Az intézményi munkaterv nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható: |
Martfűi József Attila Általános Iskola
5435 Martfű, Május 1. út 2.
Intézményi Egységkód: T080JA3901
Szolnoki Tankerületi Központ JA39
Vármegye: Jász-Nagykun-Szolnok
OM azonosító: 201511
INTÉZMÉNYI MUNKATERV
Tartalom:
Szakmai Alapdokumentum
Bevezetés
Helyzetelemzés
A 2024-2025-ős tanév rendje
Feladatterv
Feladatterv a 2024/2025-ös tanévre vonatkozóan:
Ellenőrzési tevékenység terve
A tanulmányi versenyek
A munkaterv jogszabályi háttere
Mellékletek:
Záró rendelkezések
Szakmai Alapdokumentum
Bevezetés
Munkatervünket a pedagógiai programban meghatározottak szerint, az előző tanév mérési eredményeinek, szakértői véleményeinek figyelembevételével, a fenntartó elvárásai és a jelenleg érvényben lévő jogszabályokra alapozva állítottuk össze.
Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.
A 2024/2025-ös tanév céljai és feladatai:
a) Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése: pedagógiai asszisztensek mentorálása
b) A személyiség és közösségfejlesztés színvonalának növelése.
c) Praktikus ismeretek előtérbe helyezése.
d) Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása.
e) Az elektronikus információs technikák hangsúlyozása.
f) Szoros kapcsolat a partnerekkel, az iskola külső környezetével.
g) Viselkedéskultúra fejlesztése.
h) Pályázatokon való részvétel.
i) Tanulmányi és sportversenyeken való részvétel.
j) Folyamatos felzárkóztatás, tehetséggondozás.
k) Változatos tanulásszervezési eljárások alkalmazása.
l) Határtalanul pályázaton való részvétel.
m) A TÉR célok teljesítése: szülőkkel történő kapcsolattartás erősítése: évfolyam szintű szülői fórumok szervezése, fogadóórák számának növelése
n) A házirendben foglaltak alapos ismertetése a tanulókkal, és következetesség a házirend betartatásánál.
Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok:
p) A kompetenciamérés eredményének javítása.
q) Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása.
r) Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása.
s) Alsó-felső tagozatváltás segítése.
t) Elsős tanulók szocializálásának segítése.
v) A tanulókkal kapcsolatos jelentősebb napi történések (pozitív is) kerüljenek be a Krétába
A fenntartó által meghatározott intézményi cél:
Szülői elégedettségmérés megvalósítása a 4., 6., 8. évfolyamokon a szülői házzal való kapcsolat
minőségének javítása érdekében
Indikátorok:
– az elégedettségmérés bekerül az éves munkatervbe,
– az elégedettségmérés mérőeszköze elkészül
– az elégedettségmérést a szülők 70%-a kitölti a megjelölt évfolyamokon
– a mérési eredmények feldolgozásra, kiértékelésre kerülnek
– elkészül a mérési eredményekre épülő fejlesztési terv 2025. június 5-ig.
– az igazgató bemutatja a mérésben részt vevők számára az elégedettségmérésből levont következtetéseket.
– az indikátorokhoz tartozó dokumentáció bekerül a fenntartóhoz 2025. június 15-ig
Ezen felül az alábbi két fontos cél hangzott el a tankerületi egyeztetésen iskolánkra vonatkoztatva:
A Családi napon próbáljuk bevonni a kevésbé aktív szülőket.
A CSH Index kérdőív kitöltési arányának javítása
Helyzetelemzés
Személyi feltételek
Engedélyezett álláshelyek száma: 40,5 fő
Betöltött álláshelyek száma: 32,25ő
Teljes munkaidős: 30 fő
Részmunkaidős: 5 fő
Megbízási szerződéssel foglalkoztatott: 5 fő.
NOKS: 7 fő
Technikai (egyéb) állás: 8 fő /7 státusz/
Közfoglalkoztatott: 3 fő
A 2011. évi CXC törvény 4. és 6. sz melléklete alapján, (mely az osztály és csoportlétszámokat, a tanulók finanszírozott heti foglalkozási időkeretét tartalmazza) 40,5 fő álláshelyre kapott engedélyt iskolánk a Szolnoki Tankerületi Központtól.
