A különös közzétételi lista nem akadálymentes PDF formátumban itt olvasható: |
Martfűi József Attila Általános Iskola
2024/2025.
Om:201511
Ikt. szám: klik201511001/03078-1/2024
1. A felvételi lehetőségek
Az intézmény az alábbiak szerint határozza meg a felvételi lehetőségeket:
A törvényben előírt életkor
– óvodai szakvélemény
– születési anyakönyvi kivonat
– lakcímkártya
– TAJ kártya
– szülő személyi igazolvány
– Pedagógiai Szakszolgálat szakvéleménye (ha van)
2. A beiratkozásra meghatározott idő és a fenntartó által engedélyezett osztályok száma
A beiratkozás időpontja: 2025. április 10-11.
A felvételi időszakot a központilag meghatározottak alapján hirdetjük ki és bonyolítjuk le.
Iskolánk a beiskolázási körzetéből minden jelentkező tanköteles korú tanulót felvesz.
A fenntartó által engedélyezett osztály | ||
sorszáma | típusa/neve | létszáma |
Adat: 2025 áprilisában kerül feltöltésre | ||
3. Az intézmény az alábbiak szerint határozza meg a térítési díjának, a tandíjának és egyéb díjak mértékét nevelési évenként egy főre
A díj | ||
megnevezése (jogcíme) | mértéke | 1 főre megállapított díj mértéke a nevelési évre |
Napközi | teljes értékű | 883,- Ft |
Napközi | liszt érzékeny | 1499,- Ft |
Napközi | tejérzékeny | 1143,- Ft |
Napközi | tojás érzékeny | 813,- Ft |
Napközi | cukorbeteg | 883,- Ft |
Napközi (tartós beteg, SNI, nagycsaládos) | 50% | 442,- Ft |
Napközi – rendszeres gyermekvédelmi és nevelésbe vett | 0% | 0,- Ft |
Menza | teljes értékű | 616,- Ft |
Menza (tartós beteg, SNI, nagycsaládos) | 50% | 308,- Ft |
Menza – tej érzékeny | teljes értékű | 826,- Ft |
Menza – tojás érzékeny | teljes értékű | 578,- Ft |
Menza – liszt érzékeny | teljes értékű | 908,- Ft |
Menza – rendszeres gyermekvédelmi és nevelésbe vett | 0% | 0,- Ft |
A személyi térítési díjat az önkormányzat az igénybe vett étkezések számának, valamint a kedvezményeknek a figyelembevételével állapítja meg.
Gyermekétkeztetés esetén:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő 1-8. évfolyamon nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő gyermek után az intézményi térítési díj 100%-át,
b) három-vagy többgyermekes családoknál gyermekenként az intézményi térítési díj 50%-át,
c) tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek, tanuló után az intézményi térítési díj 50%-át, kedvezményként kell biztosítani, továbbiakban együtt: normatív kedvezmény.
A normatív kedvezmény csak egy jogcímen vehető igénybe.
4. A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelések
Az értékelés | |
ideje | nyilvános megállapítása |
Évente | Teljesítményértékelési rendszer: Önértékelés, tanulói értékelés, óralátogatási értékelés, intézményi önértékelés |
5. A köznevelési alapfeladattal kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések
A vizsgálat, ellenőrzés | ||
ideje | az ellenőrzések megnevezése | nyilvános megállapítása |
Igényeknek megfelelően | A partnerek elégedettségi mutatója nem kötelező jelleggel. | |
2017-2018-as tanév | Intézményvezetői önellenőrzés | Mind a szülők, mind a pedagógusok elégedettek a kapcsolattartás formáival, a gyermekkel kapcsolatos visszajelzésekkel. A szülők kiemelték még a környezettudatos nevelést és a tanulók tájékoztatását a követelményekről.
Fejlődni az érdeklődést felkeltő módszerek terén, a közösen elfogadott értékelési követelmények betartásánál, a továbbképzésen való részvétel és a tudásmegosztás kapcsán szükséges. |
2019.02.21. | Intézmény vezetői tanfelügyelet | A tanfelügyelet eredményei nemcsak alátámasztották, megerősítették a belső önértékelésünk reális voltát, hanem értékelték az önértékelés során feltárt fejleszthető területeken bekövetkezett pozitív irányú változást. Ennek köszönhetően mindössze két területen javasolt fejlesztés. Az intézményvezető elkészítette a fejlesztési tervét, melynek megvalósítása az elkövetkező 2 év feladata.
