Martfűi József Attila Általános Iskola

Intézményi munkaterv 2025-2026

Az intézményi munkaterv nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható: Intézményi munkaterv (PDF)

Ikt. szám: klik201511001/02716-1/2025
Martfűi József Attila
Általános Iskola
5435 Martfű, Május 1. út 2.
Intézményi Egységkód: T080JA3901
Szolnoki Tankerületi Központ JA39
Vármegye: Jász-Nagykun-Szolnok
OM azonosító: 201511


55061

Tartalom

Szakmai Alapdokumentum
Bevezetés
Helyzetelemzés
A 2025-2026-os tanév rendje
Feladatterv
Feladatterv a 2025/2026-os tanévre vonatkozóan
Ellenőrzési tevékenység terve
A tanulmányi versenyek
A munkaterv jogszabályi háttere
Mellékletek
Záró rendelkezések


Szakmai Alapdokumentum

Az intézmény székhelye szerinti vármegye neve: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Fenntartó tankerületi központ megnevezése: Szolnoki Tankerületi Központ
OM azonosító: 201511

Martfűi József Attila Általános Iskola
szakmai alapdokumentuma

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 21. § (3) bekezdése szerinti tartalommal, figyelemmel a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 123. § (1) bekezdésében leírtakra, az alábbi szakmai alapdokumentumot adom ki:

A köznevelési intézmény

  1. Megnevezései
    1. Hivatalos neve: Martfűi József Attila Általános Iskola
  2. Feladatellátási helyei
    1. Székhely: 5435 Martfű, Május 1. út 2.
  3. Alapító és fenntartó neve és székhelye
    1. Alapító szerv neve: Emberi Erőforrások Minisztériuma
    2. Alapítói jogkör gyakorlója: emberi erőforrások minisztere
    3. Alapító székhelye: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
    4. Fenntartó neve: Szolnoki Tankerületi Központ
    5. Fenntartó székhelye: 5000 Szolnok, Béla király utca 4.
  4. Típusa: általános iskola
  5. OM azonosító: 201511
  6. Köznevelési alapfeladatai
    1. 5435 Martfű, Május 1. út 2.
      1. általános iskolai nevelés-oktatás
        1. nappali rendszerű (felvehető maximális tanulói létszám: 533 fő)
        2. alsó tagozat, felső tagozat
        3. a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos, autizmus spektrumzavar, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos – enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – látási fogyatékos) nappali rendszerű (felvehető maximális tanulói létszám: 25 fő)
      2. egyéb foglalkozások: napközi, tanulószoba
      3. iskolai könyvtár: iskolai / kollégiumi könyvtár
      4. mindennapos testnevelés biztosításának módja: saját tornaterem, együttműködésben, megállapodás alapján, egyéb módon (tornaszoba, sportpálya)
      5. a testnevelésórák keretében megvalósított úszásoktatás módja: együttműködésben, megállapodás alapján
  7. A feladatellátást szolgáló vagyon és a felette való rendelkezés és használat joga
    1. 5435 Martfű, Május 1. út 2.
      1. Helyrajzi száma: 380
      2. Hasznos alapterülete: 3750 nm
      3. Intézmény jogköre: ingyenes használati jog
      4. Fenntartó jogköre: vagyonkezelői jog
  8. Vállalkozási tevékenységet nem folytathat.

Bevezetés

Munkatervünket a pedagógiai programban meghatározottak szerint, az előző tanév mérési eredményeinek, szakértői véleményeinek figyelembevételével, a fenntartó elvárásai és a jelenleg érvényben lévő jogszabályokra alapozva állítottuk össze.

Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.

A 2025/2026-os tanév céljai és feladatai:

  • A pedagógiai munka minőségének további emelése:
    • tanórai látogatások, szakmai megbeszélések rendszerezése,
    • pedagógiai asszisztensek szerepének erősítése a tanórán kívüli fejlesztésben.
    • élményalapú tanulásszervezés kiterjesztése,
    • gamifikációs elemek beépítése.
    • tanulói és pedagógusi IKT-használat célzott fejlesztése,
    • AI-eszközök biztonságos és etikus használatának megismerése.
    • művészeti, sport- és tudományos tehetségműhelyek működtetése.
    • új típusú szülői fórumok (pl. tematikus kerekasztalok),
    • tanévközi célmérések beépítése.
    • a szülői elégedettségmérés eredményeire épülő akcióterv követése,
    • viselkedéskultúra erősítése (nem csak osztályfőnöki órákon),
    • tanulói közösségi normák közös újrafogalmazása.
  • Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése: pedagógiai asszisztensek mentorálása
  • A személyiség és közösségfejlesztés színvonalának növelése.
  • Praktikus ismeretek előtérbe helyezése.
  • Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása.
  • Az elektronikus információs technikák hangsúlyozása.
  • Szoros kapcsolat a partnerekkel, az iskola külső környezetével.
  • Viselkedéskultúra fejlesztése.
  • Pályázatokon való részvétel.
  • Tanulmányi és sportversenyeken való részvétel.
  • Folyamatos felzárkóztatás, tehetséggondozás.
  • Változatos tanulásszervezési eljárások alkalmazása.
  • Határtalanul pályázaton való részvétel.
  • A TÉR célok teljesítése: szülőkkel történő kapcsolattartás erősítése: évfolyam szintű szülői fórumok szervezése, fogadóórák számának növelése.
  • A házirendben foglaltak alapos ismertetése a tanulókkal, és következetesség a házirend betartatásánál.

Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok:

  • A kompetenciamérés eredményének javítása.
  • Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása.
  • Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása.
  • Alsó-felső tagozatváltás segítése.
  • Elsős tanulók szocializálásának segítése.
  • A tanulókkal kapcsolatos jelentősebb napi történések (pozitív is) kerüljenek be a Krétába

A fenntartó által meghatározott intézményi cél:


Helyzetelemzés

Személyi feltételek

Engedélyezett álláshelyek száma: 40,5 fő
Betöltött álláshelyek száma: 32,25 fő

Teljes munkaidős: 30 fő
Részmunkaidős: 5 fő
Megbízási szerződéssel foglalkoztatott: 5 fő.
NOKS: 7 fő
Technikai (egyéb) állás: 8 fő /7 státusz/
Közfoglalkoztatott: 3 fő

A 2011. évi CXC törvény 4. és 6. sz melléklete alapján, (mely az osztály és csoportlétszámokat, a tanulók finanszírozott heti foglalkozási időkeretét tartalmazza) 40,5 fő álláshelyre kapott engedélyt iskolánk a Szolnoki Tankerületi Központtól.

Az intézmény megbízott felelősei, tisztségviselői

Igazgató: Földi Edina Sára
Igazgató helyettes: Ivanov Erika
Igazgató helyettes: Mészáros Ágnes

Munkaközösség vezetők

Alsós reálmunkaközösség: Csatóné Döbrei Katalin
Alsós humán munkaközösség Csurgó Ilona
Reál felsős és művészetek munkaközösség: Biró Erika
Nyelvi munkaközösség: Botka Tibor
Testnevelés munkaközösség: Kovács Mihály
Felsős humán munkaközösség: Miklósi Nikoletta

Osztályfőnökök

1.a Kontér Ildikó
1.b Czető Klaudia
2.a Savella Szilvia
2.b Szendi Éva
2.c Nagyné Tóth Tünde
3.a Takács Mihály
3.b Csurgó Ilona
4.a Vasné Hajdu Tünde
4.b Csatóné Döbrei Katalin
5.a Biró Erika
5.b Miklósi Nikoletta
6.a Köntés Anikó
6.b Donkó Ágnes Zsanett
7.a Kovács Mihály Balázs
7.b Szöllősi Virág Szabina
8.a Botka Tibor
8.b Kabai Zsolt

Diákönkormányzatot segítő pedagógus: Halmi Lea
Továbbtanulásért felelős: Ivanov Erika
Gyermekvédelemért felelős: Mészáros Ágnes

