Marék Veronika: Lassú Víz, Sebes Patak
Rengeteg olyan cikk születik, amely arról szól, hogy a mai gyerekek nem olvasnak, olvasás iránti motivációjuk gyenge, nehezen vesznek kezükbe könyvet. Vajon mi pedagógusok, mit tehetünk a ránk bízott gyerekek olvasóvá nevelése érdekében? Hogyan tudjuk az alsóbb évfolyamokon felkelteni a tanulókban az olvasási kedvet?
Egy jól megválasztott, életkorukhoz igazodó könyv talán segíthet ebben? Reméljük igen!
Ebben az évben a 2. évfolyamon Marék Veronika: Lassú Víz, Sebes Patak című vadonatúj könyvét választottuk közös olvasmánynak, ami a Móra kiadó „Már tudok olvasni!” sorozatának 3. szintű könyve. A mese felidéz egy régi korszakot, a két indián testvér története megtanít sok fontos dologra is (barátság, egészség, szeretet).
A könyvhöz egy feladatgyűjteményt készítettem, amit a tanév folyamatosan fokozatosan, fejezetenként dolgoztunk fel, nem csak magyar órákon. A feladatok összeállításánál törekedtem, hogy az olvasmány fejezeteit komplexen, több oldalról, több tudományterületről körüljárva ismerjük meg. A játékosság, a kooperatív technikák, a változatosság, a tevékenység- élményközpontúság, a tantárgyi integráció, a tudásszerzés másképp fontos szempontok voltak.
Néhány fénykép a feladatgyűjtemény feladataiból:
Úgy gondolom, hogy az itt csatolt képek, valamint az iskola honlapján található fényképek is mutatják, hogy egy viszonylag rövidebb mese feldolgozása során nemcsak az olvasás, az olvasás megszerettetése került előtérbe, hanem helyet kapott a matematika (kódolás, tükrözés, logikai-számolási feladat), technika (indián sátor, totemoszlop készítése), rajz (indiánok rajzolása, tenyérfestés, totemoszlop festése), környezetismeret, írás (bölények jellemzői), etika (önismeret, fontos értékek: barátság, egészség, szeretet, kitartás) tantárgy is.
Az iskola aulájában készített képeken a gyerekek produktumai láthatóak.
Fényképek az órai munkáról:
Reméljük jövőre egy újabb olvasmánnyal folytatjuk kalandozásunkat az olvasmányok birodalmában!
Pápainé Molnár Anikó
tanító