 7 fő
Közfoglalkoztatott: 5 fő
A 2011. évi CXC törvény 4. és 6. sz melléklete alapján, (mely az osztály és csoportlétszámokat, a tanulók finanszírozott heti foglalkozási időkeretét tartalmazza) 38,5 fő álláshelyre kapott engedélyt iskolánk a Szolnoki Tankerületi Központtól.
Az intézmény megbízott felelősei, tisztségviselői
Intézményvezető: Földi Edina Sára
Intézményvezető helyettes: Ivanov Erika
Intézményvezető helyettes: Mészáros Ágnes
Munkaközösség vezetők
Humán alsós munkaközösség: Szendi Éva
Reál alsós munkaközösség: Csatóné Döbrei Katalin
Reál felsős és művészetek munkaközösség: Biró Erika
Nyelvi munkaközösség: Botka Tibor
Gyógypedagógiai- és fejlesztő munkaközösség: Vadasné Farkas Brigitta
Testnevelés munkaközösség. Kovács Mihály
Osztályfőnöki mérés és értékelés munkaközösség: Köntés Anikó
Szervezési és irányítási munkaközösség: Hegedűs Edit
Továbbképzések
Legfontosabb célkitűzésünknek a szakos ellátottság növelését, a feladatellátáshoz nélkülözhetetlen végzettség megszerzésére irányuló és a módszertani megújulást segítő továbbképzések biztosítását tartjuk. (műveltségterületi képzés tanítóknak, testnevelő tanár) Kollégáink tanulmányainál előnyben részesítjük a Pedagógiai Intézet és más akkreditált továbbképző központ által szervezett ingyenes képzéseket, melyek a módszertani, szaktárgyi és pedagógus kompetenciák fejlesztését szolgálják.
Intézményünk személyi állományában történt változások miatt tanulmányi szerződés keretein belül támogatunk 1 főt tanítói végzettség megszerzésében.
A tanulói létszámadatok alakulása
Intézményünkben 410 tanuló kezdi meg a tanévet 16 tanulócsoportban. (8 alsó tagozatos, 8 felső tagozatos osztály)
Alsó tagozat | Felső Tagozat | ||
1.a | 21 | 5.a | 28 |
1.b | 21 | 5.b | 28 |
2.a | 27 | 6.a | 24 |
2.b | 26 | 6.b | 25 |
3.a | 29 | 7.a | 22 |
3.b | 29 | 7.b | 21 |
4.a | 27 | 8.a | 28 |
4.b | 26 | 8.b | 28 |
Össz.: | 206 | Össz.: | 204 |
A törvényi szabályzóknak megfelelően a 16:00-ig való benntartózkodás lehetőségét 12 napközis csoportunk és szakköri foglalkozásaink biztosítják.
Szakköri foglalkozások felső tagozaton
- Mézesház-hagyományőrző szakkör
- Angol nyelvvizsga előkészítő szakkör
- Magyar felvételi előkészítő szakkör
- Matematika felvételi előkészítő szakkör
Szakvéleménnyel rendelkező tanulók
Sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulóink létszámadatai:
Osztály | BTMN | SNI
|
||
2-nek | 3-nak számító | |||
1.a | 1 | 0 | 0 | |
1.b | 1 | 0 | 0 | |
2.a | 6 | 1 | 0 | |
2.b | 3 | 1 | 2 | |
3.a | 2 | 2 | 0 | |
3.b | 2 | 1 | 1 | |
4.a | 7 | 0 | 0 | |
4.b | 6 | 1 | 0 | |
1.-4. évf. össz: | 28 | 6 | 3 | |
Osztály | BTMN | SNI | ||
2-nek | 3-nak számító
|
|||
5.a | 2 | 1 | 0 | |
5.b | 1 | 3 | 1 | |
6.a | 2 | 1 | 0 | |
6.b | 6 | 3 | 1 | |
7.a | 1 | 0 | 0 | |
7.b | 1 | 0 | 0 | |
8.a | 6 | 1 | 0 | |
8.b | 3 | 1 | 0 | |
5.-8. évf. össz. | 22 | 10 | 2 |
Tárgyi feltételek
Épület
A nyár folyamán folytatódtak a szükséges tisztasági és fertőtlenítő meszelések és a nagytakarítás, illetve a klímarendszer karbantartása. A táblák cseréit, vonalazások festését is elvégezték az évfolyamoknak megfelelően.
Így az intézmény rendezetten várja tanulóinkat.
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.