Az intézmény megbízott felelősei, tisztségviselői
Igazgató: Földi Edina Sára
Igazgató helyettes: Ivanov Erika
Igazgató helyettes: Mészáros Ágnes
Munkaközösség vezetők
Alsós reálmunkaközösség: Csatóné Döbrei Katalin
Alsós humán munkaközösség Csurgó Ilona
Reál felsős és művészetek munkaközösség: Biró Erika
Nyelvi munkaközösség: Botka Tibor
Fejlesztő- és Gyógypedagógiai Munkaközösség: Vadasné Farkas Brigitta
Testnevelés munkaközösség: Kovács Mihály
Osztályfőnöki mérés és értékelés munkaközösség: Köntés Anikó
Felsős humán munkaközösség: Miklósi Nikoletta
Osztályfőnökök
1.a Savella Szilvia
1.b Szendi Éva
1.c Nagyné Tóth Tünde
2.a Kontér Ildikó
2.b Kiss Rita
3.a Pápainé Molnár Anikó
3.b Csatóné Döbrei Katalin
4.a Csurgó Ilona
4.b Czető Klaudia
5.a Köntés Anikó
5.b Donkó Ágnes Zsanett
6.a Kovács Mihály Balázs
6.b Szöllősi Virág Szabina
7.a Botka Tibor
7.b Kabai Zsolt
8.a Biró Erika
8.b Miklósi Nikoletta
Diákönkormányzatot segítő pedagógus: Miklósi Nikoletta
Továbbtanulási és gyermekvédelmi felelős: Kabai Zsolt
Intézmény tanulói adatai
Intézményünkben 431 tanuló kezdi meg a tanévet 17 tanulócsoportban. (9 alsó tagozatos, 8 felső tagozatos osztály)
SNI tanulók száma | |||||
Osztálylétszám | BTMN | 2-nek számító | 3-nak számító | SNI 3-ból autizmus spektrumzavarral küzdő tanuló | |
1.a | 24 | 1 | 0 | 0 | 0 |
1.b | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1.c | 26 | 1 | 1 | 0 | 0 |
2.a | 28 | 5 | 1 | 0 | 0 |
2.b | 27 | 2 | 0 | 0 | 0 |
3.a | 19 | 2 | 1 | 0 | 0 |
3.b | 22 | 3 | 0 | 0 | 0 |
4.a | 28 | 5 | 3 | 0 | 0 |
4.b | 26 | 4 | 2 | 2 | 1 |
Össz.: | 225 | 23 | 8 | 2 | 1 |
5.a | 28 | 3 | 0 | 0 | 0 |
5.b | 30 | 4 | 0 | 1 | 1 |
6.a | 23 | 7 | 0 | 0 | 0 |
6.b | 26 | 5 | 2 | 0 | 0 |
7.a | 26 | 1 | 2 | 0 | 0 |
7.b | 26 | 2 | 2 | 1 | 1 |
8.a | 24 | 4 | 0 | 0 | 0 |
8.b | 23 | 7 | 2 | 1 | 0 |
Össz.: | 206 | 33 | 9 | 3 | 2 |
Mindössz. | 431 | 56 | 16 | 5 | 3 |
3. Tárgyi feltételek
3.1 Épület
A nyár folyamán folytatódtak a szükséges tisztasági és fertőtlenítő meszelések és a nagytakarítás, illetve a klímarendszer karbantartása. A táblák cseréit, a vonalazások festését is elvégezték az évfolyamoknak megfelelően. A földszinti tantermek tisztasági meszelése megtörtént, a 25-ös tanteremben a beázás utáni bejavításokat, a mosdók tisztasági meszelését, és hibás felszereléseinek cseréjét, javítását is elvégezték. A 0-s fejlesztő szoba tanteremmé alakítása megtörtént, a nyelvi és etika/hittan órák megtartására tökéletesen alkalmassá vált.
Az ebédlő új padlóburkolatot kapott, a teljes bútorzat megújult. Teljeskörűen lezajlott a villám védelmi és az elektromos berendezések felülvizsgálata, az ebben megjelölt hibák javításra kerültek. A tanév és a nyár folyamán a teljesség igénye nélkül beszerzésre került 10 db Memória kártya laptopba (8GB DDR 3 1600 Mhz) 37 db Memória kártya számítógépbe (4 GB DDR 3L 1600 Mhz), 1 db LSK ClassBoard W1075 interaktív kijelző tábla (25-ös terem), 5db Új Polar klíma (21, 22, 23, 24, 26. termekbe.), 45 db Fejhallgató mikrofonos Sony MDRZX 110 (5-ös terem) Notebook eszköz (+egér, töltő, táska) kiszállítás „Széchenyi Terv Plusz” Uniós Pályázat alapján 103 gyerek részére kiosztva.
Ezen túl a notebook tároló szekrényhez villamossági munkálatok elvégzése megtörtént, a tetőszigetelés részleges felújítása megvalósult. (500.000 Ft)
Belső erőforrással oldottuk meg 1.200 m2 tanterem festését, mázolását
(anyagszükséglet:200.000 Ft),4 db bejárati ajtó javítását (anyagszükséglet: 80.000 Ft), 10 db műanyag ablak javítását. (anyagszükséglet: 60.000 Ft)
A fenntartó megvalósította a táblafestést (200.000 Ft) és a villanyszerelési munkálatokat. (470.000 Ft)
A Boldog Gyermekekért Alapítvány 32 db új asztalt és 156 db széket vásárolt az iskola ebédlőjébe 3.518.510 Ft
Az 5-ös terem is megújult: 30 db iskolai tanuló asztal, 30 db tanulói szék, 1 db tanári asztal 1 db tanári szék 1 db laptop töltő szekrény került megvásárlásra melyeknek összege: 3.223.106 Ft, ebből 2.500 000 Ft Bunge Zrt és 723.106 Ft az alapítvány hozzájárulása volt.
Az udvari bitumenes pálya felújítása is megtörtént, így az intézmény rendezetten várja tanulóinkat.
3.2 Eszközök és felszerelések:
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.
Épületek száma: 1
Tantermek száma: 20
Informatika terem: 2
Tanulói számítógépek száma 45
Fejhallgatók száma: 75
Fejlesztő szoba: 4
Tornaterem: 2
Könyvtár: 1
Más intézmény létesítményeinek, eszközeinek használata:
A fenntartót, működtetőt érintő feltételek:
- Uszoda- Martfű Termál Spa
- Városi Sportcsarnok Martfű
A 2024-2025-ős tanév rendje
Szorgalmi időszak:
Első tanítási nap: 2024.szeptember 2. (hétfő)
Utolsó tanítási nap: 2025. június 20. (péntek)
A szorgalmi időszak első féléve 2024. szeptember 1-től 2025. január 17-ig tart.
Az első féléves tanulmányi előrehaladásról a tanulót, illetve gondviselőjét 2025. január 24-ig tájékoztatjuk a félévi értesítő által.