Intézmény tanulói adatai

Intézményünkben 428 tanuló kezdi meg a tanévet 17 tanulócsoportban. (9 alsó tagozatos, 8 felső tagozatos osztály)

      SNI tanulók száma
  Osztálylétszám BTMN 2-nek számító 3-nak számító SNI 3-ból autizmus spektrumzavarral küzdő tanuló
1.a 26 0 0 1 1
1.b 26 1 1 0 0
2.a 24 2 0 0 0
2.b 25 0 1 0 0
2.c 25 1 1 0 0
3.a 27 3 2 0 0
3.b 28 2 0 1 1
4.a 20 3 1 0 0
4.b 21 3 1 0 0
Össz.: 222 15 7 2 2
5.a 26 7 2 0 0
5.b 26 4 2 2 1
6.a 28 3 1 0 0
6.b 29 3 0 1 1
7.a 24 5 0 0 0
7.b 25 3 2 0 0
8.a 23 1 2 0 0
8.b 25 2 2 1 1
Össz.: 206 28 11 4 3
Mindössz. 428 43 18 6 5

3. Tárgyi feltételek

3.1 Épület

A nyár folyamán folytatódtak a szükséges tisztasági és fertőtlenítő meszelések és a nagytakarítás, illetve a klímarendszer karbantartása. A táblák cseréit, a vonalazások festését is elvégezték az évfolyamoknak megfelelően (81 788 Ft).

A tornaterem tetőszigetelését is elvégezték (317 500Ft). A tornaterem festése 79 900 Ft-ba került, ezen felül a lámpatestek cseréje is megtörtént (198 000 Ft).

A mosdók tisztasági meszelése, valamint a radiátorok festését és javítását is elvégezték.

Az iskola régi szárnyában található 3 tanterem padlózata is megújult, és szintén a Szolnoki Tankerület jóvoltából 30 db tanulói szék és 15 db tanulói pad, 1 db tanári asztal és szék került beszerzésre.

A Szülői Munkaközösség közreműködésével a kinti tanterem felújításra került

3.2 Eszközök és felszerelések

A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.

Épületek száma: 1
Tantermek száma: 20
Informatika terem: 2
Tanulói számítógépek száma: 45
Fejhallgatók száma: 125
Fejlesztő szoba: 4
Tornaterem: 2
Könyvtár: 1

Más intézmény létesítményeinek, eszközeinek használata:

A fenntartót, működtetőt érintő feltételek:

  • Uszoda- Martfű Termál Spa
  • Városi Sportcsarnok Martfű

A 2025-2026-os tanév rendje

Első tanítási nap: 2025.szeptember 1. (hétfő)
Utolsó tanítási nap: 2026. június 19. (péntek)
Szorgalmi időszak: A szorgalmi időszak első féléve 2025. szeptember 1-től 2026. január 23-ig tart.

Az első féléves tanulmányi előrehaladásról a tanulót, illetve gondviselőjét 2026. január 30-ig tájékoztatjuk a félévi értesítő által.

A szünetek időtartama

Iskolai tanítási szünetek:

  • Őszi szünet:

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. október 22. (szerda)
A szünet utáni első tanítási nap: 2025. november 3. (hétfő)

  • Téli szünet:

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. december 19. (péntek)
A szünet utáni első tanítási nap: 2026. január 5. (hétfő)

  • Tavaszi szünet:

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2026. április 1. (szerda)
A szünet utáni első tanítási nap: 2026. április 13. (hétfő)

Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:

2025. október 23. (csütörtök)
2026. május 1. (péntek)
2026. május 25. pünkösd (hétfő)

Munkanapáthelyezés

2025. december 13. (szombat) munkanap / december 24./
2026.január 10. (szombat) munkanap / január 2./

Tanítás nélküli munkanapok

  esemény felelős időpont
1. Pályaorientációs nap   2025. október 18.
2. Mesejáték   2025. december 12.
3. Féléves nevelési értekezlet iskolavezetés, osztályfőnökök, szaktanárok 2026. január 30.
4. Alapítványi bál iskolavezetés, nevelőtestület 2026. március 27.
5. Diákönkormányzati nap Diákönkormányzat, Halmi Lea 2026. június 15.
6. Osztályozó értekezlet iskolavezetés 2026. június 16.

Nemzeti ünnepeink

  esemény felelős időpont
1. Az aradi vértanúk emléknapja (október 6.) felsős humán munkaköz. 2025. október 6.
2. Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe (október 23.) felsős humán munkaköz. 2025. október 20.
3. Nemzeti nyelvünk ünnepe (november 13.) alsós humán munkaköz. 2025. november 13.
4. Magyar kultúra napja (január 20.) alsós humán munkaköz. 2026. január 20.
5. A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja (február 25.) felsős humán munkaköz. 2026. február 23.
6. Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe (március 15.) felsős humán munkaközösség 2026. március 13.
7. A holokauszt áldozatainak emléknapja (április 16.) felsős humán munkaköz. 2026. április 16.
8. A Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) felsős humán munkaköz. 2026. június 4.

Iskolai rendezvényeink, ünnepségeink

  esemény felelős időpont
1. Tanévnyitó ünnepség Iskolavezetés 2025. szeptember 1.
2. Halloween, Márton nap Idegennyelvi munkaközösség 2025. október 21.
3. Karácsonyi mesejáték nevelőtestület, SZMK 2025. december 12-13.
4. Nyílt nap Alsós és felsős munkaközösség 2026. március 24.
5. Iskolanyitogató Alsós munkaközösségek 2026. március 26.
6. Magyar költészet napja alsós humán munkaköz. 2026. április 10.
7. Sámli bál nevelőtestület, SZMK 2026. március 28.
8. Határtalanul! kirándulás Erdélybe 7. évfolyamos osztályfőnökök 2026. április 27-29.
9. Szilver vizsgabál tanítók 2026. május 20
10. Ballagás Iskolavezetés 2026. június 20.
11. Tanévzáró ünnepség Iskolavezetés 2026.június 23.

Témanapok, témahetek

  esemény felelős időpont
1. Magyar Diáksport Napja Testnevelés munkaközösség 2025. szeptember 25.
2. Farsang osztályfőnökök, szaktanárok, SZMK 2026. február 13.
3. PÉNZ7 osztályfőnökök 2026. március 2-6.
4. Fenntarthatósági témahét felsős reál munkaközösség 2026. április 20-24.

Mérések

időpont esemény felelős
2025.szeptember -17-október 9. Pályaorientációs mérés 8. osztályos osztályfőnökök,
2025.október 22-december 5. Difer mérés Vadasné Farkas Brigitta
2026. február 4. osztályos tankerületi mérés Mészáros Ágnes, alsós munkaközösségek
2026. január 12-május 6. Netfitt mérés Kovács Mihály
2026. március 23-május 29. Országos mérés 4.-8. évfolyamon Igazgató, igazgató helyettesek

Fogadóórák, szülői értekezletek

időpont esemény felelős
2025. november 18. Fogadóóra osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók
2026. április 14. Fogadóóra osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók
2025. szeptember 8-szeptermber 25. Szülői értekezletek osztályfőnökök
2026. január 28-február 10. Szülői értekezeletek osztályfőnökök
2025.szeptember 4. SZMK értekezlet Igazgató, SZMK
2026. január 29. SZMK értkezlet Igazgató, SZMK

Első osztályos beiratkozás

feladat / esemény felelős határidő
Szülők tájékoztatása igazgató 2026. március.
Iskolanyitogató alsós munkaközösségek 2026. március 26.
Beiratkozás Igazgató, igazgatóhelyettesek 2026. április 23-24.
Elsős szülői értkezlet Igazgató, első osztályban tanítók 2026. május

Továbbtanulás

  esemény / téma felelős időpont
1. Pályaválasztási szülői értekezlet igazgató, Ivanov Erika 2025. szeptember 24.
2. Tanulók jelentkezése írásbeli felvételi vizsgákra 8. évf. osztályfőnökök 2025. december 1.
3. Központi írásbeli felvételi 8. évf. osztályfőnökök 2026. január 24.

