Az intézményi munkaterv nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható:
|
Ikt. szám: klik201511001/02716-1/2025
Martfűi József Attila
Általános Iskola
5435 Martfű, Május 1. út 2.
Intézményi Egységkód: T080JA3901
Szolnoki Tankerületi Központ JA39
Vármegye: Jász-Nagykun-Szolnok
OM azonosító: 201511
Tartalom
Szakmai Alapdokumentum
Bevezetés
Helyzetelemzés
A 2025-2026-os tanév rendje
Feladatterv
Feladatterv a 2025/2026-os tanévre vonatkozóan
Ellenőrzési tevékenység terve
A tanulmányi versenyek
A munkaterv jogszabályi háttere
Mellékletek
Záró rendelkezések
Szakmai Alapdokumentum
Az intézmény székhelye szerinti vármegye neve: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Fenntartó tankerületi központ megnevezése: Szolnoki Tankerületi Központ
OM azonosító: 201511
Martfűi József Attila Általános Iskola
szakmai alapdokumentuma
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 21. § (3) bekezdése szerinti tartalommal, figyelemmel a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 123. § (1) bekezdésében leírtakra, az alábbi szakmai alapdokumentumot adom ki:
A köznevelési intézmény
- Megnevezései
- Hivatalos neve: Martfűi József Attila Általános Iskola
- Feladatellátási helyei
- Székhely: 5435 Martfű, Május 1. út 2.
- Alapító és fenntartó neve és székhelye
- Alapító szerv neve: Emberi Erőforrások Minisztériuma
- Alapítói jogkör gyakorlója: emberi erőforrások minisztere
- Alapító székhelye: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
- Fenntartó neve: Szolnoki Tankerületi Központ
- Fenntartó székhelye: 5000 Szolnok, Béla király utca 4.
- Típusa: általános iskola
- OM azonosító: 201511
- Köznevelési alapfeladatai
- 5435 Martfű, Május 1. út 2.
- általános iskolai nevelés-oktatás
- nappali rendszerű (felvehető maximális tanulói létszám: 533 fő)
- alsó tagozat, felső tagozat
- a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos, autizmus spektrumzavar, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos – enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – látási fogyatékos) nappali rendszerű (felvehető maximális tanulói létszám: 25 fő)
- egyéb foglalkozások: napközi, tanulószoba
- iskolai könyvtár: iskolai / kollégiumi könyvtár
- mindennapos testnevelés biztosításának módja: saját tornaterem, együttműködésben, megállapodás alapján, egyéb módon (tornaszoba, sportpálya)
- a testnevelésórák keretében megvalósított úszásoktatás módja: együttműködésben, megállapodás alapján
- általános iskolai nevelés-oktatás
- 5435 Martfű, Május 1. út 2.
- A feladatellátást szolgáló vagyon és a felette való rendelkezés és használat joga
- 5435 Martfű, Május 1. út 2.
- Helyrajzi száma: 380
- Hasznos alapterülete: 3750 nm
- Intézmény jogköre: ingyenes használati jog
- Fenntartó jogköre: vagyonkezelői jog
- 5435 Martfű, Május 1. út 2.
- Vállalkozási tevékenységet nem folytathat.
Bevezetés
Munkatervünket a pedagógiai programban meghatározottak szerint, az előző tanév mérési eredményeinek, szakértői véleményeinek figyelembevételével, a fenntartó elvárásai és a jelenleg érvényben lévő jogszabályokra alapozva állítottuk össze.
Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.
A 2025/2026-os tanév céljai és feladatai:
- A pedagógiai munka minőségének további emelése:
- tanórai látogatások, szakmai megbeszélések rendszerezése,
- pedagógiai asszisztensek szerepének erősítése a tanórán kívüli fejlesztésben.
- élményalapú tanulásszervezés kiterjesztése,
- gamifikációs elemek beépítése.
- tanulói és pedagógusi IKT-használat célzott fejlesztése,
- AI-eszközök biztonságos és etikus használatának megismerése.
- művészeti, sport- és tudományos tehetségműhelyek működtetése.
- új típusú szülői fórumok (pl. tematikus kerekasztalok),
- tanévközi célmérések beépítése.
- a szülői elégedettségmérés eredményeire épülő akcióterv követése,
- viselkedéskultúra erősítése (nem csak osztályfőnöki órákon),
- tanulói közösségi normák közös újrafogalmazása.
- Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése: pedagógiai asszisztensek mentorálása
- A személyiség és közösségfejlesztés színvonalának növelése.
- Praktikus ismeretek előtérbe helyezése.
- Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása.
- Az elektronikus információs technikák hangsúlyozása.
- Szoros kapcsolat a partnerekkel, az iskola külső környezetével.
- Viselkedéskultúra fejlesztése.
- Pályázatokon való részvétel.
- Tanulmányi és sportversenyeken való részvétel.
- Folyamatos felzárkóztatás, tehetséggondozás.
- Változatos tanulásszervezési eljárások alkalmazása.
- Határtalanul pályázaton való részvétel.
- A TÉR célok teljesítése: szülőkkel történő kapcsolattartás erősítése: évfolyam szintű szülői fórumok szervezése, fogadóórák számának növelése.
- A házirendben foglaltak alapos ismertetése a tanulókkal, és következetesség a házirend betartatásánál.
Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok:
- A kompetenciamérés eredményének javítása.
- Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása.
- Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása.
- Alsó-felső tagozatváltás segítése.
- Elsős tanulók szocializálásának segítése.
- A tanulókkal kapcsolatos jelentősebb napi történések (pozitív is) kerüljenek be a Krétába
A fenntartó által meghatározott intézményi cél:
Helyzetelemzés
Személyi feltételek
Engedélyezett álláshelyek száma: 40,5 fő
Betöltött álláshelyek száma: 32,25 fő
Teljes munkaidős: 30 fő
Részmunkaidős: 5 fő
Megbízási szerződéssel foglalkoztatott: 5 fő.
NOKS: 7 fő
Technikai (egyéb) állás: 8 fő /7 státusz/
Közfoglalkoztatott: 3 fő
A 2011. évi CXC törvény 4. és 6. sz melléklete alapján, (mely az osztály és csoportlétszámokat, a tanulók finanszírozott heti foglalkozási időkeretét tartalmazza) 40,5 fő álláshelyre kapott engedélyt iskolánk a Szolnoki Tankerületi Központtól.
Az intézmény megbízott felelősei, tisztségviselői
Igazgató: Földi Edina Sára
Igazgató helyettes: Ivanov Erika
Igazgató helyettes: Mészáros Ágnes
Munkaközösség vezetők
Alsós reálmunkaközösség: Csatóné Döbrei Katalin
Alsós humán munkaközösség Csurgó Ilona
Reál felsős és művészetek munkaközösség: Biró Erika
Nyelvi munkaközösség: Botka Tibor
Testnevelés munkaközösség: Kovács Mihály
Felsős humán munkaközösség: Miklósi Nikoletta
Osztályfőnökök
1.a Kontér Ildikó
1.b Czető Klaudia
2.a Savella Szilvia
2.b Szendi Éva
2.c Nagyné Tóth Tünde
3.a Takács Mihály
3.b Csurgó Ilona
4.a Vasné Hajdu Tünde
4.b Csatóné Döbrei Katalin
5.a Biró Erika
5.b Miklósi Nikoletta
6.a Köntés Anikó
6.b Donkó Ágnes Zsanett
7.a Kovács Mihály Balázs
7.b Szöllősi Virág Szabina
8.a Botka Tibor
8.b Kabai Zsolt
Diákönkormányzatot segítő pedagógus: Halmi Lea
Továbbtanulásért felelős: Ivanov Erika
Gyermekvédelemért felelős: Mészáros Ágnes
Intézmény tanulói adatai
Intézményünkben 428 tanuló kezdi meg a tanévet 17 tanulócsoportban. (9 alsó tagozatos, 8 felső tagozatos osztály)
SNI tanulók száma | |||||
Osztálylétszám | BTMN | 2-nek számító | 3-nak számító | SNI 3-ból autizmus spektrumzavarral küzdő tanuló | |
1.a | 26 | 0 | 0 | 1 | 1 |
1.b | 26 | 1 | 1 | 0 | 0 |
2.a | 24 | 2 | 0 | 0 | 0 |
2.b | 25 | 0 | 1 | 0 | 0 |
2.c | 25 | 1 | 1 | 0 | 0 |
3.a | 27 | 3 | 2 | 0 | 0 |
3.b | 28 | 2 | 0 | 1 | 1 |
4.a | 20 | 3 | 1 | 0 | 0 |
4.b | 21 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Össz.: | 222 | 15 | 7 | 2 | 2 |
5.a | 26 | 7 | 2 | 0 | 0 |
5.b | 26 | 4 | 2 | 2 | 1 |
6.a | 28 | 3 | 1 | 0 | 0 |
6.b | 29 | 3 | 0 | 1 | 1 |
7.a | 24 | 5 | 0 | 0 | 0 |
7.b | 25 | 3 | 2 | 0 | 0 |
8.a | 23 | 1 | 2 | 0 | 0 |
8.b | 25 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Össz.: | 206 | 28 | 11 | 4 | 3 |
Mindössz. | 428 | 43 | 18 | 6 | 5 |
3. Tárgyi feltételek
3.1 Épület
A nyár folyamán folytatódtak a szükséges tisztasági és fertőtlenítő meszelések és a nagytakarítás, illetve a klímarendszer karbantartása. A táblák cseréit, a vonalazások festését is elvégezték az évfolyamoknak megfelelően (81 788 Ft).