A szünetek időtartama
Iskolai tanítási szünetek:
- Őszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024. október 25. (péntek)
A szünet utáni első tanítási nap: 2024. november 4. (hétfő)
- Téli szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024. december 20. (péntek)
A szünet utáni első tanítási nap: 2025. január 6. (hétfő)
- Tavaszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. április16. (szerda)
A szünet utáni első tanítási nap: 2025. április 28. (hétfő)
Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:
2024. október 23. (szerda)
2025. május 1. (csütörtök)
2025. június 9. pünkösd (hétfő)
Munkanapáthelyezés
2024. december 7. (szombat) munkanap / december 24./
2024. december 14.(szombat) munkanap /december 27./
2025.május 17. (szombat) munkanap / május 2./
Tanítás nélküli munkanapok
esemény | felelős | időpont | |
1. | Pályaorientációs nap | Kabai Zsolt | 2024. november15. |
2. | Féléves nevelési értekezlet | iskolavezetés, osztályfőnökök, szaktanárok | 2025. január 31. |
3. | Diákönkormányzati nap | Diákönkormányzat, Miklósi Nikoletta | 2025. június 18. |
4. | Nevelési értekezlet | iskolavezetés | 2025. augusztus 23. |
Nemzeti ünnepeink
esemény | felelős | időpont | |
1. | Az aradi vértanúk emléknapja (október 6.) | felsős humán munkaköz. | 2024. október 6. |
2. | Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe
(október 23.) |
felsős humán munkaköz. | 2024. október 20. |
3. | Nemzeti nyelvünk ünnepe
(november 13.) |
alsós humán munkaköz. | 2024. november 13. |
4. | Magyar kultúra napja
(január 20.) |
alsós humán munkaköz. | 2025. január 18. |
5. | A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja
(február 25.) |
felsős humán munkaköz. | 2025. február 23. |
6. | Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe
(március 15.) |
osztályfőnökök | 2025. március 14. |
7. | A holokauszt áldozatainak emléknapja (április 16.) | felsős humán munkaköz. | 2025. április 16. |
8. | A Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) | felsős humán munkaköz. | 2025. június 4. |
Iskolai rendezvényeink, ünnepségeink
esemény | felelős | időpont | |
1. | Tanévnyitó ünnepség | Iskolavezetés | 2024. szeptember 2. |
3. | Halloween, Márton nap | Idegennyelvi munkaközösség | 2024. október 25. |
4. | Karácsonyi mesejáték | nevelőtestület, SZMK | 2024. december 13-14. |
5. | Nyílt nap | Alsós és felsős munkaközösség | 2025. március 18. |
6. | Iskolanyitogató | Alsós munkaközösségek | 2025. március 26. |
8. | Magyar költészet napja | alsós humán munkaköz. | 2025. április 11. |
9. | Sámli bál | nevelőtestület, SZMK | 2025. április 12. |
10. | Határtalanul! kirándulás Erdélybe | 7. évfolyamos osztályfőnökök | 2025. május 7-9. |
11. | Szilver vizsgabál | tanítók | 2025. május 20 |
12. | Ballagás, tanévzáró ünnepség | Iskolavezetés | 2025. június 21.
9 és 17 óra |
Témanapok, témahetek
esemény | felelős | időpont | |
1. | Magyar Diáksport Napja | Testnevelés munkaközösség | 2024. szeptember 27. |
2. | Farsang | osztályfőnökök, szaktanárok, SZMK | 2025. február 14. |
3. | PÉNZ7 | osztályfőnökök | 2025. március 3-7. |
4. | Fenntarthatósági témahét | felsős reál munkaközösség | 2025. április 7-11. |
Mérések
Fogadóórák, szülői értekezletek
időpont | esemény | felelős |
2024. november 19. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2025. április 15. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2024. szeptember 9-szeptermber 27. | Szülői értekezletek | osztályfőnökök |
2025. január 27-február 10. | Szülői értekezeletek | osztályfőnökök |
2024.szeptember 2. | SZMK értekezlet | Igazgató, SZMK |
2025. január 30. | SZMK értkezlet | Igazgató, SZMK |
Első osztályos beiratkozás
feladat / esemény | felelős | határidő |
Szülők tájékoztatása | igazgató | 2025. március. |
Iskolanyitogató | alsós munkaközösségek | 2025. március 26. |
Beiratkozás | Igazgató, igazgatóhelyettesek | 2025. április 10-11. |
Elsős szülői értkezlet | Igazgató, első osztályban tanítók | 2025. május |
Továbbtanulás
esemény / téma | felelős | időpont | |
1. | Pályaválasztási szülői értekezlet | igazgató, Kabai Zsolt | 2024. november 14. |
2. | Tanulók jelentkezése írásbeli felvételi vizsgákra | 8. évf. osztályfőnökök | 2024. december 6. |
3. | Központi írásbeli felvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2025. január 18.
10 óra |
4. | Központi írásbeli pótfelvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2025. január 28.
14 óra. |
5. | Írásbeli felvételi vizsgaeredmények | Kabai Zsolt | 2025. február 7. |
6. | Tanulói jelentkezési lapok továbbítása a felvételi központba | 8. évf. osztályfőnökök | 2025. február 20. |
7. | Tanulói adatlapok módosítása | 8. évf. osztályfőnökök | 2025. március 25-27. |
8. | A felvételről vagy elutasításról szóló értesítés a jelentkezőnek | 2025. május 5. |
Feladatterv
„Az iskola rendőre” program 2024/2025. tanévben történő végrehajtására:
- Az iskolarendőr részt vesz a tanévnyitó ünnepségen (2024. szeptember 2.)
- Az iskolás gyermekek kerékpárjainak műszaki átvizsgálása, a kerékpárok kötelező felszereléseinek ellenőrzése. (2024.október)
- Felső tagozatos szülői értekezleten szülők tájékoztatása az elektromos cigaretta káros hatásairól, használatáról. (2024. szeptember)
- Alsó tagozatos szülői értekezleten szülők tájékoztatása az őket érintő közlekedési szabályokról. (2024. szeptember)
- A drog- és alkoholfogyasztás veszélyeiről szóló előadás szervezése 7. és 8. évfolyamos tanulóknak. (2025. április)
- Az élő víz veszélyeiről és a vakáció alatt előforduló balesetmegelőzésről előadás szervezése a diákoknak. (2025.június)
1. A tanév feladatai
1.1 Kiemelt céljaink a 2024-2025-ös tanévre intézményi szinten:
Az Oktatási Hivatal ellenőrzéshez kapcsolódóan a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók pedagógiai támogatásához kapcsolódó, a Hivatal által működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszeren keresztüli adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelés betartása.