10 óra

4. Központi írásbeli pótfelvételi 8. évf. osztályfőnökök 2026. február 3.

14 óra.

5. Tanulói jelentkezési lapok továbbítása a felvételi központba 8. évf. osztályfőnökök 2026. február 19.
6. Tanulói adatlapok módosítása 8. évf. osztályfőnökök 2026. március 25-27.
7. A felvételről vagy elutasításról szóló értesítés a jelentkezőnek   2026. május 8.

Feladatterv

„Az iskola rendőre” program 2025/2026. tanévben történő végrehajtására:

  • Az iskolarendőr részt vesz a tanévnyitó ünnepségen (2025. szeptember 1.)
  • Az iskolás gyermekek kerékpárjainak műszaki átvizsgálása, a kerékpárok, elektromos rollerek kötelező felszereléseinek ellenőrzése. (2025.október)
  • A drog- és alkoholfogyasztás veszélyeiről szóló előadás szervezése 7. és 8. évfolyamos tanulóknak. (2026. április)
  • Az élő víz veszélyeiről és a vakáció alatt előforduló balesetmegelőzésről előadás szervezése a diákoknak. (2026.június)

1. A tanév feladatai

1.1 Kiemelt céljaink a 2025-2026-os tanévre intézményi szinten:

Az Oktatási Hivatal ellenőrzéshez kapcsolódóan a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók pedagógiai támogatásához kapcsolódó, a Hivatal által működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszeren keresztüli adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelés betartása.

A tanfelügyeleti és minősítési rendszer által az intézményre rótt feladatok elvégzése.

A Pedagógiai Program folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.

A Szervezeti és Működési Szabályzat, a Házirend folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.

Digitális kompetenciák fejlesztése a pedagógusok körében.

Az ötödik osztály zökkenőmentes tagozatváltásának elősegítése (osztályfőnökök, tanítók, szaktanárok összehangolt munkájával).

A folyamatos készség és képességfejlesztés, a kulcskompetenciák fejlesztésének előtérbe helyezése

A nyolcadik osztályosok továbbtanulásának szervezése, koordinálása.

Az új pedagógusok szakmai irányítása, segítése.

Az egy osztályközösségben tanító szaktanárok együttműködésének erősítése.

Az iskolai fegyelem további erősítése:

Adminisztratív fegyelem terén: az e- napló naprakészségére való törekvés.

Pontos órakezdés és befejezés.

Biztos alapkészségek kialakítása, tehetséggondozás és felzárkóztatás tanórai keretek között és azon túl. szövegértési és matematikai készségek fejlesztése /ahol releváns: méréseredmények értékelése/), kifejezetten a tehetséges tanulók magasabb teljesítményszintre való juttatásával.

A cselekvéses, aktív tanulás, a differenciáló tanulás szervezési módok folyamatos alkalmazása, a kooperatív tanulásszervezés módszereinek használata.

„Szülő- suli” Program folytatása.

Az új tanulók beilleszkedésének nyomon követése;

Folyamatos kapcsolattartás a jól működő szülői munkaközösséggel.

Pályázatfigyelés –írás iránti igény növelése.

Kiemelt célkitűzések a nevelési célok esetén:

  • állagmegóvás
  • szociális érzékenység fejlesztése
  • fegyelem erősítése
  • a tanulás értékének erősítése

1.2 Pedagógiai feladatok

  • Pedagógiai programból fakadó feladatok

Feladatunk a nevelő-oktató munka 1-8. évfolyamára, hogy:

  • a pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése álljon,
  • a tanulásszervezés meghatározó szempontja a tanulók aktivitásának optimális kibontakoztatása legyen,
  • megalapozzuk a tanuláshoz való pozitív viszonyt (attitűd),
  • a tanulói kíváncsiságra, érdeklődésre épített motivációval fejlesszük a kisgyermekben a felelősségtudatot, a kitartás képességét, és előmozdítsuk érzelemvilágának gazdagodását,
  • megalapozzuk a tanulási szokásokat és módszereket,
  • támogassuk az egyéni képességek kibontakozását,
  • az oktatási folyamatban alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) és a DFHT-KIP tanulás technikáit, formáit,
  • a tanulásszervezés fő elve és teendője a tanulókhoz optimálisan alkalmazkodó differenciálás legyen a feladatok kijelölésében, azok megoldásában, a szükséges tanári segítésben, az ellenőrzésben, az értékelésben,
  • pedagógusaink törődjenek azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociális-­kulturális környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak,
  • tudatosítsuk a gyermekekben a szűkebb és a tágabb környezetből megismerhető értékeket,
  • megerősítsük a konstruktív magatartásformákat, szokásokat,
  • a gyermek jellemét formálva szolgáljuk a személyiségének érését.
  • fejlesszük a tanulókban azokat a képességeket, készségeket, amelyek a természeti, társadalmi és emberi környezettel való harmonikus, építő kapcsolatokhoz szükségesek,
    • az aktív tanulási tevékenységek (kooperatív tanulási technikák) közben fejlesszük a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját, toleranciáját,
    • olyan helyzeteket teremtsünk, amelyekben a tanuló gyakorlati módon igazolhatja megbízhatóságának, becsületességének, szavahihetőségének értékét,
    • tudatosítsuk a tanulókban a közösség demokratikus működésének értékét és jellemzőit,
    • felelősen alakítsák ki saját természeti, társadalmi és emberi környezetüket,
    • fejlesszük a test és a lélek harmóniáját,
    • elősegítsük a szocializáció folyamatainak kialakulását tanítványainkban,
    • diákjaink az elemi műveltség alapjait lerakják, elmélyítsék,
    • a tanulók kapjanak folyamatos visszajelzést a tanulmányi teljesítményükről és magatartásuk minősítéséről,
    • adaptív tanulásszervezéssel hasznosítsuk a számítógépet, s az info-kommunikációs technikákat.

1.3 Tartalmi munka fejlesztése

  • Közösségfejlesztési feladatok megvalósítása tervszerűen, az osztályfőnöki munkatervbe beépítve.
  • Sajátos pedagógiai módszerek alkalmazása, a munkaközösségek munkaterveibe beépítve
  • Az iskola nyitottsága érdekében a sokoldalú együttműködés fejlesztése a szülő-pedagógus és a pedagógus-tanuló területeken
  • A tanulók magatartásának, kulturáltságának fejlesztése osztályszinten, adott épületbeli közösségi szinten, iskolai szinten
  • Kulcskompetenciák fejlesztése, kompetenciamérés eredményességének javítása
  • A megismert új tanítási módszerek tudatos alkalmazása az önálló ismeretszerzés segítése érdekében
  • Digitális kultúra és kompetencia fejlesztése
  • Integrált oktatás (SNI, HHH) fejlesztése
  • Napközi otthonban és tanulószobán a tanulás hatékonyabbá tétele,
  • Szülők tájékoztatása

A fenntartó által meghatározott intézményi cél:

A teljesítményértékelési rendszer átalakítása

TÉR EGYEDI SZEMPONT:

A szülőkkel való kapcsolattartás formáinak tudatos erősítése és rendszeres beépítése a mindennapi pedagógiai gyakorlatba

Feladatleírás:

A pedagógus az adott tanévben célzottan törekszik a szülőkkel való kapcsolattartás formáinak bővítésére és a meglévők tudatosabb alkalmazására. Ennek érdekében:

  • rendszeres, kétirányú kommunikációs csatornákat működtet (pl. üzenőfüzet, Kréta, e-mail, telefon, személyes beszélgetés),
  • a szülőket aktívan bevonja az iskolai élet eseményeibe (nyílt nap, projektbemutató, közös program),
  • törekszik arra, hogy minden szülő legalább egy alkalommal személyes visszajelzést kapjon gyermeke előmeneteléről, fejlődéséről,
  • tudatosan figyel a pozitív visszajelzésre, elismerésre, nem csak problémák esetén keresi a kapcsolatot,
  • a pedagógiai munkacsoportban megosztja a bevált gyakorlatokat, és részt vesz az intézményi szülői kapcsolattartási kultúra fejlesztésében.