A tornaterem tetőszigetelését is elvégezték (317 500Ft). A tornaterem festése 79 900 Ft-ba került, ezen felül a lámpatestek cseréje is megtörtént (198 000 Ft).
A mosdók tisztasági meszelése, valamint a radiátorok festését és javítását is elvégezték.
Az iskola régi szárnyában található 3 tanterem padlózata is megújult, és szintén a Szolnoki Tankerület jóvoltából 30 db tanulói szék és 15 db tanulói pad, 1 db tanári asztal és szék került beszerzésre.
A Szülői Munkaközösség közreműködésével a kinti tanterem felújításra került
3.2 Eszközök és felszerelések
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.
Épületek száma: 1
Tantermek száma: 20
Informatika terem: 2
Tanulói számítógépek száma: 45
Fejhallgatók száma: 125
Fejlesztő szoba: 4
Tornaterem: 2
Könyvtár: 1
Más intézmény létesítményeinek, eszközeinek használata:
A fenntartót, működtetőt érintő feltételek:
- Uszoda- Martfű Termál Spa
- Városi Sportcsarnok Martfű
A 2025-2026-os tanév rendje
Első tanítási nap: 2025.szeptember 1. (hétfő)
Utolsó tanítási nap: 2026. június 19. (péntek)
Szorgalmi időszak: A szorgalmi időszak első féléve 2025. szeptember 1-től 2026. január 23-ig tart.
Az első féléves tanulmányi előrehaladásról a tanulót, illetve gondviselőjét 2026. január 30-ig tájékoztatjuk a félévi értesítő által.
A szünetek időtartama
Iskolai tanítási szünetek:
- Őszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. október 22. (szerda)
A szünet utáni első tanítási nap: 2025. november 3. (hétfő)
- Téli szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. december 19. (péntek)
A szünet utáni első tanítási nap: 2026. január 5. (hétfő)
- Tavaszi szünet:
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2026. április 1. (szerda)
A szünet utáni első tanítási nap: 2026. április 13. (hétfő)
Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:
2025. október 23. (csütörtök)
2026. május 1. (péntek)
2026. május 25. pünkösd (hétfő)
Munkanapáthelyezés
2025. december 13. (szombat) munkanap / december 24./
2026.január 10. (szombat) munkanap / január 2./
Tanítás nélküli munkanapok
esemény | felelős | időpont | |
1. | Pályaorientációs nap | 2025. október 18. | |
2. | Mesejáték | 2025. december 12. | |
3. | Féléves nevelési értekezlet | iskolavezetés, osztályfőnökök, szaktanárok | 2026. január 30. |
4. | Alapítványi bál | iskolavezetés, nevelőtestület | 2026. március 27. |
5. | Diákönkormányzati nap | Diákönkormányzat, Halmi Lea | 2026. június 15. |
6. | Osztályozó értekezlet | iskolavezetés | 2026. június 16. |
Nemzeti ünnepeink
esemény | felelős | időpont | |
1. | Az aradi vértanúk emléknapja (október 6.) | felsős humán munkaköz. | 2025. október 6. |
2. | Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe (október 23.) | felsős humán munkaköz. | 2025. október 20. |
3. | Nemzeti nyelvünk ünnepe (november 13.) | alsós humán munkaköz. | 2025. november 13. |
4. | Magyar kultúra napja (január 20.) | alsós humán munkaköz. | 2026. január 20. |
5. | A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja (február 25.) | felsős humán munkaköz. | 2026. február 23. |
6. | Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe (március 15.) | felsős humán munkaközösség | 2026. március 13. |
7. | A holokauszt áldozatainak emléknapja (április 16.) | felsős humán munkaköz. | 2026. április 16. |
8. | A Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) | felsős humán munkaköz. | 2026. június 4. |
Iskolai rendezvényeink, ünnepségeink
esemény | felelős | időpont | |
1. | Tanévnyitó ünnepség | Iskolavezetés | 2025. szeptember 1. |
2. | Halloween, Márton nap | Idegennyelvi munkaközösség | 2025. október 21. |
3. | Karácsonyi mesejáték | nevelőtestület, SZMK | 2025. december 12-13. |
4. | Nyílt nap | Alsós és felsős munkaközösség | 2026. március 24. |
5. | Iskolanyitogató | Alsós munkaközösségek | 2026. március 26. |
6. | Magyar költészet napja | alsós humán munkaköz. | 2026. április 10. |
7. | Sámli bál | nevelőtestület, SZMK | 2026. március 28. |
8. | Határtalanul! kirándulás Erdélybe | 7. évfolyamos osztályfőnökök | 2026. április 27-29. |
9. | Szilver vizsgabál | tanítók | 2026. május 20 |
10. | Ballagás | Iskolavezetés | 2026. június 20. |
11. | Tanévzáró ünnepség | Iskolavezetés | 2026.június 23. |
Témanapok, témahetek
esemény | felelős | időpont | |
1. | Magyar Diáksport Napja | Testnevelés munkaközösség | 2025. szeptember 25. |
2. | Farsang | osztályfőnökök, szaktanárok, SZMK | 2026. február 13. |
3. | PÉNZ7 | osztályfőnökök | 2026. március 2-6. |
4. | Fenntarthatósági témahét | felsős reál munkaközösség | 2026. április 20-24. |
Mérések
időpont | esemény | felelős |
2025.szeptember -17-október 9. | Pályaorientációs mérés | 8. osztályos osztályfőnökök, |
2025.október 22-december 5. | Difer mérés | Vadasné Farkas Brigitta |
2026. február | 4. osztályos tankerületi mérés | Mészáros Ágnes, alsós munkaközösségek |
2026. január 12-május 6. | Netfitt mérés | Kovács Mihály |
2026. március 23-május 29. | Országos mérés 4.-8. évfolyamon | Igazgató, igazgató helyettesek |
Fogadóórák, szülői értekezletek
időpont | esemény | felelős |
2025. november 18. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2026. április 14. | Fogadóóra | osztályfőnökök, szaktanárok, tanítók |
2025. szeptember 8-szeptermber 25. | Szülői értekezletek | osztályfőnökök |
2026. január 28-február 10. | Szülői értekezeletek | osztályfőnökök |
2025.szeptember 4. | SZMK értekezlet | Igazgató, SZMK |
2026. január 29. | SZMK értkezlet | Igazgató, SZMK |
Első osztályos beiratkozás
feladat / esemény | felelős | határidő |
Szülők tájékoztatása | igazgató | 2026. március. |
Iskolanyitogató | alsós munkaközösségek | 2026. március 26. |
Beiratkozás | Igazgató, igazgatóhelyettesek | 2026. április 23-24. |
Elsős szülői értkezlet | Igazgató, első osztályban tanítók | 2026. május |
Továbbtanulás
esemény / téma | felelős | időpont | |
1. | Pályaválasztási szülői értekezlet | igazgató, Ivanov Erika | 2025. szeptember 24. |
2. | Tanulók jelentkezése írásbeli felvételi vizsgákra | 8. évf. osztályfőnökök | 2025. december 1. |
3. | Központi írásbeli felvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2026. január 24.