A tanfelügyeleti és minősítési rendszer által az intézményre rótt feladatok elvégzése.
A Pedagógiai Program folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
A Szervezeti és Működési Szabályzat, a Házirend folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
Digitális kompetenciák fejlesztése a pedagógusok körében.
Az ötödik osztály zökkenőmentes tagozatváltásának elősegítése (osztályfőnökök, tanítók, szaktanárok összehangolt munkájával).
A folyamatos készség és képességfejlesztés, a kulcskompetenciák fejlesztésének előtérbe helyezése
A nyolcadik osztályosok továbbtanulásának szervezése, koordinálása.
Az új pedagógusok szakmai irányítása, segítése.
Az egy osztályközösségben tanító szaktanárok együttműködésének erősítése.
Az iskolai fegyelem további erősítése:
Adminisztratív fegyelem terén: az e- napló naprakészségére való törekvés.
Pontos órakezdés és befejezés.
Biztos alapkészségek kialakítása, tehetséggondozás és felzárkóztatás tanórai keretek között és azon túl. szövegértési és matematikai készségek fejlesztése /ahol releváns: méréseredmények értékelése/), kifejezetten a tehetséges tanulók magasabb teljesítményszintre való juttatásával.
A cselekvéses, aktív tanulás, a differenciáló tanulás szervezési módok folyamatos alkalmazása, a kooperatív tanulásszervezés és a Komplex Alapprogram módszereinek beépítése eszköztárunkba.
„Szülő- suli” Program folytatása.
Az új tanulók beilleszkedésének nyomon követése;
Folyamatos kapcsolattartás a jól működő szülői munkaközösséggel.
Pályázatfigyelés –írás iránti igény növelése.
Kiemelt célkitűzések a nevelési célok esetén:
- állagmegóvás
- szociális érzékenység fejlesztése
- fegyelem erősítése
- a tanulás értékének erősítése
1.2 Pedagógiai feladatok
- Pedagógiai programból fakadó feladatok
Feladatunk a nevelő-oktató munka 1-8. évfolyamára, hogy:
- a pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése álljon,
- a tanulásszervezés meghatározó szempontja a tanulók aktivitásának optimális kibontakoztatása legyen,
- megalapozzuk a tanuláshoz való pozitív viszonyt (attitűd),
- a tanulói kíváncsiságra, érdeklődésre épített motivációval fejlesszük a kisgyermekben a felelősségtudatot, a kitartás képességét, és előmozdítsuk érzelemvilágának gazdagodását,
- megalapozzuk a tanulási szokásokat és módszereket,
- támogassuk az egyéni képességek kibontakozását,
- az oktatási folyamatban alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) és a DFHT-KIP tanulás technikáit, formáit,
- a tanulásszervezés fő elve és teendője a tanulókhoz optimálisan alkalmazkodó differenciálás legyen a feladatok kijelölésében, azok megoldásában, a szükséges tanári segítésben, az ellenőrzésben, az értékelésben,
- pedagógusaink törődjenek azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociális-kulturális környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak,
- tudatosítsuk a gyermekekben a szűkebb és a tágabb környezetből megismerhető értékeket,
- megerősítsük a konstruktív magatartásformákat, szokásokat,
- a gyermek jellemét formálva szolgáljuk a személyiségének érését.
- fejlesszük a tanulókban azokat a képességeket, készségeket, amelyek a természeti, társadalmi és emberi környezettel való harmonikus, építő kapcsolatokhoz szükségesek,
- az aktív tanulási tevékenységek (kooperatív tanulási technikák) közben fejlesszük a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját, toleranciáját,
- olyan helyzeteket teremtsünk, amelyekben a tanuló gyakorlati módon igazolhatja megbízhatóságának, becsületességének, szavahihetőségének értékét,
- tudatosítsuk a tanulókban a közösség demokratikus működésének értékét és jellemzőit,
- felelősen alakítsák ki saját természeti, társadalmi és emberi környezetüket,
- fejlesszük a test és a lélek harmóniáját,
- elősegítsük a szocializáció folyamatainak kialakulását tanítványainkban,
- diákjaink az elemi műveltség alapjait lerakják, elmélyítsék,
- a tanulók kapjanak folyamatos visszajelzést a tanulmányi teljesítményükről és magatartásuk minősítéséről,
- adaptív tanulásszervezéssel hasznosítsuk a számítógépet, s az info-kommunikációs technikákat.
1.3 Tartalmi munka fejlesztése
- Közösségfejlesztési feladatok megvalósítása tervszerűen, az osztályfőnöki munkatervbe beépítve.
- Sajátos pedagógiai módszerek alkalmazása, a munkaközösségek munkaterveibe beépítve
- Az iskola nyitottsága érdekében a sokoldalú együttműködés fejlesztése a szülő-pedagógus és a pedagógus-tanuló területeken
- A tanulók magatartásának, kulturáltságának fejlesztése osztályszinten, adott épületbeli közösségi szinten, iskolai szinten
- Kulcskompetenciák fejlesztése, kompetenciamérés eredményességének javítása
- A megismert új tanítási módszerek tudatos alkalmazása az önálló ismeretszerzés segítése érdekében
- Digitális kultúra és kompetencia fejlesztése, Teams felület funkcióinak széles körű használata
- Integrált oktatás (SNI, HHH) fejlesztése
- Napközi otthonban és tanulószobán a tanulás hatékonyabbá tétele,
- Szülők tájékoztatása
1.4 Szervezési-vezetési terület:
- Az iskolai környezetünk szépségeinek megfigyeltetése, az intézménnyel szembeni esztétikai igényesség kialakítása.