Elvárt eredmény:

  • Erősebb bizalom a szülők és a pedagógus között.
  • Javuló együttműködés a tanulók fejlődésének támogatásában.
  • Az intézményi szülői kapcsolattartás gyakorlatának gazdagodása, jó példák rögzítése.

Mérhetőség / értékelés módja:

  • Pedagógus önreflexió, rövid írásos összegzés a tanév végén.
  • Visszajelzés a szülőktől (pl. kérdőív, szóbeli vélemény).
  • Tapasztalatok megosztása nevelőtestületi vagy munkaközösségi értekezleten.
  • Osztályfőnöki segédanyag összeállítása szülői értekezlethez

1.4 Szervezési-vezetési terület:

  • Az iskolai környezetünk szépségeinek megfigyeltetése, az intézménnyel szembeni esztétikai igényesség kialakítása.
  • Az iskolai dekoráció elkészítésének beosztása
Dátum Felelős
2025. szeptember Alsós munkaközösség
2025. október Felsős humán munkaközösség
2025. november Nyelvi munkaközösség
2025. december Minden munkaközösség
2026. január Alsós munkaközösség
2026. február Felsős reál munkaközösség
2026. március Történelmet tanító kollégák
2026. április Testnevelés munkaközösség
2026. május Alsós munkaközösség
2026. június Határtalanul! című pályázaton részt vett tanulók munkái (7. évfolyamos osztályfőnökök)

Az ebédlő előtti faliújság dekorációjának elkészítése az alsó tagozat beosztása szerint történik.

Ősz 3. évfolyam
Tél 1. évfolyam
Farsang 2. évfolyam
Tavasz 4. évfolyam

1.5 Nevelőtestület feladatai

Részvétel nevelőtestületi értekezleteken, megbeszéléseken.
Részvétel a fenntartó által elrendelt továbbképzéseken.
A tantárgyi osztályzatok megállapítása, a tanulók magatartásának és szorgalmának elbírálása, javítóvizsgára, osztályozóvizsgára vagy évismétlésre utalás.
Évente két alkalommal a nevelési értekezlet keretén belül a fent említett témakörökben a kiemelt teendők és módszertani újítások megvitatása
Az első és a második félév lezárását követően – jogszabályban rögzítettek szerint – a pedagógiai munka elemzésének, értékelésének, hatékonyságának vizsgálatának elvégzése

TÉR egyedi célok megvalósítása

Személyre szabott teljesítménycélok

  1. Pályaorientáció stratégia kidolgozása a Martfűi József Attila Általános Iskolában.
  • Részletes indikátorok:
  • önismeret és pályaorientáció beépítése legalább 50 %-ban az osztályfőnöki órákba (1.-4. évfolyamon a ráhangolódás órákon, 5.-8. évfolyamon osztályfőnöki órákon),
  • minden évfolyamon legalább 2 pályaorientációs program megszervezése (szakmabemutató, üzemlátogatás
  • 7. évfolyamon pályaorientációs tanácsadás megszervezése.

2. Hiányzások számának csökkentése a Martfűi József Attila Általános Iskolában-igazolatlan hiányzások számának eredményes csökkentése érdekében.

  • Jelzőlap készítése az osztályfőnökök részére a havi igazolt és igazolatlan órák monitorozásához, hiányzások csökkentésére eljárásrend kidolgozása.
  • Gyermek és ifjúságvédelmi szakemberekkel való együttműködés

3. A Martfűi József Attila Általános Iskola szakmai együttműködésének növelése a helyi köznevelési intézményekkel

  • Játékvár Óvoda és Bölcsőde, SZSZC Damjanich János Szakképző Iskola, Hajnóczy József Gimnázium hatékony színvonalának erősítése érdekében.
  • Óvoda: Fecsketábor, Iskolanyitogató, Mozdulj! vetélkedő, népdal éneklő verseny közös szervezése, helyi középiskola: iskolalátogatás szervezése 7. évfolyamon, részvétel a DÖK napon, Hajnóczy József Gimnázium: az intézmény által szervezett legalább 3 tanulmányi versenyen való részvétel.

4. Intézményi egészségprogram tevékenységeivel kapcsolatos elképzelések, tervek –kiemelten függőségek (drog, dohányzás, alkohol, média –egyszemélyes képernyő használat megelőzése). kidolgozása

  • „Iránytű” c. előadás szervezése a digitális világról szülőknek,
  • „Legyél az internet ásza” c. tananyag megismertetése 6. évfolyamon külső előadó segítségével, 7. és 8. évfolyamon függőségekkel kapcsolatos előadások szervezése a Martfűi Védőnői Szolgálat és az iskolarendőr segítségével.

1.6 Szakmai közösségek feladatai

A szakmai munkaközösség az iskola programja, munkaterve és a munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított egy tanévre szóló munkaterv szerint végzi tevékenységét. A tevékenységek részletei a mellékletet képező munkatervekben található meg.

  • A pedagógiai program és a munkaterv alapján a munkaközösség éves munkatervének összeállítása
  • Az iskolai munkával kapcsolatos dokumentumok ellenőrzése, illetve egységes dokumentációs rendszer kidolgozása
  • Javaslattétel a nevelési értekezletek témaköreire, napirendi pontjaira.
  • Szakmai továbbképzésekre való javaslattétel
  • A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok című képzésen részt vett pedagógusok tudásmegosztása
  • Összekötő szerep betöltése más közoktatási intézmények munkaközösségeivel
  • A szakmai munkaközösségek vezetői egyeztetnek az iskolavezetőséggel és egymással az iskolai munkaterv, a tanév helyi rendje, a munkaközösségi munka- és feladatterv, a félévi, valamint az év végi beszámolók és más elemzések, jelentések összeállításával kapcsolatos, továbbá az iskolai rendezvények, tematikus napok, projektek szervezését, s minden – az iskolavezetőség által kiadott – feladatteljesítést érintő valamennyi kérdésben.
  • Tankönyv kiválasztással, rendeléssel kapcsolatos feladatok

1.7 A szakmai munkaközösség vezetők közötti kapcsolattartás:

  • személyes beszélgetések, konzultációk;
  • azonos osztályban tanítók szakmai megbeszélései;
  • adott témakörben tartott szakmai munkamegbeszélések;
  • kibővített iskolavezetőség ülései;
  • havi nevelőtestületi munkaértekezletek;
  • a vezetők és a pedagógusok teljesítményértékelésével, az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel, és a kiemelt munkavégzésért járó anyagi elismeréssel kapcsolatos megbeszélések;
  • nevelőtestületi értekezletek;
  • iskolai, intézményi és kerületi szintű szakmai konferenciák.

1.8 Diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok

  • Diákközgyűlések szervezése
  • A diákönkormányzat vezetőjének heti kapcsolattartása a diákönkormányzat vezetőségével a diák önkormányzati ülésen.
  • A diákönkormányzat vezetőjének havi kapcsolattartása az iskola vezetőségével.
  • A tanulmányi munka (versenyek, vetélkedők, pályázatok stb.); szervezése.
  • Sportélet szervezése.
  • Kulturális, szabadidős programok szervezése.
  • A tanulók tájékoztatása (iskolarádió, iskolai honlap).
  • Diákönkormányzati nap szervezése
  • Javaslat és véleményezés, az osztályfőnökök, a nevelőtestület és az intézményvezető felé a jogszabályokban meghatározott ügyekben.