10 óra |
4. | Központi írásbeli pótfelvételi | 8. évf. osztályfőnökök | 2026. február 3.
14 óra. |
5. | Tanulói jelentkezési lapok továbbítása a felvételi központba | 8. évf. osztályfőnökök | 2026. február 19. |
6. | Tanulói adatlapok módosítása | 8. évf. osztályfőnökök | 2026. március 25-27. |
7. | A felvételről vagy elutasításról szóló értesítés a jelentkezőnek | 2026. május 8. |
Feladatterv
„Az iskola rendőre” program 2025/2026. tanévben történő végrehajtására:
- Az iskolarendőr részt vesz a tanévnyitó ünnepségen (2025. szeptember 1.)
- Az iskolás gyermekek kerékpárjainak műszaki átvizsgálása, a kerékpárok, elektromos rollerek kötelező felszereléseinek ellenőrzése. (2025.október)
- A drog- és alkoholfogyasztás veszélyeiről szóló előadás szervezése 7. és 8. évfolyamos tanulóknak. (2026. április)
- Az élő víz veszélyeiről és a vakáció alatt előforduló balesetmegelőzésről előadás szervezése a diákoknak. (2026.június)
1. A tanév feladatai
1.1 Kiemelt céljaink a 2025-2026-os tanévre intézményi szinten:
Az Oktatási Hivatal ellenőrzéshez kapcsolódóan a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók pedagógiai támogatásához kapcsolódó, a Hivatal által működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszeren keresztüli adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelés betartása.
A tanfelügyeleti és minősítési rendszer által az intézményre rótt feladatok elvégzése.
A Pedagógiai Program folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
A Szervezeti és Működési Szabályzat, a Házirend folyamatos felülvizsgálata, esetleges átdolgozása a törvényi változások mindennapi életbe történő beiktatásának függvényében.
Digitális kompetenciák fejlesztése a pedagógusok körében.
Az ötödik osztály zökkenőmentes tagozatváltásának elősegítése (osztályfőnökök, tanítók, szaktanárok összehangolt munkájával).
A folyamatos készség és képességfejlesztés, a kulcskompetenciák fejlesztésének előtérbe helyezése
A nyolcadik osztályosok továbbtanulásának szervezése, koordinálása.
Az új pedagógusok szakmai irányítása, segítése.
Az egy osztályközösségben tanító szaktanárok együttműködésének erősítése.
Az iskolai fegyelem további erősítése:
Adminisztratív fegyelem terén: az e- napló naprakészségére való törekvés.
Pontos órakezdés és befejezés.
Biztos alapkészségek kialakítása, tehetséggondozás és felzárkóztatás tanórai keretek között és azon túl. szövegértési és matematikai készségek fejlesztése /ahol releváns: méréseredmények értékelése/), kifejezetten a tehetséges tanulók magasabb teljesítményszintre való juttatásával.
A cselekvéses, aktív tanulás, a differenciáló tanulás szervezési módok folyamatos alkalmazása, a kooperatív tanulásszervezés módszereinek használata.
„Szülő- suli” Program folytatása.
Az új tanulók beilleszkedésének nyomon követése;
Folyamatos kapcsolattartás a jól működő szülői munkaközösséggel.
Pályázatfigyelés –írás iránti igény növelése.
Kiemelt célkitűzések a nevelési célok esetén:
- állagmegóvás
- szociális érzékenység fejlesztése
- fegyelem erősítése
- a tanulás értékének erősítése
1.2 Pedagógiai feladatok
- Pedagógiai programból fakadó feladatok
Feladatunk a nevelő-oktató munka 1-8. évfolyamára, hogy:
- a pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése álljon,
- a tanulásszervezés meghatározó szempontja a tanulók aktivitásának optimális kibontakoztatása legyen,
- megalapozzuk a tanuláshoz való pozitív viszonyt (attitűd),
- a tanulói kíváncsiságra, érdeklődésre épített motivációval fejlesszük a kisgyermekben a felelősségtudatot, a kitartás képességét, és előmozdítsuk érzelemvilágának gazdagodását,
- megalapozzuk a tanulási szokásokat és módszereket,
- támogassuk az egyéni képességek kibontakozását,
- az oktatási folyamatban alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) és a DFHT-KIP tanulás technikáit, formáit,
- a tanulásszervezés fő elve és teendője a tanulókhoz optimálisan alkalmazkodó differenciálás legyen a feladatok kijelölésében, azok megoldásában, a szükséges tanári segítésben, az ellenőrzésben, az értékelésben,
- pedagógusaink törődjenek azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociális-kulturális környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak,
- tudatosítsuk a gyermekekben a szűkebb és a tágabb környezetből megismerhető értékeket,
- megerősítsük a konstruktív magatartásformákat, szokásokat,
- a gyermek jellemét formálva szolgáljuk a személyiségének érését.
- fejlesszük a tanulókban azokat a képességeket, készségeket, amelyek a természeti, társadalmi és emberi környezettel való harmonikus, építő kapcsolatokhoz szükségesek,
- az aktív tanulási tevékenységek (kooperatív tanulási technikák) közben fejlesszük a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját, toleranciáját,
- olyan helyzeteket teremtsünk, amelyekben a tanuló gyakorlati módon igazolhatja megbízhatóságának, becsületességének, szavahihetőségének értékét,
- tudatosítsuk a tanulókban a közösség demokratikus működésének értékét és jellemzőit,
- felelősen alakítsák ki saját természeti, társadalmi és emberi környezetüket,
- fejlesszük a test és a lélek harmóniáját,
- elősegítsük a szocializáció folyamatainak kialakulását tanítványainkban,
- diákjaink az elemi műveltség alapjait lerakják, elmélyítsék,
- a tanulók kapjanak folyamatos visszajelzést a tanulmányi teljesítményükről és magatartásuk minősítéséről,
- adaptív tanulásszervezéssel hasznosítsuk a számítógépet, s az info-kommunikációs technikákat.
1.3 Tartalmi munka fejlesztése
- Közösségfejlesztési feladatok megvalósítása tervszerűen, az osztályfőnöki munkatervbe beépítve.
- Sajátos pedagógiai módszerek alkalmazása, a munkaközösségek munkaterveibe beépítve
- Az iskola nyitottsága érdekében a sokoldalú együttműködés fejlesztése a szülő-pedagógus és a pedagógus-tanuló területeken
- A tanulók magatartásának, kulturáltságának fejlesztése osztályszinten, adott épületbeli közösségi szinten, iskolai szinten
- Kulcskompetenciák fejlesztése, kompetenciamérés eredményességének javítása
- A megismert új tanítási módszerek tudatos alkalmazása az önálló ismeretszerzés segítése érdekében
- Digitális kultúra és kompetencia fejlesztése
- Integrált oktatás (SNI, HHH) fejlesztése
- Napközi otthonban és tanulószobán a tanulás hatékonyabbá tétele,
- Szülők tájékoztatása
A fenntartó által meghatározott intézményi cél:
A teljesítményértékelési rendszer átalakítása
TÉR EGYEDI SZEMPONT:
A szülőkkel való kapcsolattartás formáinak tudatos erősítése és rendszeres beépítése a mindennapi pedagógiai gyakorlatba
Feladatleírás:
A pedagógus az adott tanévben célzottan törekszik a szülőkkel való kapcsolattartás formáinak bővítésére és a meglévők tudatosabb alkalmazására. Ennek érdekében:
- rendszeres, kétirányú kommunikációs csatornákat működtet (pl. üzenőfüzet, Kréta, e-mail, telefon, személyes beszélgetés),
- a szülőket aktívan bevonja az iskolai élet eseményeibe (nyílt nap, projektbemutató, közös program),
- törekszik arra, hogy minden szülő legalább egy alkalommal személyes visszajelzést kapjon gyermeke előmeneteléről, fejlődéséről,
- tudatosan figyel a pozitív visszajelzésre, elismerésre, nem csak problémák esetén keresi a kapcsolatot,
- a pedagógiai munkacsoportban megosztja a bevált gyakorlatokat, és részt vesz az intézményi szülői kapcsolattartási kultúra fejlesztésében.