A 2022-2023-as tanév rendje |
|||
Események |
Időpontok |
Megjegyzés |
|
Vakáció
|
Őszi szünet: 2022. november 2. (szerda) – 2022. november 4. (péntek) Szünet utáni első tanítási nap: 2022. november 7. (hétfő) Téli szünet: 2022. december 22. (csütörtök) – 2023 január 02. (hétfő) Szünet utáni első tanítási nap: 2023. január 3. (kedd) Tavaszi szünet: 2023. április 6. (csütörtök) – 2023. április 11. (kedd) Szünet utáni első tanítási nap: 2023. április 12. (szerda) |
2022. október 15. munkanap áthelyezés Tanítás nélküli munkanap: Pályaorientációs nap 2022. december 17. Mesejáték – tanítási nap 2022. december 21: szabadnap 2023. április 5. Tanítás nélküli munkanap
|
|
Tanítási időszak |
2022. szeptember 1. (csütörtök) 8,00 óra – Első tanítási nap 2023. június 15. (csütörtök) – Utolsó tanítási nap |
|
|
Hulladékgyűjtés |
Ősz: 2022. szeptember 2. (péntek)
Nyár: 2023.június 13. (kedd) |
A Városi Sportcsarnok udvarán 8,00 órától – 16,00 óráig. |
|
SZMK ülések |
Első félév: 2022. szeptember 8. (csütörtök) – 17,00 óra Második félév: 2023. január 26. (csütörtök) – 17,00 óra |
|
|
2022-23 Ünnepek/Rendezvények |
|||
2022.09.01. (csütörtök) – Tanévnyitó ünnepség | Alsós humán munkaközösség | ||
2022. szeptember 19. – október 10. | Pályaorientációs mérés Felelős: 8. évfolyam osztályfőnökei |
||
2022. szeptember 30. (péntek) – Magyar Diáksport Napja | Testnevelés munkaközösség | ||
2022. október 6. (csütörtök) 10,00 óra – Aradi vértanúk napja | Iskolai rádiós műsor – felsős reál munkaközösség Melis Pálné.) |
||
2022. október 10. – október 21. | Bemeneti mérés 8. évfolyam | ||
2022. október 21. (péntek) 11,00 óra – 1956-os forradalom és szabadságharc emléknapja |
Műsor a Művelődési Központban, ünnepélyes öltözetben. Felelős: Ivanov Erika |
||
2022. október 21-22. Hallowe’en- Márton napi vígasságok. – | Idegennyelvi munkaközösség, SZMK | ||
2022. október 15. (szombat) – Pályaorientációs nap | Osztályfőnöki munkaközösség, Tanítás nélküli munkanap |
||
2022. október 24. – november 11. | Bemeneti mérés: 6. évfolyam | ||
2022. november 14. – november 30. | Kísérleti mérés: 4. és 5. évfolyamon | ||
2022. november 11. (péntek) – A Magyar Nyelv Napja | Alsós humán munkaközösség | ||
2022. december 17. (szombat) – Mesejáték | Nevelőtestület | ||
2023. január 20. (péntek) – A Magyar Kultúra Napja | Iskolai rádiós műsor – Alsós humán munkaközösség |
||
2023. február 10. (péntek) Farsang – Témanap | Szülői Munkaközösség, DÖK | ||
2023. február 24. (péntek) – A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatainak emléknapja |
Iskolai rádiós műsor: Szántó Mária | ||
2023. március 6.- március 10. PÉNZ7 | Nevelőtestület | ||
2023. március 6. – június 9. | Bemeneti mérés: 7. évfolyam Kimeneti mérés: 4., 5., 6., 8. évfolyamon |
||
2023. március 14. (péntek) 9,00 óra – Nemzeti ünnep | Művelődési Központ, ünnepi műsor | ||
2023. március 23. (csütörtök) – Nyílt iskolalátogatási nap | Nevelőtestület | ||
2023. március 30. Iskolanyitogató | Alsós munkaközösségek | ||
2023. április 12. (szerda) 10,00 óra – a Költészet napja | Iskolai rádiós műsor – Ivanov Erika | ||
2023. április 15. Sámli Bál (Boldog Gyermekekért Alapítvány) | nevelőtestület, SZMK | ||
2023. április 24-28. a Föld Napja, Fenntarthatósági témahét | Felsős reál munkaközösség | ||
2023. április Happy hét (a víz világnapja) | Alsós humán munkaközösség | ||
2023. április 17. Holokauszt | Iskolai rádiós műsor Felelős: Miklósi Nikoletta |
||
2023. május 12. (péntek) – Vízi vetélkedő | Alsó tagozatos munkaközösségek | ||
2023. június 2. (péntek) 10,00 óra – Nemzeti Összetartozás Napja | Iskolai rádiós műsor – Biró Erika | ||
2023. június 12. (hétfő) – DÖK nap | DÖK, osztályfőnöki munkaközösség, SZMK | ||
2023. június 22. (csütörtök) – Évzáró 17 óra | |||
2023. június 17. (szombat) – Ballagás 10 óra | |||
ESEMÉNYEK |
IDŐPONTOK |
MEGJEGYZÉS |
|
Fogadó órák |
2022.november: 21. (hétfő) |
|
|
2023. április 3. (hétfő) |
|||
Szülői értekezletek
|
I. féléves szülői értekezletek megtartása: 2022. szeptember 30-ig. |
Időpontok külön hirdetményben. |
|
II. féléves szülői értekezletek megtartása: 2023. február 18-ig. |
Időpontok külön hirdetményben. |
||
Negyedéves, félévi, év végi értesítők
Értekezletek |
I. félév vége: 2023. január 20. (péntek) |
Félévi értesítők kiosztása: 2023. január 27. (péntek) |
|
II. félév vége: 2023. június 15. (csütörtök) |
|
||
2023. január 23-24- ig – Félévi osztályozó konferenciák 2023. június 13. – 15 –ig – Év végi osztályozó konferencia |
csak 1-7. évfolyamon, 8. évfolyamon külön hirdetményben |
||
Továbbtanulás |
2022. december 9. – Tanulók jelentkezése írásbeli felvételi vizsgára
2023. január 21. 10,00 óra – Írásbeli felvételi vizsga 2023. január 31. 14,00 óra – Írásbeli pótfelvételi vizsga 2023. február 10. – írásbeli felvételi vizsgaeredmények 2023. február 22. – tanulói jelentkezési lapok továbbítása a Felvételi Központnak 2023. március 21-22. – tanulói adatlapok módosítása 2023. április 28-ig – A felvételről vagy elutasításról szóló értesítések a jelentkezőknek |
8. évfolyam | |
Beiratkozás |
2023. április 20-21. Leendő első osztályosok beiratkozása | Mire van szükség
|
|
Fizikai állapot és edzettség mérés |
2023. május 12-ig | ||
Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazása |
2022. október 14. | Első évfolyamon |
Feladatterv
„Az iskola rendőre” program 2022/2023. tanévben történő végrehajtására:
- Az iskolarendőr részt vesz a tanévnyitó ünnepségen. A közlekedési vers közös elszavalása, szóróajándékok átadása. (2022. szeptember 1.)