Fejleszthető területek:
Az egyéni tanulási utakat támogató differenciálás, adaptivitás erősítése. A kooperatív technikák használatának előtérbe helyezése, és a mérési eredményekre konkrét fejlesztések meghatározása, ezek teljesülésének vizsgálata. Egyénre szabott fejlesztési tervek készítése, melyek alapján nőhet a tanulói motiváció, majd az eredményesség.
|
2019.04.25. | Intézményi tanfelügyelet | Az intézményi tanfelügyelet eredményei igazolták, hogy reális volt az önértékelésünk.
A fejleszthető területekre intézkedési terv készült, melyet a tantestület elfogadott és a fenntartó jóváhagyott. Fejleszthető területek:
|
2024.04.10. | Intézményi tanfelügyelet | Az intézményi tanfelügyelet eredményei igazolták, hogy reális volt az önértékelésünk.
A fejleszthető területekre intézkedési terv készült, melyet a tantestület elfogadott és a fenntartó jóváhagyott. Fejleszthető területek:
|
Legutóbbi ellenőrzés, vizsgálat: Szolnoki Tankerületi Központ, túlórák, helyettesítések nyilvántartásának, elszámolásának kifizetésének ellenőrzése a 2017/2018-as tanévre vonatkozóan
Legutóbbi ellenőrzés, vizsgálat: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály hatósági és Oktatási osztály ellenőrzése a tanulói balesetvédelemre vonatkozó szabályok betartása 2020. október 19-én.
Legutóbbi ellenőrzés, vizsgálat: a Szolnoki Tankerületi Központ belső ellenőrzése az intézmény weboldalának üzemeltetésére vonatkozóan a 2021. évben.
8. Az intézmény nyitvatartása és az éves munkaterv alapján a tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események
Az intézmény a nyitva tartását az alábbi rend szerint határozza meg:
Hétfő 06:00-tól 20:00-ig
Kedd 06:00-tól 20:00-ig
Szerda 06:00-tól 20:00-ig
Csütörtök 06:00-tól 20:00-ig
Péntek: 06:00-tól 20:00-ig
Szombat – –
Vasárnap – –
Őszi szünet
2024. október 25. (péntek)-2024. november 4. (hétfő)
Téli szünet:
2024. december 20. (péntek)-2025. január 6. (hétfő)
Tavaszi szünet:
2025. április16. (szerda)-2025. április 25. (péntek)
Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:
2024. október 23. (szerda)
2025. május 1. (csütörtök)
2025. június 9. pünkösd (hétfő)
Munkanapáthelyezés
2024. december 7. (szombat) munkanap / december 24./
2024. december 14.(szombat) munkanap /december 27./
2025.május 17. (szombat) munkanap / május 2./
Tanítás nélküli munkanap:
Pályaorientációs nap-2024. november15.
Féléves nevelési értekezlet-2025. január 31.
Diákönkormányzati nap-2025. június 18.
Nevelési értekezlet-2025. augusztus 23.
Tanítási időszak:
2024. szeptember 2. (hétfő) 8.00 óra – Első tanítási nap
2025. június 20. (péntek) – Utolsó tanítási nap
SZMK ülések
2024.szeptember 2.
2025. január 30.
Fogadó órák: előre egyeztetett időpontban
2024. november 19. (kedd)
2025. április 15. (kedd)
A tanévben tervezett jelentősebb rendezvények:
2024.szeptember 2. (hétfő) – Tanévnyitó ünnepség
2024.szeptember 17-október 9. – Pályaorientációs mérések
2024. szeptember 27. (péntek) – Magyar Diáksport Napja
2024. október 4.(péntek) 10,00 óra – Aradi vértanúk napja
2024. október 11-december 6. – DIFER mérés
2024. október 22. (kedd) 17,00 óra – 1956-os forradalom és szabadságharc emléknapja
2024. október 25. Hallowe’en- Márton napi vígasságok. –
2024. november 13. (szerda) – A Magyar Nyelv Napja
2024. december 13-14 – Mesejáték
2025. január 20. (hétfő) – A Magyar Kultúra Napja
2025. január 9-május 9. – NETFIT mérés
2025. február 14. (péntek) Farsang – Témanap
2025. február – 4. osztályos tankerületi mérés
2025. február 25. (kedd) – A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatainak emléknapja
2025. március 3.-7. PÉNZ7
2025. március 24-május 30. – Országos mérés 4.-8. évfolyamon
2025. március 14. (péntek) 10,00 óra – Nemzeti ünnep
2025. március 18. (péntek) – Nyílt iskolalátogatási nap
2025. március 26. (szerda) – Iskolanyitogató
2025 április 7-11. a Föld Napja, Fenntarthatósági témahét
2025. április 11. (péntek) 10,00 óra – a Költészet napja
2025. április 12. (szombat) Sámli Bál (Boldog Gyermekekért Alapítvány)
2025. április 16. (szerda) A holokauszt áldozatai emléknapja
2025 május 7-9.– Határtalanul! kirándulás Erdélybe
2025.május 20. (kedd) – Szilver vizsgabál
2025. június 4. (szerda) 10,00 óra– Nemzeti Összetartozás Napja
2025. június 21. (szombat) – Ballagás 10 óra, tanévzáró ünnepség 17 óra
9. A pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai – a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályok betartásával
A pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai:
A pedagógusok teljesítményértékelése az alábbi legfontosabb területeket érintette:
- a szakmai, pedagógiai (tanórai és azon kívüli oktató-nevelőmunka) és adminisztratív tevékenység,
- munkafegyelemmel, a szabályok betartásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- az intézmény iránti elkötelezettség, a szervezeti célok megvalósításában való innovatív, aktív közreműködés,
- a pedagógus mesterséggel összefüggő személyes tulajdonságok,
- egyéb, előre nem látható megbízatások, feladatok (pályázatírás, projektmunka stb.)