Elvárt eredmény:
- Erősebb bizalom a szülők és a pedagógus között.
- Javuló együttműködés a tanulók fejlődésének támogatásában.
- Az intézményi szülői kapcsolattartás gyakorlatának gazdagodása, jó példák rögzítése.
Mérhetőség / értékelés módja:
- Pedagógus önreflexió, rövid írásos összegzés a tanév végén.
- Visszajelzés a szülőktől (pl. kérdőív, szóbeli vélemény).
- Tapasztalatok megosztása nevelőtestületi vagy munkaközösségi értekezleten.
- Osztályfőnöki segédanyag összeállítása szülői értekezlethez
1.4 Szervezési-vezetési terület:
- Az iskolai környezetünk szépségeinek megfigyeltetése, az intézménnyel szembeni esztétikai igényesség kialakítása.
- Az iskolai dekoráció elkészítésének beosztása
Dátum | Felelős |
2025. szeptember | Alsós munkaközösség |
2025. október | Felsős humán munkaközösség |
2025. november | Nyelvi munkaközösség |
2025. december | Minden munkaközösség |
2026. január | Alsós munkaközösség |
2026. február | Felsős reál munkaközösség |
2026. március | Történelmet tanító kollégák |
2026. április | Testnevelés munkaközösség |
2026. május | Alsós munkaközösség |
2026. június | Határtalanul! című pályázaton részt vett tanulók munkái (7. évfolyamos osztályfőnökök) |
Az ebédlő előtti faliújság dekorációjának elkészítése az alsó tagozat beosztása szerint történik.
Ősz | 3. évfolyam |
Tél | 1. évfolyam |
Farsang | 2. évfolyam |
Tavasz | 4. évfolyam |
1.5 Nevelőtestület feladatai
Részvétel nevelőtestületi értekezleteken, megbeszéléseken.
Részvétel a fenntartó által elrendelt továbbképzéseken.
A tantárgyi osztályzatok megállapítása, a tanulók magatartásának és szorgalmának elbírálása, javítóvizsgára, osztályozóvizsgára vagy évismétlésre utalás.
Évente két alkalommal a nevelési értekezlet keretén belül a fent említett témakörökben a kiemelt teendők és módszertani újítások megvitatása
Az első és a második félév lezárását követően – jogszabályban rögzítettek szerint – a pedagógiai munka elemzésének, értékelésének, hatékonyságának vizsgálatának elvégzése
TÉR egyedi célok megvalósítása
Személyre szabott teljesítménycélok
- Pályaorientáció stratégia kidolgozása a Martfűi József Attila Általános Iskolában.
- Részletes indikátorok:
- önismeret és pályaorientáció beépítése legalább 50 %-ban az osztályfőnöki órákba (1.-4. évfolyamon a ráhangolódás órákon, 5.-8. évfolyamon osztályfőnöki órákon),
- minden évfolyamon legalább 2 pályaorientációs program megszervezése (szakmabemutató, üzemlátogatás
- 7. évfolyamon pályaorientációs tanácsadás megszervezése.
2. Hiányzások számának csökkentése a Martfűi József Attila Általános Iskolában-igazolatlan hiányzások számának eredményes csökkentése érdekében.
- Jelzőlap készítése az osztályfőnökök részére a havi igazolt és igazolatlan órák monitorozásához, hiányzások csökkentésére eljárásrend kidolgozása.
- Gyermek és ifjúságvédelmi szakemberekkel való együttműködés
3. A Martfűi József Attila Általános Iskola szakmai együttműködésének növelése a helyi köznevelési intézményekkel
- Játékvár Óvoda és Bölcsőde, SZSZC Damjanich János Szakképző Iskola, Hajnóczy József Gimnázium hatékony színvonalának erősítése érdekében.
- Óvoda: Fecsketábor, Iskolanyitogató, Mozdulj! vetélkedő, népdal éneklő verseny közös szervezése, helyi középiskola: iskolalátogatás szervezése 7. évfolyamon, részvétel a DÖK napon, Hajnóczy József Gimnázium: az intézmény által szervezett legalább 3 tanulmányi versenyen való részvétel.
4. Intézményi egészségprogram tevékenységeivel kapcsolatos elképzelések, tervek –kiemelten függőségek (drog, dohányzás, alkohol, média –egyszemélyes képernyő használat megelőzése). kidolgozása
- „Iránytű” c. előadás szervezése a digitális világról szülőknek,
- „Legyél az internet ásza” c. tananyag megismertetése 6. évfolyamon külső előadó segítségével, 7. és 8. évfolyamon függőségekkel kapcsolatos előadások szervezése a Martfűi Védőnői Szolgálat és az iskolarendőr segítségével.
1.6 Szakmai közösségek feladatai
A szakmai munkaközösség az iskola programja, munkaterve és a munkaközösség tagjainak javaslatai alapján összeállított egy tanévre szóló munkaterv szerint végzi tevékenységét. A tevékenységek részletei a mellékletet képező munkatervekben található meg.
- A pedagógiai program és a munkaterv alapján a munkaközösség éves munkatervének összeállítása
- Az iskolai munkával kapcsolatos dokumentumok ellenőrzése, illetve egységes dokumentációs rendszer kidolgozása
- Javaslattétel a nevelési értekezletek témaköreire, napirendi pontjaira.
- Szakmai továbbképzésekre való javaslattétel
- A Lőrincz-féle komplex tantermi játékok című képzésen részt vett pedagógusok tudásmegosztása
- Összekötő szerep betöltése más közoktatási intézmények munkaközösségeivel
- A szakmai munkaközösségek vezetői egyeztetnek az iskolavezetőséggel és egymással az iskolai munkaterv, a tanév helyi rendje, a munkaközösségi munka- és feladatterv, a félévi, valamint az év végi beszámolók és más elemzések, jelentések összeállításával kapcsolatos, továbbá az iskolai rendezvények, tematikus napok, projektek szervezését, s minden – az iskolavezetőség által kiadott – feladatteljesítést érintő valamennyi kérdésben.
- Tankönyv kiválasztással, rendeléssel kapcsolatos feladatok
1.7 A szakmai munkaközösség vezetők közötti kapcsolattartás:
- személyes beszélgetések, konzultációk;
- azonos osztályban tanítók szakmai megbeszélései;
- adott témakörben tartott szakmai munkamegbeszélések;
- kibővített iskolavezetőség ülései;
- havi nevelőtestületi munkaértekezletek;
- a vezetők és a pedagógusok teljesítményértékelésével, az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel, és a kiemelt munkavégzésért járó anyagi elismeréssel kapcsolatos megbeszélések;
- nevelőtestületi értekezletek;
- iskolai, intézményi és kerületi szintű szakmai konferenciák.
1.8 Diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok
- Diákközgyűlések szervezése
- A diákönkormányzat vezetőjének heti kapcsolattartása a diákönkormányzat vezetőségével a diák önkormányzati ülésen.
- A diákönkormányzat vezetőjének havi kapcsolattartása az iskola vezetőségével.
- A tanulmányi munka (versenyek, vetélkedők, pályázatok stb.); szervezése.
- Sportélet szervezése.
- Kulturális, szabadidős programok szervezése.
- A tanulók tájékoztatása (iskolarádió, iskolai honlap).
- Diákönkormányzati nap szervezése
- Javaslat és véleményezés, az osztályfőnökök, a nevelőtestület és az intézményvezető felé a jogszabályokban meghatározott ügyekben.
1.9 Szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:
- A nevelő-oktató munka eredményessége megköveteli az iskola és a szülők közötti folyamatos kapcsolattartást. Ezt szolgálják a szülői értekezletek, fogadóórák.