1.9 Szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:

  • A nevelő-oktató munka eredményessége megköveteli az iskola és a szülők közötti folyamatos kapcsolattartást. Ezt szolgálják a szülői értekezletek, fogadóórák.
  • A kapcsolattartás és az együttműködést segíti a Szülői Munkaközösség.
  • A szülői munkaközösség figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót. A tanulók nagyobb csoportját érintő bármely kérdésben tájékoztatást kér a nevelési-oktatási intézmény vezetőjétől, az e körbe tartozó ügyek tárgyalásakor képviselője tanácskozási joggal részt vesz a nevelőtestület értekezletein.
  • Az iskola – az éves munkatervben rögzítettek szerint – tanévenként 2 rendes szülői értekezletet és 2 fogadóórát tart személyesen, vagy online.
  • A szülői választmány tagjainak az iskola intézményvezetője évente kettő alkalommal (tanév, félév elején,) tájékoztató értekezletet tart. Az értekezleten az intézményvezető véleményezteti az éves iskolai munkatervet, a tanév helyi rendjéről szóló nevelőtestületi javaslatot, szól a tanév kiemelt feladatairól, valamint a tanulmányi munka értékeléséről, a munkatervi feladatok teljesítéséről.
  • Szülői munkaközösségi tagok újraválasztása szülői értekezleteken. Évente 2 alkalommal iskolai SZMK értekezlet.
  • Iskolánk munkatervének elfogadtatása és véleményezése. Megismertetni a szülőkkel intézményünk pedagógiai programját, követelményrendszerét, értékelési rendszerét. Közös rendezvények megbeszélése.
    • Február: 2. félévi rendezvények előkészítése, vélemények a végzett iskolai feladatokról
    • Családlátogatások szükség szerint.

Felelős: iskolavezetés, osztályfőnökök.


Feladatterv a 2025/2026-os tanévre vonatkozóan:

Minőségcél Feladatok Megvalósulás Dokumentum
A differenciáláson alapuló oktatás széleskörű alkalmazása-kiemelt színvonalú képességfejlesztés. Belső továbbképzések, műhelymunka, szakmai munkaközösségi megbeszélések.

folyamatos önképzés,

a tanultak alkalmazása

Iskolánk egyre több tanulója differenciáláson alapuló oktatásban részesül. e-napló

Tanmenetek.

jegyzőkönyvek

óravázlatok

Pedagógusok szakmai felkészültségének, az oktatás minőségének további emelése. Belső továbbképzések:

Munkaközösségi szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere.

Egyre több új módszer épül be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba. e-napló

Tanmenet

Vezetői ellenőrzések lapjai

A digitális oktatás lehetőségeinek megismerése és elterjesztése

Felkészülés a digitális mérésekre

A gyakorlatban is megismerni, használni a Teams felületet. próbatesztek megoldása A tanítási órákon gyakran használják a kollégák a digitális platformokat interaktív tananyagok

e- naplók

tanmenetek

Teams felületre feltöltött feladatlapok, tananyag

Az iskola otthonos, barátságos, nevelésre koncentráló légkörének megőrzése. Nevelési feladatok maradéktalan ellátása, szoros együttműködés a kollégák és a szülők között Diákok és szülők visszajelzései pozitívabbak. Véleménygyűjtő kérdőívek
Hátrányos és veszélyeztetett tanulók folyamatos figyelemmel kísérése, segítése. Gyermekvédelmi feladatok ellátása, családsegítés, jogi tanácsadás. Családok visszajelzéseiben jelentkezik a segítségnyújtás eredménye (segélyek, ügyintézésben való segítségnyújtás). nyilvántartás
Kapcsolatrendszerünk megőrzése:

Jó tanár-diák kapcsolat, jó kapcsolat a szülőkkel.

Problémák azonnali kezelése, folyamatos kommunikáció a szülőkkel a Kréta és a Teams alkalmazások segítségével Diákok és szülők pozitív visszajelzései.

közös szülő- diák-pedagógus programok

fényképek

elkészült alkotások

Nyomon követés és beválás vizsgálat volt 8-os diákjainknál adatgyűjtés

feldolgozás

elemzés

tájékoztatás

A tantestület tájékoztatása a kapott eredményről táblázatok

beszámoló

jegyzőkönyv

Országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése. A tanulók egyéni kompetenciáinak fejlesztése. A mérésen az országos átlag teljesítése. Telephelyi jelentés a mérési eredményekről.
A tiszta, esztétikus környezet.

Egészséges környezetünk megőrzése (zöldített, virágos, gyerekbarát udvar)

Ellenőrzés.

Megbeszélés. Munkaidő beosztás módosítása.

Munkaterület csere.

Környezetünk folyamatos zöldítése, virágok ültetése pályázatok útján a diákok bevonásával, növényzetünk ápolása

Javul az iskola tisztaságával kapcsolatos megítélés.

Csökken a kritikus hangvételű vélemények száma.

Zöld környezet bővítése, megőrzése.

Beszámoló
Egyéni bánásmód alkalmazása. Tanítási órákon differenciálás, korrepetálás, belső továbbképzéseken hatékony fejlesztő eszközök és módszerek (DFHT-KIP) megismerése, alkalmazása A tanuláshoz való hozzáállás javulása, a negatív beírások csökkenése e-napló
Kompetenciák fejlesztését szolgáló munkamódszerek erősítése (KAP)

(páros, csoportos, projekt és kooperatív munka).

Tanítási órák ilyen irányú szervezése, ennek folyamatos ellenőrzése Tanulási hatékonyság emelkedése (mérési eredmények) Mérési eredmények

óralátogatási lapok

Az esélyteremtés irányába mutató nevelési-oktatási formák támogatása, érvényesítése. Korszerű tanulásszervezési, differenciálási modellek alkalmazása,

a nevelőtestület módszertani kultúrájának fejlesztése.

Továbbképzések szervezése,

tervezés a tanmenetekben

A napi gyakorlatban minden pedagógus törekszik a megismert módszerek alkalmazására.

Arizóna program tapasztalatainak leszűrése, monitoring.

óralátogatási lap

jegyzőkönyvek

tanmenet

Egészséges életmódra nevelés, a környezettudatos magatartás kialakítása

(Iskolatej, iskolagyümölcs programjába való bekapcsolódás)

Biztosítjuk diákjainknak a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósítását. Az egészséges életmód és a környezetvédelem iránti igény kialakul.

Minden nap mozognak, sportolnak tanulóink.

e-naplók

napközis munkatervek

A kommunikációs készségek fejlesztése minden tantárgy esetében, kiemelten az anyanyelv, idegen nyelv, informatika területén A témakör kiemelt szerepe az éves pedagógiai munka tervezése során

A tanulói eredmények javulása anyanyelv és az idegen nyelv területén, informatikai ismereteik gyarapítása

Az intézményből kikerülő tanulók megfelelnek a következő iskolafok követelményeinek középiskolák visszajelzései
A tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való egyenrangú törődés. A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás, felzárkóztatás megszervezése

Az átlagostól eltérő képességű tanulók segítése

A versenyeken induló tanulók minél jobb eredményeket érjenek el. A bukások száma nem nő. statisztika

versenyeredmények


Ellenőrzési tevékenység terve

Az ellenőrzés területe Iskolavezetés felelőse Bevont felelősök Az ellenőrzés módszere
1.A tanórán folyó nevelő-oktató munka