- Iskolarendőr program plakátjának elhelyezése az intézményben. (2022. szeptember)
- Az iskolás gyermekek kerékpárjainak műszaki átvizsgálása, a kerékpárok kötelező felszereléseinek ellenőrzése. (2022. október)
- Felső tagozatos tanulók számára tájékoztató előadás szervezése az ELFBAR cigaretta káros hatásairól, használatáról. (2022. november)
- Alsó tagozatos tanulóknak tájékoztató előadás szervezése az őket érintő közlekedési szabályokról. (2023. március)
- Az élő víz veszélyeiről és a vakáció alatt előforduló balesetmegelőzésről előadás szervezése a diákoknak. (2023. június)
A tanév feladatai
Kiemelt céljaink a 2022-2023-as tanévre intézményi szinten:
Az Oktatási Hivatal ellenőrzéshez kapcsolódóan a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók pedagógiai támogatásához kapcsolódó, a Hivatal által működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszeren keresztüli adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelés betartása.
Az intézményi önértékelési csoport irányításával az öt éves önértékelési program és az éves önértékelési terv működtetése, a feladatok rögzítése, a folyamatok elindítása, folyamatos ellenőrzése.
A tanfelügyeleti és minősítési rendszer által az intézményre rótt feladatok elvégzése.
A Pedagógiai Program folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
A Szervezeti és Működési Szabályzat, a Házirend folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
A pedagógus életpálya modell követelményeinek megfelelően portfoliók készítése, a portfolió készítésének segítése.
Digitális kompetenciák fejlesztése a pedagógusok körében.
Az ötödik osztály zökkenőmentes tagozatváltásának elősegítése (osztályfőnökök, tanítók, szaktanárok összehangolt munkájával).
A folyamatos készség és képességfejlesztés, a kulcskompetenciák fejlesztésének előtérbe helyezése
A nyolcadik osztályosok továbbtanulásának szervezése, koordinálása.
Az új pedagógusok szakmai irányítása, segítése.
Az egy osztályközösségben tanító szaktanárok együttműködésének erősítése.
Az iskolai fegyelem további erősítése:
Adminisztratív fegyelem terén: az e- napló naprakészségére való törekvés.
Pontos órakezdés és befejezés.
A tanórák közti szünetek ügyeletének megerősítése.
Biztos alapkészségek kialakítása, tehetséggondozás és felzárkóztatás tanórai keretek között és azon túl. Szövegértési és matematikai készségek fejlesztése /ahol releváns: méréseredmények értékelése/), kifejezetten a tehetséges tanulók magasabb teljesítményszintre való juttatásával.
A cselekvéses, aktív tanulás, a differenciáló tanulás szervezési módok folyamatos alkalmazása, a kooperatív tanulásszervezés beépítése eszköztárunkba.
A Komplex Alapprogram bevezetése 1-7. évfolyamon.
Az új tanulók beilleszkedésének nyomon követése;
Folyamatos kapcsolattartás a jól működő szülői munkaközösséggel.
Pályázatfigyelés –írás iránti igény növelése.
Kiemelt célkitűzések a nevelési célok esetén:
- állagmegóvás
- szociális érzékenység fejlesztése
- fegyelem erősítése
- a tanulás értékének erősítése
Pedagógiai feladatok
Pedagógiai programból fakadó feladatok
Feladatunk a nevelő-oktató munka 1-8. évfolyamára, hogy:
- a pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése álljon,
- a tanulásszervezés meghatározó szempontja a tanulók aktivitásának optimális kibontakoztatása legyen,
- megalapozzuk a tanuláshoz való pozitív viszonyt (attitűd),
- a tanulói kíváncsiságra, érdeklődésre épített motivációval fejlesszük a kisgyermekben a felelősségtudatot, a kitartás képességét, és előmozdítsuk érzelemvilágának gazdagodását,
- megalapozzuk a tanulási szokásokat és módszereket,
- támogassuk az egyéni képességek kibontakozását,
- az oktatási folyamatban alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) és a DFHT-KIP tanulás technikáit, formáit,
- a tanulásszervezés fő elve és teendője a tanulókhoz optimálisan alkalmazkodó differenciálás legyen a feladatok kijelölésében, azok megoldásában, a szükséges tanári segítésben, az ellenőrzésben, az értékelésben,
- pedagógusaink törődjenek azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociális-kulturális környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak,
- tudatosítsuk a gyermekekben a szűkebb és a tágabb környezetből megismerhető értékeket,
- megerősítsük a konstruktív magatartásformákat, szokásokat,
- a gyermek jellemét formálva szolgáljuk a személyiségének érését.