- A kapcsolattartás és az együttműködést segíti a Szülői Munkaközösség.
- A szülői munkaközösség figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót. A tanulók nagyobb csoportját érintő bármely kérdésben tájékoztatást kér a nevelési-oktatási intézmény vezetőjétől, az e körbe tartozó ügyek tárgyalásakor képviselője tanácskozási joggal részt vesz a nevelőtestület értekezletein.
- Az iskola – az éves munkatervben rögzítettek szerint – tanévenként 2 rendes szülői értekezletet és 2 fogadóórát tart személyesen, vagy online.
- A szülői választmány tagjainak az iskola intézményvezetője évente kettő alkalommal (tanév, félév elején,) tájékoztató értekezletet tart. Az értekezleten az intézményvezető véleményezteti az éves iskolai munkatervet, a tanév helyi rendjéről szóló nevelőtestületi javaslatot, szól a tanév kiemelt feladatairól, valamint a tanulmányi munka értékeléséről, a munkatervi feladatok teljesítéséről.
- Szülői munkaközösségi tagok újraválasztása szülői értekezleteken. Évente 2 alkalommal iskolai SZMK értekezlet.
- Iskolánk munkatervének elfogadtatása és véleményezése. Megismertetni a szülőkkel intézményünk pedagógiai programját, követelményrendszerét, értékelési rendszerét. Közös rendezvények megbeszélése.
- Február: 2. félévi rendezvények előkészítése, vélemények a végzett iskolai feladatokról
- Családlátogatások szükség szerint.
Felelős: iskolavezetés, osztályfőnökök.
Feladatterv a 2025/2026-os tanévre vonatkozóan:
Minőségcél | Feladatok | Megvalósulás | Dokumentum |
A differenciáláson alapuló oktatás széleskörű alkalmazása-kiemelt színvonalú képességfejlesztés. | Belső továbbképzések, műhelymunka, szakmai munkaközösségi megbeszélések.
folyamatos önképzés, a tanultak alkalmazása |
Iskolánk egyre több tanulója differenciáláson alapuló oktatásban részesül. | e-napló
Tanmenetek. jegyzőkönyvek óravázlatok |
Pedagógusok szakmai felkészültségének, az oktatás minőségének további emelése. | Belső továbbképzések:
Munkaközösségi szakmai megbeszélések, tapasztalatcsere. |
Egyre több új módszer épül be a mindennapi pedagógiai gyakorlatba. | e-napló
Tanmenet Vezetői ellenőrzések lapjai |
A digitális oktatás lehetőségeinek megismerése és elterjesztése
Felkészülés a digitális mérésekre |
A gyakorlatban is megismerni, használni a Teams felületet. próbatesztek megoldása | A tanítási órákon gyakran használják a kollégák a digitális platformokat | interaktív tananyagok
e- naplók tanmenetek Teams felületre feltöltött feladatlapok, tananyag |
Az iskola otthonos, barátságos, nevelésre koncentráló légkörének megőrzése. | Nevelési feladatok maradéktalan ellátása, szoros együttműködés a kollégák és a szülők között | Diákok és szülők visszajelzései pozitívabbak. | Véleménygyűjtő kérdőívek |
Hátrányos és veszélyeztetett tanulók folyamatos figyelemmel kísérése, segítése. | Gyermekvédelmi feladatok ellátása, családsegítés, jogi tanácsadás. | Családok visszajelzéseiben jelentkezik a segítségnyújtás eredménye (segélyek, ügyintézésben való segítségnyújtás). | nyilvántartás |
Kapcsolatrendszerünk megőrzése:
Jó tanár-diák kapcsolat, jó kapcsolat a szülőkkel. |
Problémák azonnali kezelése, folyamatos kommunikáció a szülőkkel a Kréta és a Teams alkalmazások segítségével | Diákok és szülők pozitív visszajelzései.
közös szülő- diák-pedagógus programok |
fényképek
elkészült alkotások |
Nyomon követés és beválás vizsgálat volt 8-os diákjainknál | adatgyűjtés
feldolgozás elemzés tájékoztatás |
A tantestület tájékoztatása a kapott eredményről | táblázatok
beszámoló jegyzőkönyv |
Országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése. | A tanulók egyéni kompetenciáinak fejlesztése. | A mérésen az országos átlag teljesítése. | Telephelyi jelentés a mérési eredményekről. |
A tiszta, esztétikus környezet.
Egészséges környezetünk megőrzése (zöldített, virágos, gyerekbarát udvar) |
Ellenőrzés.
Megbeszélés. Munkaidő beosztás módosítása. Munkaterület csere. Környezetünk folyamatos zöldítése, virágok ültetése pályázatok útján a diákok bevonásával, növényzetünk ápolása |
Javul az iskola tisztaságával kapcsolatos megítélés.
Csökken a kritikus hangvételű vélemények száma. Zöld környezet bővítése, megőrzése. |
Beszámoló |
Egyéni bánásmód alkalmazása. | Tanítási órákon differenciálás, korrepetálás, belső továbbképzéseken hatékony fejlesztő eszközök és módszerek (DFHT-KIP) megismerése, alkalmazása | A tanuláshoz való hozzáállás javulása, a negatív beírások csökkenése | e-napló |
Kompetenciák fejlesztését szolgáló munkamódszerek erősítése (KAP)
(páros, csoportos, projekt és kooperatív munka). |
Tanítási órák ilyen irányú szervezése, ennek folyamatos ellenőrzése | Tanulási hatékonyság emelkedése (mérési eredmények) | Mérési eredmények
óralátogatási lapok |
Az esélyteremtés irányába mutató nevelési-oktatási formák támogatása, érvényesítése. | Korszerű tanulásszervezési, differenciálási modellek alkalmazása,
a nevelőtestület módszertani kultúrájának fejlesztése. Továbbképzések szervezése, tervezés a tanmenetekben |
A napi gyakorlatban minden pedagógus törekszik a megismert módszerek alkalmazására.
Arizóna program tapasztalatainak leszűrése, monitoring. |
óralátogatási lap
jegyzőkönyvek tanmenet |
Egészséges életmódra nevelés, a környezettudatos magatartás kialakítása
(Iskolatej, iskolagyümölcs programjába való bekapcsolódás) |
Biztosítjuk diákjainknak a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósítását. | Az egészséges életmód és a környezetvédelem iránti igény kialakul.