Tanulmányi munka, szaktanári tevékenység ellenőrzése

  • alsó tagozaton
  • felső tagozaton
  • napköziben, tanulószobán
  • gyakornok esetében
  • új kollégák esetében
  • a félévi, év végi értékelésben
  • mk-vezetők esetében
Igazgató–

igazgatóhelyettes

mk-vezetők óralátogatás

tantárgyi mérések

napközis foglalkozás

tanulószobai foglalkozás

dokumentáció

szóbeli és írásos beszámoló

2. Tanórán kívüli foglalkozások
  • tanulószoba
  • napközi
  • szakkörök
  • egyéni képességfejlesztés
  • könyvtár
Igazgató–

igazgatóhelyettes

mk-vezetők foglalkozás látogatása

dokumentáció

résztvevők létszáma

látogatottság

3. Osztályfőnöki munka
  • osztályfőnöki órák
  • kapcsolattartás a szülőkkel
  • osztályértekezlet
  • of. ellenőrző, értékelő tevékenysége
  • egységes nevelési eljárások alkalmazása
Igazgató–

igazgatóhelyettes

of. és oszt.főnöki munkaköz.vezető óralátogatás

szülői értekezlet

családlátogatások

írásbeli tájékoztatás

dokumentáció

magatartás értékelése

szorgalom értékelése egyéni beszélgetések

4. Gyermekvédelmi munka
  • Gyermekvédelmi munka
Igazgató–

igazgatóhelyettes, gyerm.v. felelős

szociális munkás

osztályfőnökök beszámoló

dokumentáció

5. Pályaválasztás
  • Pályaválasztás
Igazgató–

igazgatóhelyettes

8. osztályfőnök szülői értekezlet

beszámoló

egyéni beszélgetés

tájékoztató faliújság

6. Ünnepélyek, megemlékezések
  • Ünnepélyek, megemlékezések
Igazgató–

igazgatóhelyettes

mk-vezetők dokumentáció
7. Ügyeleti rend, szünetek folyosói, udvari fegyelme
  • Ügyeleti rend, szünetekben a folyosói és az udvari fegyelem
Igazgató–

igazgatóhelyettes

  reggeli ügyelet

ügyeleti rend betartása

órakezdés és – befejezés pontossága

tanulói ügyelet

8. Személyi anyagok
  • Személyi anyagok
Igazgató iskolatitkár dokumentáció
9. Naplók, foglalkozási naplók ellenőrzése
  • E-napló, foglalkozási naplók ellenőrzése, helyettesítési rend
Igazgató helyettesek osztályfőnökök e-napló vezetése

hiányzások nyilvántartása,

igazolások

10. Leltár, gazdasági területek
  • szertárrend
  • nagy értékű eszközök leltározása
  • vagyonnyilvántartás
Igazgató–

igazgatóhelyettes

iskolatitkár

gondnok, karbantartó

szakleltári felelősök

dokumentáció

szabályzatok betartása

takarítás ellenőrzése

11. Munka-, tűz- és balesetvédelem
  • Munka-, tűz- és katasztrófavédelem
Igazgató–

igazgatóhelyettes

Munkavédelmi-, Tűzvédelmi-, katasztrófa-védelmi felelős

foglalkozás-egészségügyi orvos

épület- és környezetbiztonság

szabályzatok betartása

jegyzőkönyvek

tűzriadó

munkavédelmi bejárás

A 2025/2026-os tanévben a tanügyi dokumentáció ellenőrzésének felelősei

Felelős: Ellenőrzési területe:
Kovács Mihály testnevelés munkaközösség tanmenetei
Ivanov Erika intézményi, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, törzslap, melléklete és osztálynapló mellékletek, felsős munkaközösség vezetők tanmenetei, pedagógusok munkaidő elszámolása, osztályfőnöki, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek
Csatóné Döbrei Katalin, Csurgó Ilona alsós munkaközösség tanmenetei
Biró Erika felsős reál és művészetek munkaközössége tanmenetei
Botka Tibor idegennyelvi munkaközössége tanmenetei
Miklósi Nikoletta felsős humán tanmenetek
Mészáros Ágnes alsós munkaközösség tanmenetei, külső alkalmazottak munkaigazolásai, hittanoktatók csoportnaplói, munkaközösségvezetők tanmenetei, fejlesztő és rehabilitációs naplók külíve, egyéni fejlesztési tervek
Földi Edina megbízásos szerződésesek, TIG, intézményi dokumentumok felülvizsgálata

A tanulmányi versenyek

Az iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyek részletes meghatározását, a résztvevők körét, a felelősök megnevezését a munkaközösségi munkatervek is tartalmazzák.

A 2025/2026-os tanévben tanulóink az alábbi területi, megyei és országos versenyeken vesznek részt várhatóan:

Külső szervezésű versenyek:

Verseny megnevezése Verseny időpontja Munkaközösség Felelős
Ószőlői matematika verseny 3-4.évfolyam 2025.11 alsós reál Savella Szilvia, Kertész Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin
Zrínyi matematika 2025.11. felsős reál Botka Tibor
Bolyai matematika csoport verseny 2025.10.   Csatóné Döbrei Katalin, Botka Tibor
Városi szavalóverseny 2026.április   Csurgó Ilona, Miklósi Nikoletta
Teleki Teve-komplex term.tud.vetélkedő Mezőtúr 2025.11. felsős reál Biró Erika
Természetbúvár matiné (Hajnóczy) 2026.01. felsős reál Biró Erika
Föld világnapja megyei verseny 2026.04. felsős reál Brutóczki Csaba
Német nyelvi verseny Szolnok – 5. osztály kiírás szerint idegen nyelvi K Nagy Katalin,
Tiszaföldvári megyei nyelvi v. 4.-8- évf. 2026.márc. idegen nyelvi Botka Tibor
Angol-német verseny – Hajnóczy J. Gimn. 2026.jan. idegen nyelvi 7.-8. évfolyamon tanító szaktanárok
Országos

angol-német v. 7.-8. évf.

kiírás szerint idegen nyelvi Botka Tibor
Diákolimpia (sakk, karate, úszás, mezei futó) kiírás szerint testnevelés Kabai Zsolt, Kovács Mihály
Játékos történelmi verseny- Hajnóczy József Gimnázium 2025.12. felsős humán munkaköz. Miklósi Nikoletta
Regionális történelmi verseny-saját rendezés 2026. 04. felsős humán munkaköz. Ivanov Erika
Simonyi Zsigmond helyesírási verseny 2026.01 felsős humán munkaköz. Donkó Ágnes
Regionális környezetismereti verseny 1. és 2. évfolyam 2026.05 alsó reál munkaköz. Csatóné Döbrei Katalin
Színes tinták megyei irodalom verseny 2026.03 felsős humán munkaköz Köntés Anikó

Iskolai versenyeink:

Verseny megnevezése Verseny időpontja Munkaközösség Felelős
Szorzótábla verseny 2. évfolyam 2025.05-06 Alsós reál munkaközösség Kertész Lajosné, Savella Szilvia
Népdaléneklő verseny 2026. 03 Alsós munkaközösségek Vasné Hajdu Tünde
Matematika háziverseny 2026.05. Alsós reál munkaközösség Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Kertész Lajosné
Házi kis nyelvészverseny 2026.05 Alsós humán munkaközösség Szendi Éva, Kontér Ildikó, Nagyné Tóth Tünde
Szavalóverseny 2026.04. Alsós humán munkaközösség Nagyné Tóth Tünde, Czető Klaudia
Állatok világnapja 2026.10 Felsős reál munkaközösség Biró Erika
Európai Diáksport napja 2026.09.26. Testnevelés munkaközösség Kovács Mihály
Vízi vetélkedő! 2026.05 Alsós reál munkaközösség Szalai-Szöllősi Virág, Fülöp Zoltán
Házi asztalitenisz bajnokság 2025.10 Testnevelés munkaközösség Kabai Zsolt
Mozdulj! 2026.03 Testnevelés munkaközösség Kovács Mihály, Kabai Zsolt
Mozdulj! (alsó tagozat) 2026.04 Testnevelés munkaközösség Fülöp Zoltán
Házi Labdarúgó bajnokság 2026.05 Testnevelés munkaközösség Kovács Mihály, Kabai Zsolt
Kapitánylabda verseny 2026.05 Testnevelés munkaközösség Kovács Mihály, Kabai Zsolt
Házi vagy Bacsó Nándor földrajzverseny szervezése 2026. tavasz Felsős reál munkaközösség Fülöp Zoltán
meseíró verseny 5. és 6. évfolyamosok számára a Lapoda program segítségével 2026. tavasz Felsős reál munkaközösség Fülöp Zoltán
Olvasási verseny: 6. és 7. évfolyam 2026. tavasz Felsős reál munkaközösség Donkó Ágnes
On-line 2 fordulós szövegértés háziverseny 2025.11. Felsős humán munkaközösség Köntés Anikó

A munkaterv jogszabályi háttere

A munkaterv készítési kötelezettségre konkrét előírást a:

– a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény

– a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet,

– 2023. évi LII. Törvény a pedagógusok új életpályájáról (továbbiakban: PÚÉTV)

– 2003. évi CXXV. Törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról

– 401/2023. (VIII.30.) Korm. Rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. Törvény végrehajtásáról (Korm. R.)