- fejlesszük a tanulókban azokat a képességeket, készségeket, amelyek a természeti, társadalmi és emberi környezettel való harmonikus, építő kapcsolatokhoz szükségesek,
- az aktív tanulási tevékenységek (kooperatív tanulási technikák) közben fejlesszük a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját, toleranciáját,
- olyan helyzeteket teremtsünk, amelyekben a tanuló gyakorlati módon igazolhatja megbízhatóságának, becsületességének, szavahihetőségének értékét,
- tudatosítsuk a tanulókban a közösség demokratikus működésének értékét és jellemzőit,
- felelősen alakítsák ki saját természeti, társadalmi és emberi környezetüket,
- fejlesszük a test és a lélek harmóniáját,
- elősegítsük a szocializáció folyamatainak kialakulását tanítványainkban,
- diákjaink az elemi műveltség alapjait lerakják, elmélyítsék,
- a tanulók kapjanak folyamatos visszajelzést a tanulmányi teljesítményükről és magatartásuk minősítéséről,
- adaptív tanulásszervezéssel hasznosítsuk a számítógépet, s az info-kommunikációs technikákat.
Tartalmi munka fejlesztése
- A nem kötelező, szabadon választható tanórán kívüli foglalkozásokon való minél magasabb arányú tanulói részvétel ösztönzése a személyiség fejlesztése érdekében
- Közösségfejlesztési feladatok megvalósítása tervszerűen, az osztályfőnöki munkatervbe beépítve.
- Sajátos pedagógiai módszerek alkalmazása, a munkaközösségek munkaterveibe beépítve
- Az iskola nyitottsága érdekében a sokoldalú együttműködés fejlesztése a szülő-pedagógus és a pedagógus-tanuló területeken
- A tanulók magatartásának, kulturáltságának fejlesztése osztályszinten, adott épületbeli közösségi szinten, iskolai szinten
- Kulcskompetenciák fejlesztése, kompetenciamérés eredményességének javítása
- A megismert új tanítási módszerek tudatos alkalmazása az önálló ismeretszerzés segítése érdekében
- Digitális kultúra és kompetencia fejlesztése, Teams felület funkcióinak megismerése
- Integrált oktatás (SNI, HHH) fejlesztése
- Napközi otthonban és tanulószobán a tanulás hatékonyabbá tétele,
- Szülők tájékoztatása
Szervezési-vezetési terület:
- Az iskolai környezetünk szépségeinek megfigyeltetése, az intézménnyel szembeni esztétikai igényesség kialakítása.
- Az iskolai dekoráció elkészítésének beosztása
Dátum | Felelős |
2022. szeptember | Alsós humán munkaközösség |
2022. október | Felsős magyar nyelv és irodalmat tanítók |
2022. november | Nyelvi munkaközösség |
2022. december | Minden munkaközösség |
2023. január | Alsós humán munkaközösség |
2023. február | Felsős reál munkaközösség |
2023. március | Történelmet tanító kollégák |
2023. április | Testnevelés munkaközösség |
2023. május | Alsós reál munkaközösség |
2023. június | Osztályok élete tablósorozat (minden munkaköz) |
Az ebédlő előtti faliújság dekorációjának elkészítése az alsó tagozat beosztása szerint történik.
Ősz: 3. évfolyam
Tél: 1. évfolyam
Farsang: 2. évfolyam
Tavasz: 4. évfolyam
Nevelőtestület feladatai
- Az önértékelés – portfólió készítés elvégzésének rendszeressége, szakmaisága
- Az átfogó intézményi önértékelés kidolgozása, alkalmazása az önértékelési csoport segítségével
- Részvétel nevelőtestületi értekezleteken, megbeszéléseken.
- Részvétel a fenntartó által elrendelt továbbképzéseken.
- A tantárgyi osztályzatok megállapítása, a tanulók magatartásának és szorgalmának elbírálása, javítóvizsgára, osztályozóvizsgára vagy évismétlésre utalás.
- Évente két alkalommal a nevelési értekezlet keretén belül a fent említett témakörökben a kiemelt teendők és módszertani újítások megvitatása
- Az első és a második félév lezárását követően – jogszabályban rögzítettek szerint – a pedagógiai munka elemzésének, értékelésének, hatékonyságának vizsgálatának elvégzése
Szakmai közösségek feladatai
A szakmai munkaközösség az iskola programja, munkaterve és a munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított egy tanévre szóló munkaterv szerint végzi tevékenységét. A tevékenységek részletei a mellékletet képező munkatervekben található meg.
- A pedagógiai program és a munkaterv alapján a munkaközösség éves munkatervének összeállítása
- Az iskolai munkával kapcsolatos dokumentumok ellenőrzése, illetve egységes dokumentációs rendszer kidolgozása
- Javaslattétel a nevelési értekezletek témaköreire, napirendi pontjaira.