Minden nap mozognak, sportolnak tanulóink. |
e-naplók
napközis munkatervek |
A kommunikációs készségek fejlesztése minden tantárgy esetében, kiemelten az anyanyelv, idegen nyelv, informatika területén | A témakör kiemelt szerepe az éves pedagógiai munka tervezése során
A tanulói eredmények javulása anyanyelv és az idegen nyelv területén, informatikai ismereteik gyarapítása |
Az intézményből kikerülő tanulók megfelelnek a következő iskolafok követelményeinek | középiskolák visszajelzései |
A tehetséges és hátrányos helyzetű tanulókkal való egyenrangú törődés. | A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás, felzárkóztatás megszervezése
Az átlagostól eltérő képességű tanulók segítése |
A versenyeken induló tanulók minél jobb eredményeket érjenek el. A bukások száma nem nő. | statisztika
versenyeredmények |
Ellenőrzési tevékenység terve
Az ellenőrzés területe | Iskolavezetés felelőse | Bevont felelősök | Az ellenőrzés módszere | |||
1.A tanórán folyó nevelő-oktató munka
Tanulmányi munka, szaktanári tevékenység ellenőrzése |
||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | óralátogatás
tantárgyi mérések napközis foglalkozás tanulószobai foglalkozás dokumentáció szóbeli és írásos beszámoló |
|||
2. Tanórán kívüli foglalkozások | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | foglalkozás látogatása
dokumentáció résztvevők létszáma látogatottság |
|||
3. Osztályfőnöki munka | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
of. és oszt.főnöki munkaköz.vezető | óralátogatás
szülői értekezlet családlátogatások írásbeli tájékoztatás dokumentáció magatartás értékelése szorgalom értékelése egyéni beszélgetések |
|||
4. Gyermekvédelmi munka | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes, gyerm.v. felelős szociális munkás |
osztályfőnökök | beszámoló
dokumentáció |
|||
5. Pályaválasztás | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
8. osztályfőnök | szülői értekezlet
beszámoló egyéni beszélgetés tájékoztató faliújság |
|||
6. Ünnepélyek, megemlékezések | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
mk-vezetők | dokumentáció | |||
7. Ügyeleti rend, szünetek folyosói, udvari fegyelme | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
reggeli ügyelet
ügyeleti rend betartása órakezdés és – befejezés pontossága tanulói ügyelet |
||||
8. Személyi anyagok | ||||||
|
Igazgató | iskolatitkár | dokumentáció | |||
9. Naplók, foglalkozási naplók ellenőrzése | ||||||
|
Igazgató helyettesek | osztályfőnökök | e-napló vezetése
hiányzások nyilvántartása, igazolások |
|||
10. Leltár, gazdasági területek | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
iskolatitkár
gondnok, karbantartó szakleltári felelősök |
dokumentáció
szabályzatok betartása takarítás ellenőrzése |
|||
11. Munka-, tűz- és balesetvédelem | ||||||
|
Igazgató–
igazgatóhelyettes |
Munkavédelmi-, Tűzvédelmi-, katasztrófa-védelmi felelős
foglalkozás-egészségügyi orvos |
épület- és környezetbiztonság
szabályzatok betartása jegyzőkönyvek tűzriadó munkavédelmi bejárás |
A 2025/2026-os tanévben a tanügyi dokumentáció ellenőrzésének felelősei
Felelős: | Ellenőrzési területe: |
Kovács Mihály | testnevelés munkaközösség tanmenetei |
Ivanov Erika | intézményi, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek, törzslap, melléklete és osztálynapló mellékletek, felsős munkaközösség vezetők tanmenetei, pedagógusok munkaidő elszámolása, osztályfőnöki, munkaközösségi tevékenységgel kapcsolatos jegyzőkönyvek |
Csatóné Döbrei Katalin, Csurgó Ilona | alsós munkaközösség tanmenetei |
Biró Erika | felsős reál és művészetek munkaközössége tanmenetei |
Botka Tibor | idegennyelvi munkaközössége tanmenetei |
Miklósi Nikoletta | felsős humán tanmenetek |
Mészáros Ágnes | alsós munkaközösség tanmenetei, külső alkalmazottak munkaigazolásai, hittanoktatók csoportnaplói, munkaközösségvezetők tanmenetei, fejlesztő és rehabilitációs naplók külíve, egyéni fejlesztési tervek |
Földi Edina | megbízásos szerződésesek, TIG, intézményi dokumentumok felülvizsgálata |
A tanulmányi versenyek
Az iskolai, megyei és országos szintű tanulmányi versenyek részletes meghatározását, a résztvevők körét, a felelősök megnevezését a munkaközösségi munkatervek is tartalmazzák.
A 2025/2026-os tanévben tanulóink az alábbi területi, megyei és országos versenyeken vesznek részt várhatóan:
Külső szervezésű versenyek:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja | Munkaközösség | Felelős |
Ószőlői matematika verseny 3-4.évfolyam | 2025.11 | alsós reál | Savella Szilvia, Kertész Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin |
Zrínyi matematika | 2025.11. | felsős reál | Botka Tibor |
Bolyai matematika csoport verseny | 2025.10. | Csatóné Döbrei Katalin, Botka Tibor | |
Városi szavalóverseny | 2026.április | Csurgó Ilona, Miklósi Nikoletta | |
Teleki Teve-komplex term.tud.vetélkedő Mezőtúr | 2025.11. | felsős reál | Biró Erika |
Természetbúvár matiné (Hajnóczy) | 2026.01. | felsős reál | Biró Erika |
Föld világnapja megyei verseny | 2026.04. | felsős reál | Brutóczki Csaba |
Német nyelvi verseny Szolnok – 5. osztály | kiírás szerint | idegen nyelvi | K Nagy Katalin, |
Tiszaföldvári megyei nyelvi v. 4.-8- évf. | 2026.márc. | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Angol-német verseny – Hajnóczy J. Gimn. | 2026.jan. | idegen nyelvi | 7.-8. évfolyamon tanító szaktanárok |
Országos
angol-német v. 7.-8. évf. |
kiírás szerint | idegen nyelvi | Botka Tibor |
Diákolimpia (sakk, karate, úszás, mezei futó) | kiírás szerint | testnevelés | Kabai Zsolt, Kovács Mihály |
Játékos történelmi verseny- Hajnóczy József Gimnázium | 2025.12. | felsős humán munkaköz. | Miklósi Nikoletta |
Regionális történelmi verseny-saját rendezés | 2026. 04. | felsős humán munkaköz. | Ivanov Erika |
Simonyi Zsigmond helyesírási verseny | 2026.01 | felsős humán munkaköz. | Donkó Ágnes |
Regionális környezetismereti verseny 1. és 2. évfolyam | 2026.05 | alsó reál munkaköz. | Csatóné Döbrei Katalin |
Színes tinták megyei irodalom verseny | 2026.03 | felsős humán munkaköz | Köntés Anikó |
Iskolai versenyeink:
Verseny megnevezése | Verseny időpontja | Munkaközösség | Felelős |
Szorzótábla verseny 2. évfolyam | 2025.05-06 | Alsós reál munkaközösség | Kertész Lajosné, Savella Szilvia |
Népdaléneklő verseny | 2026. 03 | Alsós munkaközösségek | Vasné Hajdu Tünde |
Matematika háziverseny | 2026.05. | Alsós reál munkaközösség | Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Kertész Lajosné |
Házi kis nyelvészverseny | 2026.05 | Alsós humán munkaközösség | Szendi Éva, Kontér Ildikó, Nagyné Tóth Tünde |
Szavalóverseny | 2026.04. | Alsós humán munkaközösség | Nagyné Tóth Tünde, Czető Klaudia |
Állatok világnapja | 2026.10 | Felsős reál munkaközösség | Biró Erika |
Európai Diáksport napja | 2026.09.26. | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály |
Vízi vetélkedő! | 2026.05 | Alsós reál munkaközösség | Szalai-Szöllősi Virág, Fülöp Zoltán |
Házi asztalitenisz bajnokság | 2025.10 | Testnevelés munkaközösség | Kabai Zsolt |
Mozdulj! | 2026.03 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Mozdulj! (alsó tagozat) | 2026.04 | Testnevelés munkaközösség | Fülöp Zoltán |
Házi Labdarúgó bajnokság | 2026.05 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Kapitánylabda verseny | 2026.05 | Testnevelés munkaközösség | Kovács Mihály, Kabai Zsolt |
Házi vagy Bacsó Nándor földrajzverseny szervezése | 2026. tavasz | Felsős reál munkaközösség | Fülöp Zoltán |
meseíró verseny 5. és 6. évfolyamosok számára a Lapoda program segítségével | 2026. tavasz | Felsős reál munkaközösség | Fülöp Zoltán |
Olvasási verseny: 6. és 7. évfolyam | 2026. tavasz | Felsős reál munkaközösség | Donkó Ágnes |
On-line 2 fordulós szövegértés háziverseny | 2025.11. | Felsős humán munkaközösség | Köntés Anikó |
A munkaterv jogszabályi háttere
A munkaterv készítési kötelezettségre konkrét előírást a:
– a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény
– a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet,
– 2023. évi LII. Törvény a pedagógusok új életpályájáról (továbbiakban: PÚÉTV)
– 2003. évi CXXV. Törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról
– 401/2023. (VIII.30.) Korm. Rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. Törvény végrehajtásáról (Korm. R.)