– Szolnoki Tankerületi Központ Intézményfejlesztési terve (2023-2028)

– Szolnoki Tankerületi Központ Tankerületi Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve (TEIT)

– a belügyminiszter 27/2025. (VII. 24.) BM rendelete a 2025/2026. tanév rendjéről


Mellékletek:

  • Alsós munkaközösség munkaterve
  • Felsős reál és művészetek munkaközösség munkaterve
  • Felsős humán munkaközösség
  • Idegennyelvi munkaközösség munkaterve
  • Testnevelés munkaközösség munkaterve
  • Diákönkormányzat munkaterve
  • József Attila Általános Iskola DSE munkaterve
  • SZKTT Humán Szolgáltató Központ Család- És Gyermekjóléti Központ Szolgáltatási Terve
  • Tanulmányi és sportversenyek részletes ütemterve

Záró rendelkezések

A munkaprogram az igazgató, valamint – a közösen gyakorolt jogokhoz kapcsolódó tevékenységek tárgyköreiben – a nevelőtestület, az intézményi tanács, a diákönkormányzat és a szülői szervezet vezetőivel történő egyeztetés után lett kidolgozva.

A munkaprogram kiegészítésére, módosítására az intézményi tanács elnöke, illetve az intézményi tanács bármely tagja tehet javaslatot. A munkaprogramról, annak módosítására tett javaslatokról, az intézményi tanács az ügyrendjében meghatározottak szerint döntött.

A munkaprogramot minden tanévben legkésőbb szeptember 1-ig kell elfogadni.

A munkaprogram a tanév folyamán az intézményi tanács rendes vagy rendkívüli ülésén, bármely tag javaslata alapján módosítható.

A munkaprogram egy példányát tájékoztatásul az intézmény vezetőjének át kell adni, melyről az intézményi tanács elnöke gondoskodik.

2. Legitimációs záradék

A Martfűi József Attila Általános Iskola Intézményi Tanácsa 2025. év augusztus 25. napján megtartott ülésén a 2025/2026. tanévre szóló munkaprogramját elfogadta.

Hitelesítők aláírása (kép)

Hitelesítő: Doroginé Bálint Edina
Hitelesítő: Ivanov Erika

Az iskolai munkatervet, amely egy tanévre, azaz 2025/2026-os tanévre szól, a nevelőtestület 2025.08.25-én megtartott nevelési értekezletén egyhangúlag elfogadta.

A nevelőtestület aláírásai (kép)

Munkaközösségi vezetők: Biró Erika, Miklósi Nikoletta, Botka Tibor, Kovács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Csurgó Ilona
Igazgatóhelyettesek: Ivanov Erika, Mészáros Ágnes
Igazgató: Földi Edina Sára

A szülői szervezet az őt érintő kérdésekben véleményezési jogot gyakorolt.

SZMK elnök aláírása (kép)

SZMK elnök: Bognár Brigitta

A diákönkormányzat az őt érintő kérdésekben véleményezési jogot gyakorolt.

DÖK vezető aláírása (kép)

DÖK vezető: Halmi Lea

Tervezett tanulmányi versenyek 2025-2026

Tervezett verseny megnevezése Tervezett résztvevők Felkészítés Verseny Költségek
köre száma felkészítő pedagógusok neve feladatai ütemezése típusa szintje időtartama nevezési díj utazás szállás/étkezés
városi szavalóv. 1-4.o. 40 tanítók       városi   nincs    
Öcsöd tankerületi szavalóverseny. 1-4. o. 4 tanítók       tankerületi   nincs szgk.  
homoki szavalóverseny. 1-4.o. 4 tanítók       területi   nincs szgk.  
Damjanich Napok Cibakháza 3-4.o. 4 tanítók       tankerületi   nincs szgk.  
Kaméleon levelezősv. 3-4. o.   tanítók       országos        
olvasóverseny Kunszentmárton 3-4.o.   tanítók       tankerületi     szgk.  
Bolyai matematika csapatverseny 4. évfolyam 4 fő Csatóné Döbrei Katalin Korábbi évek feladatai fénymásolva Hetente 1 feladatlap csapatverseny megyei 1 napos 2500 ft nincs nincs
Ószőlői matematika verseny 3-4. évfolyam kb.10 fő Takács Mihály Kertés Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin Korábbi évek feladatai fénymásolva Hetente 1 feladatlap egyéni megyei 1 napos kb. 1000 ft autóbusz nincs
Nemzetközi Kenguru Matematika verseny 2-4. évfolyam 18 fő Savella Szilvia, Takács Mihály, Aranyné Székely Gyöngyi, Kertész Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin Korábbi évek feladatai fénymásolva Hetente 1 feladatlap egyéni megyei 1 napos kb. 1000 Ft nincs nincs
MiniLÜK verseny 3-4. évfolyam kb.30 fő Csurgó Ilona, Csatóné Döbrei Katalin tanórán nincs egyéni háziverseny 1 napos nincs nincs nincs
Szorzótáblaverseny 2. évfolyam kb.30 fő Savella Szilvia, Takács Mihály, Aranyné Székely Gyöngyi tanórán nincs egyéni háziverseny 1 napos nincs nincs nincs
Házi matematika verseny 2-4. évfolyam kb. 60 fő Hegedűs-Kovács Szilvia, Csatóné Döbrei Katalin, Takács Mihály tanórán nincs egyéni háziverseny 2 napos nincs nincs nincs
Iskolai népdaléneklő versenyek 1-4. évfolyam 40 fő Alsós ének tanítók Tanult dalok nincs egyéni háziverseny 1 napos nincs nincs nincs
Tankerületi népdaléneklő verseny 2-4. évfolyam 10 fő Kiss Rita, Aranyné Székely Gyöngyi Tanult dalok nincs egyéni megyei 1 napos nincs személyautó nincs
Környezetismeret-környezetvédelem 2-4. évfolyam 9 fő Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Dö brei Katalin Kiküldött feladatsorok 3 forduló csapatverseny országos 3 napos 4000ft/csapat Továbbjutás esetén. nincs
Simonyi Zsigmond helyesírási verseny 5.-8. évfolyam   Czetőné Székely Szilvia Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó felkészítés, verseny lebonyolítása iskolai fordulóban 2026. január magyar nyelvtan iskolai, területi, országos 1 napos ingyenes    
Színes Tinták magyar irodalom verseny 6.-8. évfolyam   Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó felkészítés, nevezés 2026. második félév magyar irodalom vármegyei 1 napos ingyenes    
Művelődési Központ szavalóverseny 5.-8. évfolyam   Czetőné Székely Szilvia Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó felkészítés, versenyre kísérés 2026. április szavalóverseny városi 1 napos ingyenes    
Iskolai olvasási verseny 6.-7. évfolyam   Donkó Ágnes Zsanett felkészítés, verseny megszervezése 2026. második félév olvasási verseny iskolai 1 napos ingyenes    
Online szövegértés házi verseny (2 fordulós) 5.-8. évfolyam   Köntés Anikó felkészítés, online fordulók lebonyolítása 2025. első félév, 2026. második félév szövegértés iskolai 2 forduló ingyenes    
Hajnóczy József Gimnázium történelem verseny 7.-8. évfolyam 2 csapat 6 fő Miklósi Nikoletta felkészítés, versenyre kísérés 2025. december 2. történelem területi 1 napos ingyenes    
Megyei történelem verseny 5.-8. évfolyam   Ivanov Erika felkészítés, szervezés, lebonyolítás 2026. történelem vármegyei 1 napos ingyenes    
Bolyai matek 4.-7. évf   Botka Tibor gyakorló feladatok okt matematika országos   3000Ft/szülő fizeti    
Ószőlői matek 5.-8. évf   Botka Tibor gyakorló feladatok november matematika megyei   1200    
Teleki Teve 7.-8. évf   Biró Erika gyakorló feladatok november term.tud. területi        
Hajnóczy 7.-8. évf   Biró Erika   január term.tud.       buszjegy  
6.termism 6. évf   Kiss Rita feladatok összeállítása április term.tud. helyi        
Házi földrajz 8. évf.   Fülöp Zoltán feladatok összeállítása február földrajz helyi        
Bacsó Nándor földrajzverseny 8. évf.   Fülöp Zoltán gyakorló feladatok március földrajz megyei        
Egészséghónap     Biró Erika feladatok összeállítása november   helyi        
Rajzversenyek     Brutóczki Csaba     rajz városi, megyei     buszjegy  
Európai Diáksport nap iskola tanulói 412 Kovács Mihály     Szabadidő sport országos 1 napos      
Ki a király két keréken? felső tagozat 50 Kabai Zsolt     Szabadidő sport iskolai 1 napos      
Asztalitenisz bajnokság felső tagozat 40 Kovács Mihály     Szabadidő sport iskolai 1 napos      
Mozdulj vetélkedő! felső tagozat 200 Kovács Mihály Kabai Zsolt, Szöllősi Virág     Szabadidő sport iskolai 1 napos      
Csocsóbajnokság felső tagozat 30 Kabai Zsolt     Szabadidő sport iskolai 1 napos      
Focibajnokság felső tagozat 100 Kovács Mihály, Kabai Zsolt     Szabadidő sport iskolai 1 napos      
Ifjú Tise labdarúgók emléktornája 1. forduló felső tagozat 10 Kovács Mihály, Kabai Zsolt     Szabadidő sport megyei 1 napos      
Úszó diákolimpia iskola tanulói 20 Kovács Mihály     diákolimpia megyei 1 napos      
Sakk diákolimpia iskola tanulói 5 Kovács Mihály     diákolimpia megyei 1 napos      
Mezeifutó diákolimpia iskola tanulói 20 Kovács Mihály     diákolimpia megyei 1 napos      
Úszó diákolimpia iskola tanulói 5 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Karate diákolimpia iskola tanulói 3 Kovács Mihály     diákolimpia megyei 1 napos      
Labdarúgás diákolimpia III. kcs iskola tanulói 10 Kabai Zsolt     diákolimpia megyei 1 napos      
Labdarúgó diákolimpia IV. kcs iskola tanulói 10 Kabai Zsolt     diákolimpia megyei 1 napos      
Mezeifutó diákolimpia iskola tanulói 5 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Duatlon diákolimpia iskola tanulói 8 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Országúti kerékpár diákolimpia iskola tanulói 5 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Aquatlon diákolimpia iskola tanulói 14 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Karate diákolimpia iskola tanulói 2 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Ugrókötél diákolimpia iskola tanulói 3 Kovács Mihály     diákolimpia országos 1 napos      
Ifjú Tise labdarúgók emléktornája 2. forduló iskola tanulói 10 Kabai Zsolt     diákolimpia megyei 1 napos      
Tiszaföldvári megyei nyelvi verseny 4.-8. évf. 4-8. oszt. 20 K Nagy Katalin (német) Gyakorló feladatok 2026. március nyelvi verseny megyei 2 óra 24000 Volán nincs
A Hajnóczy József Gimnázium által szervezett angol- német verseny 7.-8. évfolyam 7-8. oszt 10 Botka Tibor (angol) Gyakorló feladatok 2026. jan nyelvi verseny megyei 4 óra 0 Volán nincs
Országos angol-német verseny 7.-8. évfolyam 7-8. oszt 10 Stocker Marianna (német) Gyakorló feladatok 2026 nyelvi verseny országos 2 óra   helyben nincs
Mátyás Tudósai 6-8. oszt 5 Miklósi Nikolett (angol) Gyakorló feladatok 2026 febr nyelvi verseny megyei 4 óra   volán nincs