- Szakmai továbbképzésekre való javaslattétel
- A KAP tapasztalatairól belső szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere, támogató szakmai tevékenység
- Összekötő szerep betöltése más közoktatási intézmények munkaközösségeivel
- A szakmai munkaközösségek vezetői egyeztetnek az iskolavezetőséggel és egymással az iskolai munkaterv, a tanév helyi rendje, a munkaközösségi munka- és feladatterv, a félévi, valamint az év végi beszámolók és más elemzések, jelentések összeállításával kapcsolatos, továbbá az iskolai rendezvények, tematikus napok, projektek szervezését, s minden – az iskolavezetőség által kiadott – feladatteljesítést érintő valamennyi kérdésben.
- Tankönyv kiválasztással, rendeléssel kapcsolatos feladatok
A szakmai munkaközösség vezetők közötti kapcsolattartás:
- személyes beszélgetések, konzultációk;
- Teams felületen való online megbeszélések;
- azonos osztályban tanítók szakmai megbeszélései;
- adott témakörben tartott szakmai munkamegbeszélések;
- kibővített iskolavezetőség ülései;
- havi nevelőtestületi munkaértekezletek;
- a vezetők és a pedagógusok teljesítményértékelésével, az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel, és a kiemelt munkavégzésért járó anyagi elismeréssel kapcsolatos megbeszélések;
- nevelőtestületi értekezletek;
- iskolai, intézményi és kerületi szintű szakmai konferenciák.
Diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok
- Évente legalább egy alkalommal diákközgyűlés tartása
- A diákönkormányzat vezetőjének heti kapcsolattartása a diákönkormányzat vezetőségével a diák önkormányzati ülésen.
- A diákönkormányzat vezetőjének havi kapcsolattartása az iskola vezetőségével.
- A tanulmányi munka (versenyek, vetélkedők, pályázatok stb.); szervezése.
- Sportélet szervezése.
- Kulturális, szabadidős programok szervezése.
- A tanulók tájékoztatása (iskolarádió, iskolai honlap).
- Diákönkormányzati nap szervezése
- Javaslat és véleményezés, az osztályfőnökök, a nevelőtestület és az intézményvezető felé a jogszabályokban meghatározott ügyekben.
Szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:
- A nevelő-oktató munka eredményessége megköveteli az iskola és a szülők közötti folyamatos kapcsolattartást. Ezt szolgálják a szülői értekezletek, fogadóórák, családlátogatások.
- A kapcsolattartás és az együttműködést segíti a Szülői Munkaközösség.
- A szülői munkaközösség figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót. A tanulók nagyobb csoportját érintő bármely kérdésben tájékoztatást kér a nevelési-oktatási intézmény vezetőjétől, az e körbe tartozó ügyek tárgyalásakor képviselője tanácskozási joggal részt vesz a nevelőtestület értekezletein.
- Az iskola – az éves munkatervben rögzítettek szerint – tanévenként 2 rendes szülői értekezletet és 2 fogadóórát tart személyesen, vagy online.
- A szülői választmány tagjainak az iskola intézményvezetője évente kettő alkalommal (tanév, félév elején,) tájékoztató értekezletet tart. Az értekezleten az intézményvezető véleményezteti az éves iskolai munkatervet, a tanév helyi rendjéről szóló nevelőtestületi javaslatot, szól a tanév kiemelt feladatairól, valamint a tanulmányi munka értékeléséről, a munkatervi feladatok teljesítéséről.
- Szülői munkaközösségi tagok újraválasztása szülői értekezleteken. Évente 2 alkalommal iskolai SZMK értekezlet.
- Szeptember: Iskolánk munkatervének elfogadtatása és véleményezése. Megismertetni a szülőkkel intézményünk pedagógiai programját, követelményrendszerét, értékelési rendszerét. Közös rendezvények megbeszélése.
- Február: 2. félévi rendezvények előkészítése, vélemények a végzett iskolai feladatokról
- Családlátogatások szükség szerint.
Felelős: iskolavezetés, osztályfőnökök.
Feladatterv a 2022/2023-as tanévre vonatkozóan:
Minőségcél |
Feladatok |
Megvalósulás |
Dokumentum |
A differenciáláson alapuló oktatás széleskörű alkalmazása-kiemelt színvonalú képességfejlesztés. KAP bevezetése |
Belső továbbképzések, műhelymunka, szakmai munkaközösségi megbeszélések. folyamatos önképzés, a tanultak alkalmazása |
Iskolánk egyre több tanulója differenciáláson alapuló oktatásban részesül. |
e-napló Tanmenetek. jegyzőkönyvek óravázlatok |
Pedagógusok szakmai felkészültségének, az oktatás minőségének további emelése. |
Belső továbbképzések: KAP tapasztalatcsere Munkaközösségi szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere. |
Egyre több új módszer épül be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba. |
e-napló Tanmenet Vezetői ellenőrzések lapjai |
A digitális oktatás lehetőségeinek megismerése és elterjesztése Felkészülés a digitális mérésekre |
A gyakorlatban is megismerni, használni a Teams felületet. próbatesztek megoldása |
A tanítási órákon gyakran használják a kollégák a digitális platformokat |
interaktív tananyagok e- naplók tanmenetek Teams felületre feltöltött feladatlapok, tananyag |
Az iskola otthonos, barátságos, nevelésre koncentráló légkörének megőrzése. |
Nevelési feladatok maradéktalan ellátása, szoros együttműködés a kollégák és a szülők között |
Diákok és szülők visszajelzései pozitívabbak. |
Véleménygyűjtő kérdőívek |
Hátrányos és veszélyeztetett tanulók számának növekedése miatt folyamatos figyelemmel kísérésük, segítésük.
