Az utolsó csengőszóval általában kiürül az iskola, elcsendesedik a gyerekzsivajtól hangos épület. Ebben az évben azonban minden másként volt. A következő két hétben is benépesedett az alsó szint, hisz iskolánk megnyerte EFOP-3.3.5-17-2017-00010 azonosítószámú pályázatát.
Június 25-én a hatodik évfolyamos gyerekek érkeztek a nyelvi „táborba”. A téma, amelyet igyekeztünk körbejárni a „Településünk és környezetünk” volt. Ez a téma megfelelt a gyerekek életkori sajátosságainak, így nagyon aktívan vettek részt a változatos tevékenységekben. Először a célnyelvi országokkal ismerkedtek, sok mindent megtudhattak Nagy-Britanniáról, Kanadáról, Ausztráliáról és Új-Zélandról.
A második napon már saját környezetünkkel ismerkedtek, posztert készítettek a városunkról és készültek a másnapi városismereti vetélkedőre. Szerda reggel kicsit borongós volt az idő, így féltünk, hogy ez megakadályoz bennünket a felfedezésben, bár egy igazi „turista” a rossz időtől sem riad vissza. A délután már a hotel recepcióján talált bennünket, ahol a gyerekek leváltották az éppen szolgálatban lévőket, és ők maguk gyakorolták a kérdéseket. Sajnos a rossz idő délutánra megérkezett, így a strandolás nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna.
Csütörtök délelőtt egy dokumentumfilmet láthattak az „Utam az iskolába” címmel. A gyerekek nagyon elcsodálkoztak és el is gondolkoztak azon, hogy milyen körülmények között élnek gyerekek a világ különböző részein, elsősorban Afrikában és Ázsiában. A film azt mutatta be, hogy sok gyermeknek milyen erőfeszítéseket kell tennie azért, hogy eljusson az iskolába és tanulhasson. A film után délután a gyerekek maguk is próbára tehették ügyességüket az akadálypályán, amit az udvaron állítottunk fel. Nagyon jó hangulatú és szoros küzdelem zajlott az angolosok és a németesek között. Nem is igazán tudtuk eldönteni ki a jobb… Nem is volt fontos.
Az utolsó napon a társasjáték készítése során a kreativitásuk mellett a héten tanult ismereteket is felhasználták. A nagyon ötletes játékkal aztán ők maguk is játszhattak, amit nagyon élveztek. A délután a gasztronómia jegyében telt, hisz a gyerekek először bevásároltak, természetesen idegen nyelven, majd a megvásárolt hozzávalókból szendvicseket illetve innivalókat készítettek, amit aztán jóízűen elfogyasztottak. Természetesen a bevitt kalóriákat le kellett dolgozni, így a nap hangos métázással zárult.
A résztvevő gyerekek „tetszési indexe” nagyot változott az első naphoz képest, és az elmondásuk alapján is jól érezték magukat és remélik, hogy lesz „ilyen” jövőre is.
Szántó Mária