– Szolnoki Tankerületi Központ Intézményfejlesztési terve (2023-2028)
– Szolnoki Tankerületi Központ Tankerületi Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve (TEIT)
– a belügyminiszter 27/2025. (VII. 24.) BM rendelete a 2025/2026. tanév rendjéről
Mellékletek:
- Alsós munkaközösség munkaterve
- Felsős reál és művészetek munkaközösség munkaterve
- Felsős humán munkaközösség
- Idegennyelvi munkaközösség munkaterve
- Testnevelés munkaközösség munkaterve
- Diákönkormányzat munkaterve
- József Attila Általános Iskola DSE munkaterve
- SZKTT Humán Szolgáltató Központ Család- És Gyermekjóléti Központ Szolgáltatási Terve
- Tanulmányi és sportversenyek részletes ütemterve
Záró rendelkezések
A munkaprogram az igazgató, valamint – a közösen gyakorolt jogokhoz kapcsolódó tevékenységek tárgyköreiben – a nevelőtestület, az intézményi tanács, a diákönkormányzat és a szülői szervezet vezetőivel történő egyeztetés után lett kidolgozva.
A munkaprogram kiegészítésére, módosítására az intézményi tanács elnöke, illetve az intézményi tanács bármely tagja tehet javaslatot. A munkaprogramról, annak módosítására tett javaslatokról, az intézményi tanács az ügyrendjében meghatározottak szerint döntött.
A munkaprogramot minden tanévben legkésőbb szeptember 1-ig kell elfogadni.
A munkaprogram a tanév folyamán az intézményi tanács rendes vagy rendkívüli ülésén, bármely tag javaslata alapján módosítható.
A munkaprogram egy példányát tájékoztatásul az intézmény vezetőjének át kell adni, melyről az intézményi tanács elnöke gondoskodik.
A Martfűi József Attila Általános Iskola Intézményi Tanácsa 2025. év augusztus 25. napján megtartott ülésén a 2025/2026. tanévre szóló munkaprogramját elfogadta.
Hitelesítő: Doroginé Bálint Edina
Hitelesítő: Ivanov Erika
Az iskolai munkatervet, amely egy tanévre, azaz 2025/2026-os tanévre szól, a nevelőtestület 2025.08.25-én megtartott nevelési értekezletén egyhangúlag elfogadta.
Munkaközösségi vezetők: Biró Erika, Miklósi Nikoletta, Botka Tibor, Kovács Mihály, Csatóné Döbrei Katalin, Csurgó Ilona
Igazgatóhelyettesek: Ivanov Erika, Mészáros Ágnes
Igazgató: Földi Edina Sára
A szülői szervezet az őt érintő kérdésekben véleményezési jogot gyakorolt.
SZMK elnök: Bognár Brigitta
A diákönkormányzat az őt érintő kérdésekben véleményezési jogot gyakorolt.
DÖK vezető: Halmi Lea
Tervezett tanulmányi versenyek 2025-2026
Tervezett verseny megnevezése | Tervezett résztvevők | Felkészítés | Verseny | Költségek | |||||||
köre | száma | felkészítő pedagógusok neve | feladatai | ütemezése | típusa | szintje | időtartama | nevezési díj | utazás | szállás/étkezés | |
városi szavalóv. | 1-4.o. | 40 | tanítók | városi | nincs | ||||||
Öcsöd tankerületi szavalóverseny. | 1-4. o. | 4 | tanítók | tankerületi | nincs | szgk. | |||||
homoki szavalóverseny. | 1-4.o. | 4 | tanítók | területi | nincs | szgk. | |||||
Damjanich Napok Cibakháza | 3-4.o. | 4 | tanítók | tankerületi | nincs | szgk. | |||||
Kaméleon levelezősv. | 3-4. o. | tanítók | országos | ||||||||
olvasóverseny Kunszentmárton | 3-4.o. | tanítók | tankerületi | szgk. | |||||||
Bolyai matematika csapatverseny | 4. évfolyam | 4 fő | Csatóné Döbrei Katalin | Korábbi évek feladatai fénymásolva | Hetente 1 feladatlap | csapatverseny | megyei | 1 napos | 2500 ft | nincs | nincs |
Ószőlői matematika verseny | 3-4. évfolyam | kb.10 fő | Takács Mihály Kertés Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin | Korábbi évek feladatai fénymásolva | Hetente 1 feladatlap | egyéni | megyei | 1 napos | kb. 1000 ft | autóbusz | nincs |
Nemzetközi Kenguru Matematika verseny | 2-4. évfolyam | 18 fő | Savella Szilvia, Takács Mihály, Aranyné Székely Gyöngyi, Kertész Lajosné, Csatóné Döbrei Katalin | Korábbi évek feladatai fénymásolva | Hetente 1 feladatlap | egyéni | megyei | 1 napos | kb. 1000 Ft | nincs | nincs |
MiniLÜK verseny | 3-4. évfolyam | kb.30 fő | Csurgó Ilona, Csatóné Döbrei Katalin | tanórán | nincs | egyéni | háziverseny | 1 napos | nincs | nincs | nincs |
Szorzótáblaverseny | 2. évfolyam | kb.30 fő | Savella Szilvia, Takács Mihály, Aranyné Székely Gyöngyi | tanórán | nincs | egyéni | háziverseny | 1 napos | nincs | nincs | nincs |
Házi matematika verseny | 2-4. évfolyam | kb. 60 fő | Hegedűs-Kovács Szilvia, Csatóné Döbrei Katalin, Takács Mihály | tanórán | nincs | egyéni | háziverseny | 2 napos | nincs | nincs | nincs |
Iskolai népdaléneklő versenyek | 1-4. évfolyam | 40 fő | Alsós ének tanítók | Tanult dalok | nincs | egyéni | háziverseny | 1 napos | nincs | nincs | nincs |
Tankerületi népdaléneklő verseny | 2-4. évfolyam | 10 fő | Kiss Rita, Aranyné Székely Gyöngyi | Tanult dalok | nincs | egyéni | megyei | 1 napos | nincs | személyautó | nincs |
Környezetismeret-környezetvédelem | 2-4. évfolyam | 9 fő | Savella Szilvia, Takács Mihály, Csatóné Dö brei Katalin | Kiküldött feladatsorok | 3 forduló | csapatverseny | országos | 3 napos | 4000ft/csapat | Továbbjutás esetén. | nincs |
Simonyi Zsigmond helyesírási verseny | 5.-8. évfolyam | Czetőné Székely Szilvia Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó | felkészítés, verseny lebonyolítása iskolai fordulóban | 2026. január | magyar nyelvtan | iskolai, területi, országos | 1 napos | ingyenes | |||
Színes Tinták magyar irodalom verseny | 6.-8. évfolyam | Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó | felkészítés, nevezés | 2026. második félév | magyar irodalom | vármegyei | 1 napos | ingyenes | |||
Művelődési Központ szavalóverseny | 5.-8. évfolyam | Czetőné Székely Szilvia Donkó Ágnes Zsanett Ivanov Erika Köntés Anikó | felkészítés, versenyre kísérés | 2026. április | szavalóverseny | városi | 1 napos | ingyenes | |||
Iskolai olvasási verseny | 6.-7. évfolyam | Donkó Ágnes Zsanett | felkészítés, verseny megszervezése | 2026. második félév | olvasási verseny | iskolai | 1 napos | ingyenes | |||
Online szövegértés házi verseny (2 fordulós) | 5.-8. évfolyam | Köntés Anikó | felkészítés, online fordulók lebonyolítása | 2025. első félév, 2026. második félév | szövegértés | iskolai | 2 forduló | ingyenes | |||
Hajnóczy József Gimnázium történelem verseny | 7.-8. évfolyam | 2 csapat 6 fő | Miklósi Nikoletta | felkészítés, versenyre kísérés | 2025. december 2. | történelem | területi | 1 napos | ingyenes | ||
Megyei történelem verseny | 5.-8. évfolyam | Ivanov Erika | felkészítés, szervezés, lebonyolítás | 2026. | történelem | vármegyei | 1 napos | ingyenes | |||
Bolyai matek | 4.-7. évf | Botka Tibor | gyakorló feladatok | okt | matematika | országos | 3000Ft/szülő fizeti | ||||
Ószőlői matek | 5.-8. évf | Botka Tibor | gyakorló feladatok | november | matematika | megyei | 1200 | ||||
Teleki Teve | 7.-8. évf | Biró Erika | gyakorló feladatok | november | term.tud. | területi | |||||
Hajnóczy | 7.-8. évf | Biró Erika | január | term.tud. | buszjegy | ||||||
6.termism | 6. évf | Kiss Rita | feladatok összeállítása | április | term.tud. | helyi | |||||