|
Gyermekvédelmi feladatok ellátása, családsegítés, jogi tanácsadás. |
Családok visszajelzéseiben jelentkezik a segítségnyújtás eredménye (segélyek, ügyintézésben való segítségnyújtás). |
nyilvántartás |
Kapcsolatrendszerünk megőrzése: Jó tanár-diák kapcsolat, jó kapcsolat a szülőkkel.
|
Problémák azonnali kezelése, folyamatos kommunikáció a szülőkkel a Kréta és a Teams alkalmazások segítségével |
Diákok és szülők pozitív visszajelzései. közös szülő- diák-pedagógus programok |
fényképek elkészült alkotások |
Nyomon követés és beválás vizsgálat volt 8-os diákjainknál |
adatgyűjtés feldolgozás elemzés tájékoztatás |
A tantestület tájékoztatása a kapott eredményről |
táblázatok beszámoló jegyzőkönyv |
Országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
|
A tanulók egyéni kompetenciáinak fejlesztése. |
A mérésen az országos átlag teljesítése.
|
Telephelyi jelentés a mérési eredményekről. |
A tiszta, esztétikus környezet. Egészséges környezetünk megőrzése (zöldített, virágos, gyerekbarát udvar) |
Ellenőrzés. Megbeszélés. Munkaidő beosztás módosítása. Munkaterület csere. Környezetünk folyamatos zöldítése, virágok ültetése pályázatok útján a diákok bevonásával, növényzetünk ápolása |
Javul az iskola tisztaságával kapcsolatos megítélés. Csökken a kritikus hangvételű vélemények száma.
Zöld környezet bővítése, megőrzése.
|
Beszámoló
|
Egyéni bánásmód alkalmazása. |
Tanítási órákon differenciálás, korrepetálás, belső továbbképzéseken hatékony fejlesztő eszközök és módszerek (DFHT-KIP) megismerése, alkalmazása |
A tanuláshoz való hozzáállás javulása, a negatív beírások csökkenése |
e-napló, e-ellenőrző
|
Kompetenciák fejlesztését szolgáló munkamódszerek erősítése (KAP) (páros, csoportos, projekt és kooperatív munka). |
Tanítási órák ilyen irányú szervezése, ennek folyamatos ellenőrzése |
Tanulási hatékonyság emelkedése (mérési eredmények) |
Mérési eredmények óralátogatási lapok |
Az esélyteremtés irányába mutató nevelési-oktatási formák támogatása, érvényesítése. |
Korszerű tanulásszervezési, differenciálási modellek alkalmazása, a nevelőtestület módszertani kultúrájának fejlesztése. Továbbképzések szervezése, tervezés a tanmenetekben |
A napi gyakorlatban minden pedagógus törekszik a megismert módszerek alkalmazására. Arizóna program tapasztalatainak leszűrése, monitoring.
|
óralátogatási lap jegyzőkönyvek tanmenet
|
Egészséges életmódra nevelés, a környezettudatos magatartás kialakítása (Iskolatej, iskolagyümölcs programjába való bekapcsolódás) |
Biztosítjuk diákjainknak a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósítását.
|
Az egészséges életmód és a környezetvédelem iránti igény kialakul. Minden nap mozognak, sportolnak tanulóink. |
e-naplók napközis munkatervek |
A kommunikációs készségek fejlesztése minden tantárgy esetében, kiemelten az anyanyelv, idegen nyelv, informatika területén |
A témakör kiemelt szerepe az éves pedagógiai munka tervezése során A tanulói eredmények javulása anyanyelv és az idegen nyelv területén, informatikai ismereteik gyarapítása |
Az intézményből kikerülő tanulók megfelelnek a következő iskolafok követelményeinek |
középiskolák visszajelzései
|
A tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való egyenrangú törődés. |
A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás, felzárkóztatás megszervezése Az átlagostól eltérő képességű tanulók segítése |
A versenyeken induló tanulók minél jobb eredményeket érjenek el. A bukások száma nem nő.