- Az iskolai dekoráció elkészítésének beosztása
Dátum | Felelős |
2024. szeptember | Alsós munkaközösség. |
2024. október | Felsős humán munkaközösség |
2024. november | Nyelvi munkaközösség |
2024. december | Minden munkaközösség |
2025. január | Alsós munkaközösség |
2025. február | Felsős reál munkaközösség |
2025. március | Történelmet tanító kollégák |
2025. április | Testnevelés munkaközösség |
2025. május | Alsós munkaközösség |
2025.június | Határtalanul! című pályázaton részt vett tanulók munkái (7. évfolyamos osztályfőnökök) |
Az ebédlő előtti faliújság dekorációjának elkészítése az alsó tagozat beosztása szerint történik.
Ősz | 3. évfolyam |
Tél | 1. évfolyam |
Farsang | 2. évfolyam |
Tavasz | 4. évfolyam |
1.5 Nevelőtestület feladatai
- Részvétel nevelőtestületi értekezleteken, megbeszéléseken.
- Részvétel a fenntartó által elrendelt továbbképzéseken.
- A tantárgyi osztályzatok megállapítása, a tanulók magatartásának és szorgalmának elbírálása, javítóvizsgára, osztályozóvizsgára vagy évismétlésre utalás.
- Évente két alkalommal a nevelési értekezlet keretén belül a fent említett témakörökben a kiemelt teendők és módszertani újítások megvitatása
- Az első és a második félév lezárását követően – jogszabályban rögzítettek szerint – a pedagógiai munka elemzésének, értékelésének, hatékonyságának vizsgálatának elvégzése
1.6 Szakmai közösségek feladatai
A szakmai munkaközösség az iskola programja, munkaterve és a munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított egy tanévre szóló munkaterv szerint végzi tevékenységét. A tevékenységek részletei a mellékletet képező munkatervekben található meg.
- A pedagógiai program és a munkaterv alapján a munkaközösség éves munkatervének összeállítása
- Az iskolai munkával kapcsolatos dokumentumok ellenőrzése, illetve egységes dokumentációs rendszer kidolgozása
- Javaslattétel a nevelési értekezletek témaköreire, napirendi pontjaira.
- Szakmai továbbképzésekre való javaslattétel
- A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok című képzésen részt vett pedagógusok tudásmegosztása
- Összekötő szerep betöltése más közoktatási intézmények munkaközösségeivel
- A szakmai munkaközösségek vezetői egyeztetnek az iskolavezetőséggel és egymással az iskolai munkaterv, a tanév helyi rendje, a munkaközösségi munka- és feladatterv, a félévi, valamint az év végi beszámolók és más elemzések, jelentések összeállításával kapcsolatos, továbbá az iskolai rendezvények, tematikus napok, projektek szervezését, s minden – az iskolavezetőség által kiadott – feladatteljesítést érintő valamennyi kérdésben.
- Tankönyv kiválasztással, rendeléssel kapcsolatos feladatok
1.7 A szakmai munkaközösség vezetők közötti kapcsolattartás:
- személyes beszélgetések, konzultációk;
- teams felületen való online megbeszélések;
- azonos osztályban tanítók szakmai megbeszélései;
- adott témakörben tartott szakmai munkamegbeszélések;
- kibővített iskolavezetőség ülései;
- havi nevelőtestületi munkaértekezletek;
- a vezetők és a pedagógusok teljesítményértékelésével, az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel, és a kiemelt munkavégzésért járó anyagi elismeréssel kapcsolatos megbeszélések;
- nevelőtestületi értekezletek;
- iskolai, intézményi és kerületi szintű szakmai konferenciák.
1.8 Diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok
- Diákközgyűlések szervezése
- A diákönkormányzat vezetőjének heti kapcsolattartása a diákönkormányzat vezetőségével a diák önkormányzati ülésen.
- A diákönkormányzat vezetőjének havi kapcsolattartása az iskola vezetőségével.
- A tanulmányi munka (versenyek, vetélkedők, pályázatok stb.); szervezése.
- Sportélet szervezése.
- Kulturális, szabadidős programok szervezése.
- A tanulók tájékoztatása (iskolarádió, iskolai honlap).
- Diákönkormányzati nap szervezése
- Javaslat és véleményezés, az osztályfőnökök, a nevelőtestület és az intézményvezető felé a jogszabályokban meghatározott ügyekben.
1.9 Szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:
- A nevelő-oktató munka eredményessége megköveteli az iskola és a szülők közötti folyamatos kapcsolattartást. Ezt szolgálják a szülői értekezletek, fogadóórák.
- A kapcsolattartás és az együttműködést segíti a Szülői Munkaközösség.
- A szülői munkaközösség figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót. A tanulók nagyobb csoportját érintő bármely kérdésben tájékoztatást kér a nevelési-oktatási intézmény vezetőjétől, az e körbe tartozó ügyek tárgyalásakor képviselője tanácskozási joggal részt vesz a nevelőtestület értekezletein.
- Az iskola – az éves munkatervben rögzítettek szerint – tanévenként 2 rendes szülői értekezletet és 2 fogadóórát tart személyesen, vagy online.
- A szülői választmány tagjainak az iskola intézményvezetője évente kettő alkalommal (tanév, félév elején,) tájékoztató értekezletet tart. Az értekezleten az intézményvezető véleményezteti az éves iskolai munkatervet, a tanév helyi rendjéről szóló nevelőtestületi javaslatot, szól a tanév kiemelt feladatairól, valamint a tanulmányi munka értékeléséről, a munkatervi feladatok teljesítéséről.