Házi földrajz | 8. évf. | Fülöp Zoltán | feladatok összeállítása | február | földrajz | helyi | |||||
Bacsó Nándor földrajzverseny | 8. évf. | Fülöp Zoltán | gyakorló feladatok | március | földrajz | megyei | |||||
Egészséghónap | Biró Erika | feladatok összeállítása | november | helyi | |||||||
Rajzversenyek | Brutóczki Csaba | rajz | városi, megyei | buszjegy | |||||||
Európai Diáksport nap | iskola tanulói | 412 | Kovács Mihály | Szabadidő sport | országos | 1 napos | |||||
Ki a király két keréken? | felső tagozat | 50 | Kabai Zsolt | Szabadidő sport | iskolai | 1 napos | |||||
Asztalitenisz bajnokság | felső tagozat | 40 | Kovács Mihály | Szabadidő sport | iskolai | 1 napos | |||||
Mozdulj vetélkedő! | felső tagozat | 200 | Kovács Mihály Kabai Zsolt, Szöllősi Virág | Szabadidő sport | iskolai | 1 napos | |||||
Csocsóbajnokság | felső tagozat | 30 | Kabai Zsolt | Szabadidő sport | iskolai | 1 napos | |||||
Focibajnokság | felső tagozat | 100 | Kovács Mihály, Kabai Zsolt | Szabadidő sport | iskolai | 1 napos | |||||
Ifjú Tise labdarúgók emléktornája 1. forduló | felső tagozat | 10 | Kovács Mihály, Kabai Zsolt | Szabadidő sport | megyei | 1 napos | |||||
Úszó diákolimpia | iskola tanulói | 20 | Kovács Mihály | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Sakk diákolimpia | iskola tanulói | 5 | Kovács Mihály | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Mezeifutó diákolimpia | iskola tanulói | 20 | Kovács Mihály | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Úszó diákolimpia | iskola tanulói | 5 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Karate diákolimpia | iskola tanulói | 3 | Kovács Mihály | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Labdarúgás diákolimpia III. kcs | iskola tanulói | 10 | Kabai Zsolt | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Labdarúgó diákolimpia IV. kcs | iskola tanulói | 10 | Kabai Zsolt | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Mezeifutó diákolimpia | iskola tanulói | 5 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Duatlon diákolimpia | iskola tanulói | 8 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Országúti kerékpár diákolimpia | iskola tanulói | 5 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Aquatlon diákolimpia | iskola tanulói | 14 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Karate diákolimpia | iskola tanulói | 2 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Ugrókötél diákolimpia | iskola tanulói | 3 | Kovács Mihály | diákolimpia | országos | 1 napos | |||||
Ifjú Tise labdarúgók emléktornája 2. forduló | iskola tanulói | 10 | Kabai Zsolt | diákolimpia | megyei | 1 napos | |||||
Tiszaföldvári megyei nyelvi verseny 4.-8. évf. | 4-8. oszt. | 20 | K Nagy Katalin (német) | Gyakorló feladatok | 2026. március | nyelvi verseny | megyei | 2 óra | 24000 | Volán | nincs |
A Hajnóczy József Gimnázium által szervezett angol- német verseny 7.-8. évfolyam | 7-8. oszt | 10 | Botka Tibor (angol) | Gyakorló feladatok | 2026. jan | nyelvi verseny | megyei | 4 óra | 0 | Volán | nincs |
Országos angol-német verseny 7.-8. évfolyam | 7-8. oszt | 10 | Stocker Marianna (német) | Gyakorló feladatok | 2026 | nyelvi verseny | országos | 2 óra | helyben | nincs | |
Mátyás Tudósai | 6-8. oszt | 5 | Miklósi Nikolett (angol) | Gyakorló feladatok | 2026 febr | nyelvi verseny | megyei | 4 óra | volán | nincs |
Feladat- és cél ütemterv 2025-2026
Kiemelt cél/feladat | Részfeladatok/Mérföldkövek (ütemezés) | Elvárt eredmény | Megvalósulás (indikátorai) | Megvalósításhoz szükséges eszközök/intézkedések/tevékenységek | Felelős/ök | Ellenőrzés (Eszközei/módszerei, felelőse(i), időpontja(i)) | Értékelés (megvalósult/nem, részben + rövid összegzés) |
Személyre szabott fejlesztés 1-8. évfolyamon | Személyre szabott fejlesztés; differenciált tanulásszervezés; kooperatív technikák alkalmazása | Tanulók optimális képességfejlesztése, aktivitás növelése | Tanulóknál fejlődés, aktív részvétel az együttműködő tanulási formákban | Pedagógiai eszközök, differenciált feladatok, kooperatív tanulási technikák | Pedagógusok, munkaközösségek | Pedagógus önreflexió, tanulmányi eredmények, munkaközösségi értekezletek, féléves és év végi értékelések | Megvalósult, hatékony tanulásszervezés személyre szabott fejlesztéssel |
Szülőkkel való kapcsolattartás erősítése | Kétirányú kommunikációs csatornák alkalmazása (üzenőfüzet, Kréta, e-mail, telefon, személyes beszélgetés); szülők bevonása iskolai eseményekbe | Erősebb bizalom a pedagógus és szülők között; javuló együttműködés | Pozitív visszajelzések a szülőktől, pedagógusok beszámolói | Kommunikációs eszközök, szervezett programok, rendszeres szülői értekezletek | Pedagógusok, vezetőség | Kérdőívek, szóbeli visszajelzések, nevelőtestületi és munkaközösségi értekezletek | Megvalósult, szülő-pedagógus kapcsolat erősödött |
Hiányzások csökkentése | Havi igazolt és igazolatlan órák monitorozása; eljárásrend kidolgozása; együttműködés gyermek- és ifjúságvédelmi szakemberekkel | Igazolatlan hiányzások számának csökkenése | Jelzőlapok vezetése; hiányzási adatok elemzése | Jelzőlapok, együttműködés más szakemberekkel | Osztályfőnökök, védőnők, iskolaorvos, családsegítő szolgálat | Hiányzási statisztikák, rendszeres egyeztetések | Részben megvalósult, hiányzások mérséklődtek |
Intézményi egészségprogram | Függőségmegelőző előadások szervezése; digitális világ tudatosítása; szülők tájékoztatása | Tudatosabb egészség- és digitális kultúra a tanulók és szülők körében | Előadások megtartása, részvételi arányok | Előadók, tananyagok, programok szervezése | Iskolavezetés, védőnők, iskolarendőr, szociális segítő | Előadások dokumentálása, visszajelzések | Megvalósult, programok lebonyolítása sikeres |
Szakmai munkaközösségek tevékenysége | Munkatervek készítése, dokumentáció ellenőrzése, szakmai továbbképzések szervezése | Színvonalas pedagógiai munka, egységes dokumentáció | Munkaterv, értekezletek jegyzőkönyvei, továbbképzési részvétel | Munkaterv, dokumentációs eszközök | Munkaközösség vezetők | Munkaközösségi értekezletek, vezetőségi egyeztetések | Megvalósult, folyamatos szakmai fejlődés |
Diákönkormányzati tevékenység | Diákközgyűlések, programok szervezése; kapcsolattartás vezetőséggel és iskolavezetéssel | Aktív diákélet, diákjogok érvényesülése | Részvétel programokon, kapcsolattartási dokumentációk | Diákszervezeti eszközök, kommunikációs csatornák | DÖK vezetőség, pedagógusok | Diákönkormányzati jelentések, vezetőségi egyeztetések | Megvalósult, élénk diákélet |
Szülői munkaközösséggel való együttműködés | Szülői értekezletek, fogadóórák szervezése; tájékoztatás a pedagógiai programról | Hatékony szülői részvétel, tájékozottság | Szülői értekezletek dokumentálása, visszajelzések | Kommunikációs eszközök, programok szervezése | Iskola vezetés, SZMK | Részvételi adatok, értekezleti jegyzőkönyvek | Megvalósult, szülők aktív bevonása |