|
statisztika versenyeredmények |
Ellenőrzési tevékenység terve
Az ellenőrzés területe |
Iskolavezetés felelőse |
Bevont felelősök |
Az ellenőrzés módszere |
|||
A tanórán folyó nevelő-oktató munka Tanulmányi munka, szaktanári tevékenység ellenőrzése |
||||||
|
Intézményvezető – intézményvezető helyettes |
mk-vezetők |
óralátogatás tantárgyi mérések napközis foglalkozás tanulószobai foglalkozás dokumentáció szóbeli és írásos beszámoló
|
|||
Tanórán kívüli foglalkozások |
||||||
|
Intézményvezető – intézményvezető helyettes |
mk-vezetők |
foglalkozás látogatása dokumentáció résztvevők létszáma látogatottság |
|||
Osztályfőnöki munka |
||||||
|
Intézményvezető – intézményvezető helyettes
|
of. és oszt.fő.i munkaköz.vezető |
óralátogatás szülői értekezlet családlátogatások írásbeli tájékoztatás dokumentáció magatartás értékelése szorgalom értékelése egyéni beszélgetések |
|||
Gyermekvédelmi munka |
||||||
Gyermekvédelmi munka |
Intézményvezető – intézményvezető helyettesek, gyerm.v. felelős szociális munkás |
of. és alsós mk-vezetők |
beszámoló dokumentáció |
|||
Pályaválasztás |
||||||
Pályaválasztás |
Intézményvezető – intézményvezető helyettesek |
8. osztályfőnök |
szülői értekezlet beszámoló egyéni beszélgetés tájékoztató faliújság
|
|||
Ünnepélyek, megemlékezések |
||||||
Ünnepélyek, megemlékezések |
Intézményvezető |
mk-vezetők
|
dokumentáció |
|||
Ügyeleti rend, szünetek folyosói, udvari fegyelme |
||||||
Ügyeleti rend, szünetekben a folyosói és az udvari fegyelem |
Intézményvezető – intézményvezető helyettesek |
Ügyelet-vezetők |
reggeli ügyelet ügyeleti rend betartása órakezdés és – befejezés pontossága tanulói ügyelet |
|||
Személyi anyagok |
||||||
Személyi anyagok |
Intézményvezető |
iskolatitkár |
dokumentáció |
|||
Naplók, foglalkozási naplók ellenőrzése
|
||||||
E-napló, foglalkozási naplók ellenőrzése, helyettesítési rend |
Intézményvezető helyettesek |
osztályfőnökök |
e-napló vezetése hiányzások nyilvántartása, igazolások
|
|||
Leltár, gazdasági területek |
||||||
szertárrend nagy értékű eszközök leltározása vagyonnyilvántartás |
Intézményvezető – intézményvezető helyettesek |
iskolatitkár gondnok, karbantartó szakleltári felelősök
|
dokumentáció szabályzatok betartása takarítás ellenőrzése |
|||
Munka-, tűz- és balesetvédelem |
||||||
Munka-, tűz- és katasztrófavédelem |
Intézményvezető – intézményvezető helyettesek |
Munkavédelmi-, Tűzvédelmi-, katasztrófa-védelmi felelős foglalkozás-egészségügyi orvos |
épület- és környezetbiztonság szabályzatok betartása jegyzőkönyvek tűzriadó munkavédelmi bejárás |
A 2022/2023-as tanévben a tanügyi dokumentáció ellenőrzésének felelősei
Ellenőrzést területe: | Felelős: |
Kovács Mihály | testnevelés munkaközösség tanmenetei |
Ivanov Erika | intézményi, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, törzslap, melléklete és osztálynapló mellékletek, felsős humán tanmenetek |
Köntés Anikó | osztályfőnöki, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, Arizóna dokumentáció |
Csatóné Döbrei Katalin | alsós reál munkaközössége tanmenetei |
Szendi Éva | alsós humán munkaközössége tanmenetei |
Vadasné Farkas Brigitta | fejlesztős naplók, gyógypedagógiai munkaközösség tanmenetei |
Biró Erika | felsős reál és művészetek munkaközössége tanmenetei |
Botka Tibor | idegennyelvi munkaközössége tanmenetei |
Hegedűs Edit | e-napló, helyettesítési rend, tanulói adatok |
Mészáros Ágnes | külső alkalmazottak munkaigazolásai, hittanoktatók, munkaközösségvezetők tanmenetei |
Földi Edina | megbízásos szerződésesek, TIG, intézményi dokumentumok felülvizsgálata |
A tanulmányi versenyek
Az iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyek részletes meghatározását, a résztvevők körét, a felelősök megnevezését a munkaközösségi munkatervek is tartalmazzák.