- Szülői munkaközösségi tagok újraválasztása szülői értekezleteken. Évente 2 alkalommal iskolai SZMK értekezlet.
- Iskolánk munkatervének elfogadtatása és véleményezése. Megismertetni a szülőkkel intézményünk pedagógiai programját, követelményrendszerét, értékelési rendszerét. Közös rendezvények megbeszélése.
- Február: 2. félévi rendezvények előkészítése, vélemények a végzett iskolai feladatokról
- Családlátogatások szükség szerint.
Felelős: iskolavezetés, osztályfőnökök.
Feladatterv a 2024/2025-ös tanévre vonatkozóan:
Minőségcél | Feladatok | Megvalósulás | Dokumentum |
A differenciáláson alapuló oktatás széleskörű alkalmazása-kiemelt színvonalú képességfejlesztés.
KAP bevezetése |
Belső továbbképzések, műhelymunka, szakmai munkaközösségi megbeszélések.
folyamatos önképzés, a tanultak alkalmazása |
Iskolánk egyre több tanulója differenciáláson alapuló oktatásban részesül. | e-napló
Tanmenetek. jegyzőkönyvek óravázlatok |
Pedagógusok szakmai felkészültségének, az oktatás minőségének további emelése. | Belső továbbképzések: KAP tapasztalatcsere
Munkaközösségi szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere. |
Egyre több új módszer épül be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba. | e-napló
Tanmenet Vezetői ellenőrzések lapjai |
A digitális oktatás lehetőségeinek megismerése és elterjesztése
Felkészülés a digitális mérésekre |
A gyakorlatban is megismerni, használni a Teams felületet. próbatesztek megoldása | A tanítási órákon gyakran használják a kollégák a digitális platformokat | interaktív tananyagok
e- naplók tanmenetek Teams felületre feltöltött feladatlapok, tananyag |
Az iskola otthonos, barátságos, nevelésre koncentráló légkörének megőrzése. | Nevelési feladatok maradéktalan ellátása, szoros együttműködés a kollégák és a szülők között | Diákok és szülők visszajelzései pozitívabbak. | Véleménygyűjtő kérdőívek |
Hátrányos és veszélyeztetett tanulók folyamatos figyelemmel kísérése, segítése. | Gyermekvédelmi feladatok ellátása, családsegítés, jogi tanácsadás. | Családok visszajelzéseiben jelentkezik a segítségnyújtás eredménye (segélyek, ügyintézésben való segítségnyújtás). | nyilvántartás |
Kapcsolatrendszerünk megőrzése:
Jó tanár-diák kapcsolat, jó kapcsolat a szülőkkel. |
Problémák azonnali kezelése, folyamatos kommunikáció a szülőkkel a Kréta és a Teams alkalmazások segítségével | Diákok és szülők pozitív visszajelzései.
közös szülő- diák-pedagógus programok |
fényképek
elkészült alkotások |
Nyomon követés és beválás vizsgálat volt 8-os diákjainknál | adatgyűjtés
feldolgozás elemzés tájékoztatás |
A tantestület tájékoztatása a kapott eredményről | táblázatok
beszámoló jegyzőkönyv |
Országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése. | A tanulók egyéni kompetenciáinak fejlesztése. | A mérésen az országos átlag teljesítése. | Telephelyi jelentés a mérési eredményekről. |
A tiszta, esztétikus környezet.
Egészséges környezetünk megőrzése (zöldített, virágos, gyerekbarát udvar) |
Ellenőrzés.
Megbeszélés. Munkaidő beosztás módosítása. Munkaterület csere. Környezetünk folyamatos zöldítése, virágok ültetése pályázatok útján a diákok bevonásával, növényzetünk ápolása |
Javul az iskola tisztaságával kapcsolatos megítélés.
Csökken a kritikus hangvételű vélemények száma. Zöld környezet bővítése, megőrzése. |
Beszámoló |
Egyéni bánásmód alkalmazása. | Tanítási órákon differenciálás, korrepetálás, belső továbbképzéseken hatékony fejlesztő eszközök és módszerek (DFHT-KIP) megismerése, alkalmazása | A tanuláshoz való hozzáállás javulása, a negatív beírások csökkenése | e-napló |
Kompetenciák fejlesztését szolgáló munkamódszerek erősítése (KAP)
(páros, csoportos, projekt és kooperatív munka). |
Tanítási órák ilyen irányú szervezése, ennek folyamatos ellenőrzése | Tanulási hatékonyság emelkedése (mérési eredmények) | Mérési eredmények
óralátogatási lapok |
Az esélyteremtés irányába mutató nevelési-oktatási formák támogatása, érvényesítése. | Korszerű tanulásszervezési, differenciálási modellek alkalmazása,
a nevelőtestület módszertani kultúrájának fejlesztése. Továbbképzések szervezése, tervezés a tanmenetekben |
A napi gyakorlatban minden pedagógus törekszik a megismert módszerek alkalmazására.
Arizóna program tapasztalatainak leszűrése, monitoring. |
óralátogatási lap
jegyzőkönyvek tanmenet |
Egészséges életmódra nevelés, a környezettudatos magatartás kialakítása
(Iskolatej, iskolagyümölcs programjába való bekapcsolódás) |
Biztosítjuk diákjainknak a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósítását. | Az egészséges életmód és a környezetvédelem iránti igény kialakul.