Feladat- és cél ütemterv 2025-2026

Kiemelt cél/feladat Részfeladatok/Mérföldkövek (ütemezés) Elvárt eredmény Megvalósulás (indikátorai) Megvalósításhoz szükséges eszközök/intézkedések/tevékenységek Felelős/ök Ellenőrzés (Eszközei/módszerei, felelőse(i), időpontja(i)) Értékelés (megvalósult/nem, részben + rövid összegzés)
Személyre szabott fejlesztés 1-8. évfolyamon Személyre szabott fejlesztés; differenciált tanulásszervezés; kooperatív technikák alkalmazása Tanulók optimális képességfejlesztése, aktivitás növelése Tanulóknál fejlődés, aktív részvétel az együttműködő tanulási formákban Pedagógiai eszközök, differenciált feladatok, kooperatív tanulási technikák Pedagógusok, munkaközösségek Pedagógus önreflexió, tanulmányi eredmények, munkaközösségi értekezletek, féléves és év végi értékelések Megvalósult, hatékony tanulásszervezés személyre szabott fejlesztéssel
Szülőkkel való kapcsolattartás erősítése Kétirányú kommunikációs csatornák alkalmazása (üzenőfüzet, Kréta, e-mail, telefon, személyes beszélgetés); szülők bevonása iskolai eseményekbe Erősebb bizalom a pedagógus és szülők között; javuló együttműködés Pozitív visszajelzések a szülőktől, pedagógusok beszámolói Kommunikációs eszközök, szervezett programok, rendszeres szülői értekezletek Pedagógusok, vezetőség Kérdőívek, szóbeli visszajelzések, nevelőtestületi és munkaközösségi értekezletek Megvalósult, szülő-pedagógus kapcsolat erősödött
Hiányzások csökkentése Havi igazolt és igazolatlan órák monitorozása; eljárásrend kidolgozása; együttműködés gyermek- és ifjúságvédelmi szakemberekkel Igazolatlan hiányzások számának csökkenése Jelzőlapok vezetése; hiányzási adatok elemzése Jelzőlapok, együttműködés más szakemberekkel Osztályfőnökök, védőnők, iskolaorvos, családsegítő szolgálat Hiányzási statisztikák, rendszeres egyeztetések Részben megvalósult, hiányzások mérséklődtek
Intézményi egészségprogram Függőségmegelőző előadások szervezése; digitális világ tudatosítása; szülők tájékoztatása Tudatosabb egészség- és digitális kultúra a tanulók és szülők körében Előadások megtartása, részvételi arányok Előadók, tananyagok, programok szervezése Iskolavezetés, védőnők, iskolarendőr, szociális segítő Előadások dokumentálása, visszajelzések Megvalósult, programok lebonyolítása sikeres
Szakmai munkaközösségek tevékenysége Munkatervek készítése, dokumentáció ellenőrzése, szakmai továbbképzések szervezése Színvonalas pedagógiai munka, egységes dokumentáció Munkaterv, értekezletek jegyzőkönyvei, továbbképzési részvétel Munkaterv, dokumentációs eszközök Munkaközösség vezetők Munkaközösségi értekezletek, vezetőségi egyeztetések Megvalósult, folyamatos szakmai fejlődés
Diákönkormányzati tevékenység Diákközgyűlések, programok szervezése; kapcsolattartás vezetőséggel és iskolavezetéssel Aktív diákélet, diákjogok érvényesülése Részvétel programokon, kapcsolattartási dokumentációk Diákszervezeti eszközök, kommunikációs csatornák DÖK vezetőség, pedagógusok Diákönkormányzati jelentések, vezetőségi egyeztetések Megvalósult, élénk diákélet
Szülői munkaközösséggel való együttműködés Szülői értekezletek, fogadóórák szervezése; tájékoztatás a pedagógiai programról Hatékony szülői részvétel, tájékozottság Szülői értekezletek dokumentálása, visszajelzések Kommunikációs eszközök, programok szervezése Iskola vezetés, SZMK Részvételi adatok, értekezleti jegyzőkönyvek Megvalósult, szülők aktív bevonása