A 2022/2023-as tanévben tanulóink az alábbi területi, megyei és országos versenyeken vesznek részt várhatóan:
Külső szervezésű versenyek:
Verseny megnevezése |
Verseny időpontja |
Munkaközösség |
Felelős |
Ószőlői matematika verseny 3-4.évfolyam |
2022.11 |
alsós reál |
Csatáriné Bártfai Tünde, Takács Mihály |
Nemzetközi Kenguru matematika v. 2-4.évfolyam |
2023.04. |
alsós reál |
Csatáriné Bártfai Tünde, Savella Szilvia |
Zrínyi matematika |
2022.11. |
alsós reál |
Csatóné Döbrei Katalin, Hegedűs Edit |
Bomatematika csoport verseny |
|
|
Csatóné Döbrei Katalin |
Városi szavalóverseny |
2022.április |
|
Melis Pálné |
Teleki Teve-komplex term.tud.vetélkedő Mezőtúr |
2022.11. |
felsős reál |
Biró Erika |
Természetbúvár matiné (Hajnóczy) |
2022.01. |
felsős reál |
Biró Erika |
Biztibusz: biztonságos iskola |
2022.05 |
felsős reál |
Biró Erika |
Föld világnapja megyei verseny |
2022.04. |
felsős reál |
Juhászné Hidvégi Edit |
Német nyelvi verseny Szolnok – 5. osztály |
kiírás szerint |
idegen nyelvi |
Tasnádi Balázsné, Földi Edina |
Tiszaföldvári megyei nyelvi v. 4.-8- évf. |
2022.márc. |
idegen nyelvi |
szaktanárok |
Angol-német verseny – Hajnóczy J. Gimn. |
2022.jan. |
idegen nyelvi |
7.-8. évfolyamon tanító szaktanárok |
Országos angol-német v. 7.-8. évf. |
kiírás szerint |
idegen nyelvi |
Szántó Mária |
Diákolimpia (sakk, karate, úszás, mezei futó) |
2022 |
testnevelés |
Kabai Zsolt, Kovács Mihály |
Iskolai versenyeink:
Verseny megnevezése |
Verseny időpontja |
Munkaközösség |
Felelős |
Szorzótábla verseny 2. évfolyam |
2022.05-06 |
Alsós reál munkaközösség |
Kiss Rita, Vasné Hajdu Tünde |
Kétfordulós matematika háziverseny |
2021.09-2022.05. |
Alsós reál munkaközösség |
Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin |
Házi kis nyelvészverseny |
2022.05 |
Alsós humán munkaközösség |
Szendi Éva, Kontér Ildikó, Nagyné Tóth Tünde |
Házi idegennyelvi verseny |
2021.09-2022. 05. |
Idegennyelvi munkaközösség |
Botka Tibor |
Szavalóverseny |
2022.04. |
Alsós humán munkaközösség |
Szendi Éva, Kontér Ildikó |
Állatok világnapja |
2021.10 |
Felsős reál munkaközösség |
Hegedüsné Kovács Zita |
Egészség világnapja |
2021.11 |
Felsős reál munkaközösség |
Juhászné Hidvégi Edit |
Európai Diáksport napja |
2021.09.24. |
Testnevelés munkaközösség |
Kovács Mihály |
Vízi vetélkedő! |
2022.05 |
Alsós reál |
Kiss Rita |
Házi asztalitenisz bajnokság |
2021.10 |
Testnevelés munkaközösség |
Kabai Zsolt |
Mozdulj! |
2022.01 |
Testnevelés munkaközösség |
Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Mozdulj! (alsó tagozat) |
2022.04 |
Testnevelés munkaközösség |
Kovács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin |
Házi Labdarúgó bajnokság |
2022.03 |
Testnevelés munkaközösség |
Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Atlétika verseny |
2022.05 |
Testnevelés munkaközösség |
Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Beiskolázási terv
A Martfűi József Attila Ált. Iskola beiskolázási és finanszírozási terve a továbbképzési ciklus teljesítéséhez.
2022. szeptember első munkanapjától, 2023. augusztus utolsó munkanapjáig terjedő időszakra
Név |
Alapképzésben szerzett végzettség |
Munkaköre |
Anyagi elismerés |
Óraszám-csökkentés |
Egyéb fedezet |
Helyettesítési igény 100%-os lefedése |
Utazási költségtérítés |
Részvételi díj |
Árvainé Stummer Éva |
tanító |
tanár |
0 Ft |
0 óra |
0 Ft |
0 % |
100 % |
0 Ft |
Donkó Ágnes Zsanett |
tanár |
tanár |
0 Ft |
0 óra |
0 Ft |
0 % |
100 % |
0 Ft |
Kabai Zsolt |
tanár |
tanár |
0 Ft |
0 óra |
0 Ft |
0 % |
100 % |
0 Ft |
Miklósi Nikoletta |
tanár |
tanító |
0 Ft |
0 óra |
0 Ft |
0 % |
100 % |
0 Ft |
Újabb diploma megszerzésére irányuló, felsőfokú tanulmányok, szakvizsga
Pedagógus neve |
Tanulmányi szerződés (igen/nem) |
Ktgviselés aránya (munkáltató, pedagógus) % (pl.: 80-20 |
Tanulmányainak tárgya |
Hátralévő féléveinek száma |
Tanulmányok befejezésének várható időpontja |
Halmi Lea |
igen |
80%-100% |
tanító |
3 |
2023.06.22 |
Pápainé Molnár Anikó |
nem |
0%-100% |
tehetségfejlesztő pedagógus |
8 |
2026.06.15 |
Megjegyzés: a feladatellátáshoz nélkülözhetetlen végzettség megszerzésére irányuló továbbképzés.
Megjegyzés: Kollégáink továbbképzéseinél előnyben részesítjük a Pedagógiai Intézet és más akkreditált továbbképző központ által szervezett ingyenes képzéseket, melyek a módszertani, szaktárgyi és pedagógus kompetenciák fejlesztését szolgálják. (Az ingyenes továbbképzések útiköltség térítését a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ finanszírozza.)
Martfű, 2022. február 28.
Földi Edina intézményvezető
Mellékletek:
- Alsós humán munkaközösség munkaterve
- Alsós reál munkaközösség munkaterve
- Felsős reál és művészetek munkaközösség munkaterve
- Idegennyelvi munkaközösség munkaterve
- Testnevelés munkaközösség munkaterve
- Fejlesztő- és gyógypedagógiai munkaközösség munkaterve
- Osztályfőnöki, mérés és értékelés munkaközösség munkaterve
- Irányítási és szervezési munkaközösség munkaterve
- Diákönkormányzat munkaterve
- József Attila Általános Iskola DSE munkaterve
- SZKTT Humán Szolgáltató Központ Család- És Gyermekjóléti Központ Szolgáltatási