Minden nap mozognak, sportolnak tanulóink. |
e-naplók
napközis munkatervek |
A kommunikációs készségek fejlesztése minden tantárgy esetében, kiemelten az anyanyelv, idegen nyelv, informatika területén | A témakör kiemelt szerepe az éves pedagógiai munka tervezése során
A tanulói eredmények javulása anyanyelv és az idegen nyelv területén, informatikai ismereteik gyarapítása |
Az intézményből kikerülő tanulók megfelelnek a következő iskolafok követelményeinek | középiskolák visszajelzései |
A tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való egyenrangú törődés. | A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás, felzárkóztatás megszervezése
Az átlagostól eltérő képességű tanulók segítése |
A versenyeken induló tanulók minél jobb eredményeket érjenek el. A bukások száma nem nő. | statisztika
versenyeredmények |
Ellenőrzési tevékenység terve
Az ellenőrzés területe | Iskolavezetés felelőse | Bevont felelősök | Az ellenőrzés módszere | |||
1.A tanórán folyó nevelő-oktató munka
Tanulmányi munka, szaktanári tevékenység ellenőrzése |
||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | óralátogatás
tantárgyi mérések napközis foglalkozás tanulószobai foglalkozás dokumentáció szóbeli és írásos beszámoló |
|||
2. Tanórán kívüli foglalkozások | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | foglalkozás látogatása
dokumentáció résztvevők létszáma látogatottság |
|||
3. Osztályfőnöki munka | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
of. és oszt.főnöki munkaköz.vezető | óralátogatás
szülői értekezlet családlátogatások írásbeli tájékoztatás dokumentáció magatartás értékelése szorgalom értékelése egyéni beszélgetések |
|||
4. Gyermekvédelmi munka | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes, gyerm.v. felelős szociális munkás |
osztályfőnökök | beszámoló
dokumentáció |
|||
5. Pályaválasztás | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
8. osztályfőnök | szülői értekezlet
beszámoló egyéni beszélgetés tájékoztató faliújság |
|||
6. Ünnepélyek, megemlékezések | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | dokumentáció | |||
7. Ügyeleti rend, szünetek folyosói, udvari fegyelme | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
reggeli ügyelet
ügyeleti rend betartása órakezdés és – befejezés pontossága tanulói ügyelet |
||||
8. Személyi anyagok | ||||||
|
Igazgató | iskolatitkár | dokumentáció | |||
9. Naplók, foglalkozási naplók ellenőrzése | ||||||
|
Igazgató helyettesek | osztályfőnökök | e-napló vezetése
hiányzások nyilvántartása, igazolások |
|||
10. Leltár, gazdasági területek | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
iskolatitkár
gondnok, karbantartó szakleltári felelősök |
dokumentáció
szabályzatok betartása takarítás ellenőrzése |
|||
11. Munka-, tűz- és balesetvédelem | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
Munkavédelmi-, Tűzvédelmi-, katasztrófa-védelmi felelős
foglalkozás-egészségügyi orvos |
épület- és környezetbiztonság
szabályzatok betartása jegyzőkönyvek tűzriadó munkavédelmi bejárás |
A 2024/2025-s tanévben a tanügyi dokumentáció ellenőrzésének felelősei
Ellenőrzési területe: | Felelős: |
Kovács Mihály | testnevelés munkaközösség tanmenetei |
Ivanov Erika | intézményi, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, törzslap, melléklete és osztálynapló mellékletek, felsős munkaközösség vezetők tanmenetei, pedagógusok munkaidő elszámolása |
Köntés Anikó | osztályfőnöki, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek |
Csatóné Döbrei Katalin, Csurgó Ilona | alsós munkaközösség tanmenetei |
Vadasné Farkas Brigitta | fejlesztő és rehabilitációs naplók külíve, egyéni fejlesztési tervek |
Biró Erika | felsős reál és művészetek munkaközössége tanmenetei |
Botka Tibor | idegennyelvi munkaközössége tanmenetei |
Miklósi Nikoletta | felsős humán tanmenetek |
Mészáros Ágnes | alsós munkaközösség tanmenetei, külső alkalmazottak munkaigazolásai, hittanoktatók csoportnaplói, munkaközösségvezetők tanmenetei |
Földi Edina | megbízásos szerződésesek, TIG, intézményi dokumentumok felülvizsgálata |
A tanulmányi versenyek
Az iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyek részletes meghatározását, a résztvevők körét, a felelősök megnevezését a munkaközösségi munkatervek is tartalmazzák.
A 2024/2025-ös tanévben tanulóink az alábbi területi, megyei és országos versenyeken vesznek részt várhatóan:
Külső szervezésű versenyek:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja | Munkaközösség | Felelős |
Ószőlői matematika verseny 3-4.évfolyam | 2024.11 | alsós reál | Savella Szilvia, Kertész Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin |
Nemzetközi Kenguru matematika v. 2-4.évfolyam | 2025.03.20. | alsós reál | Kertész Lajosné, Savella Szilvia |
Zrínyi matematika | 2024.11. | felsős reál | Botka Tibor |
Bolyai matematika csoport verseny | 2024.10. | Csatóné Döbrei Katalin, Botka Tibor | |
Városi szavalóverseny | 2025.április | Csurgó Ilona, Miklósi Nikoletta | |
Teleki Teve-komplex term.tud.vetélkedő Mezőtúr | 2024.11. | felsős reál | Biró Erika |
Természetbúvár matiné (Hajnóczy) | 2025.01. | felsős reál | Biró Erika |
Föld világnapja megyei verseny | 2025.04. | felsős reál | Brutóczki csaba |
Német nyelvi verseny Szolnok – 5. osztály | kiírás szerint | idegen nyelvi | K Nagy Katalin, |
Tiszaföldvári megyei nyelvi v. 4.-8- évf. | 2025.márc. | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Angol-német verseny – Hajnóczy J. Gimn. | 2025.jan. | idegen nyelvi | 7.-8. évfolyamon tanító szaktanárok |
Országos
angol-német v. 7.-8. évf. |
kiírás szerint | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Diákolimpia (sakk, karate, úszás, mezei futó) | kiírás szerint | testnevelés | Kabai Zsolt, Kovács Mihály |
Játékos történelmi verseny- Hajnóczy József Gimnázium | 2024.12. | felsős humán munkaköz. | Miklósi Nikoletta |
Regionális történelmi verseny-saját rendezés | 2025. 03. | felsős humán munkaköz. | Ivanov Erika |
Simonyi Zsigmond helyesírási verseny | 2025.01 | felsős humán munkaköz. | Donkó Ágnes |
Színes tinták megyei irodalom verseny | 2025.03 | felsős humán munkaköz | Köntés Anikó |
Iskolai versenyeink:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja | Munkaközösség | Felelős |
Szorzótábla verseny 2. évfolyam | 2024.05-06 | Alsós reál munkaközösség | Kiss Rita, Kertész Lajosné |
Népdaléneklő verseny | 2025. 03 | Alsós munkaközösségek | Vasné Hajdu Tünde |
Matematika háziverseny | 2025.05. | Alsós reál munkaközösség | Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Kertész Lajosné |
Házi kis nyelvészverseny | 2025.05 | Alsós humán munkaközösség | Szendi Éva, Kontér Ildikó, Nagyné Tóth Tünde |
Szavalóverseny | 2025.04. | Alsós humán munkaközösség | Nagyné Tóth Tünde, Czető Klaudia |
Állatok világnapja | 2025.10 | Felsős reál munkaközösség | Biró Erika |
Európai Diáksport napja | 2025.09.27. | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály |
Vízi vetélkedő! | 2025.05 | Alsós reál munkaközösség | Kiss Rita, Fülöp Zoltán |
Házi asztalitenisz bajnokság | 2024.10 | Testnevelés munkaközösség | Kabai Zsolt |
Mozdulj! | 2025.03 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Mozdulj! (alsó tagozat) | 2025.04 | Testnevelés munkaközösség | Fülöp Zoltán |
Házi Labdarúgó bajnokság | 2025.05 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Kapitánylabda verseny | 2025.05 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Házi vagy Bacsó Nándor földrajzverseny szervezése | 2025. tavasz | Felsős reál munkaközösség | Fülöp Zoltán |
meseíró verseny 5. és 6. évfolyamosok számára a Lapoda program segítségével | 2025. tavasz | Felsős reál munkaközösség | Fülöp Zoltán |
On-line 2 fordulós szövegértés háziverseny | 2024.11. | Felsős humán munkaközösség | Köntés Anikó |
A munkaterv jogszabályi háttere
A munkaterv készítési kötelezettségre konkrét előírást a:
– a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény
– a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet,
– 2023. évi LII. Törvény a pedagógusok új életpályájáról (továbbiakban: PÚÉTV)
– 2003. évi CXXV. Törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról
– 401/2023. (VIII.30.) Korm. Rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. Törvény végrehajtásáról (Korm. R.)
– Szolnoki Tankerületi Központ Intézményfejlesztési terve (2023-2028)
-Szolnoki Tankerületi Központ Tankerületi Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve (TEIT)
- a belügyminiszter 32/2024. (VIII. 8.) BM rendelete a 2024/2025. tanév rendjéről
Mellékletek:
- Alsós munkaközösség munkaterve
- Felsős reál és művészetek munkaközösség munkaterve
- Felsős humán munkaközösség
- Idegennyelvi munkaközösség munkaterve
- Testnevelés munkaközösség munkaterve
- Fejlesztő- és gyógypedagógiai munkaközösség munkaterve
- Osztályfőnöki, mérés és értékelés munkaközösség munkaterve
- Irányítási és szervezési munkaközösség munkaterve
- Diákönkormányzat munkaterve
- József Attila Általános Iskola DSE munkaterve
- SZKTT Humán Szolgáltató Központ Család- És Gyermekjóléti Központ Szolgáltatási Terve
Záró rendelkezések
A munkaprogram az igazgató, valamint – a közösen gyakorolt jogokhoz kapcsolódó tevékenységek tárgyköreiben – a nevelőtestület, az intézményi tanács, a diákönkormányzat és a szülői szervezet vezetőivel történő egyeztetés után lett kidolgozva.
A munkaprogram kiegészítésére, módosítására az intézményi tanács elnöke, illetve az intézményi tanács bármely tagja tehet javaslatot. A munkaprogramról, annak módosítására tett javaslatokról, az intézményi tanács az ügyrendjében meghatározottak szerint döntött.
A munkaprogramot minden tanévben legkésőbb szeptember 1-ig kell elfogadni.
A munkaprogram a tanév folyamán az intézményi tanács rendes vagy rendkívüli ülésén, bármely tag javaslata alapján módosítható.
A munkaprogram egy példányát tájékoztatásul az intézmény vezetőjének át kell adni, melyről az intézményi tanács elnöke gondoskodik.
A Martfűi József Attila Általános Iskola Intézményi Tanácsa 2024. év augusztus 28. napján megtartott ülésén a 2024/2025. tanévre szóló munkaprogramját elfogadta.
Martfű, 2024. augusztus 28.
Az iskolai munkatervet, amely egy tanévre, azaz 2024/2025-ös tanévre szól a nevelőtestület 2024.08. 26-án megtartott nevelési értekezletén egyhangúlag elfogadta
A Szolnoki Tankerületi Központ a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 83.§ (2) bekezdés g, pontjában meghatározott jogkörében eljárva ellenőrizte a Martfűi József Attila Általános Iskola 2024-2025-ös tanévre szóló Munkatervét. Az ellenőrzés során megállapította, hogy a Munkaterv a hatályos jogszabályokban előírt formai és tartalmi követelményeknek, fenntartói elvárásoknak megfelel, nem tartalmaz többletfeladatot és többletköltséget.
A Szolnoki Tankerületi Központ a Martfűi József Attila Általános Iskola 2024-2025-ös tanévre szóló Munkatervét jóváhagyja.
Dátum: Szolnok, 2024.szeptember 30.
……………………………………
Rusvai Károly, tankerületi igazgató