Az értékelés formái
- óralátogatások
- önértékelés
- értékelő beszélgetés
- tárgyi dokumentumok (füzetek, munkafüzetek, dolgozatok) áttekintése
- tanórán kívüli tevékenységek megfigyelése
Az értékeléshez szükséges információk gyűjtése
- A tanórai oktató-nevelő munka ellátásával összefüggően az óralátogatások, az óraelemzések szempontjai adtak információt (Óra megfigyelési lap).
- Az adminisztratív munkához a tanügyi és munkaügyi dokumentumok vezetésének szempontjai, azok ellenőrzési jegyzőkönyve volt az információs forrás.
- A pedagógiai tervezőmunka dokumentumai, tanmenetek, szakköri naplók, fejlesztési tervek
- A képzéseken, továbbképzéseken való részvétel adatainak gyűjtése a tanév vonatkozásában
A teljesítményértékelésnél az alábbi skálát alkalmaztuk:
- 80%-100%-ig: kiválóan alkalmas
- 60%-79%-ig: alkalmas
- 30%-59%-ig: kevéssé alkalmas
- 30% alatt: alkalmatlan
A vizsgált pedagógusok közül mindenki a kiválóan alkalmas minősítést szerezte meg.
10. A szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program
A szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program a közzétételi lista mellékleteként csatolásra került.
11. A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
A kékkel írt dolgozói adatok a megbízási szerződéssel dolgozó kollegákat jelzi.
12. A betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképzettsége
A nevelő és oktató munkát segítők száma: 8 fő.
Ssz. | Oktatási azonosító | Munkakör megnevezése | Végzettsége | Szakképzettsége |
1. | 76909341334 | iskolatitkár | felsőfokú OKJ | Nonprofit ügyintéző, (ECDL), iskolatitkár, pénzügyi tanácsadó |
2. | 73128415854 | pedagógiai asszisztens | értettségi, felsőfokú OKJ | titkár |
3. | 71616197832 | pedagógiai asszisztens | Felsőfokú OKJ | Pedagógiai- és családsegítő munkatárs |
4. | 73827784404 | pedagógiai asszisztens | Felsőfokú OKJ | Pedagógiai- és családsegítő munkatárs, Gyógypedagógiai segítő munkatárs |
5. | 74238253360 | pedagógiai asszisztens | Felsőfokú OKJ | Bérügyintéző, Társadalombiztosítási ügyintéző |
6. | 78231925092 | pedagógiai asszisztens | főiskola | közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon |
7. | 73541161329 | rendszergazda | egyetem | számítástechnika tanár, informatikus, rendszer informatikus |
8. | 75938379040 | pedagógiai asszisztens | főiskola, felsőfokú OKJ | Közgazdász, Nemzetközi Gazdálkodás szak, Logisztika szakirány, Mérlegképes Könyvelő |
13. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Szövegértés | Matematika | Természettudomány | Idegen nyelvi | ||||||||||||||
6. évfolyam | 8. évfolyam | 6. évfolyam | 8. évfolyam | 6. évfolyam | 8. évfolyam | 6. évfolyam | 8. évfolyam | ||||||||||
iskola | országos | iskola | országos | iskola | országos | iskola | országos | iskola | országos | iskola | országos | iskola
A / N % |
országos
A / N % |
iskola
A / N % |
országos
A / N % |
||
2009. | 1525 | 1561 | 1487 | 1574 | |||||||||||||
2010. | 1491 | 1483 | 1565 | 1583 | 1497 | 1498 | 1577 | 1622 | |||||||||
2011. | 1431 | 1465 | 1603 | 1577 | 1448 | 1486 | 1583 | 1601 | |||||||||
2012. | 1453 | 1472 | 1589 | 1567 | 1504 | 1489 | 1641 | 1612 | |||||||||
2013. | 1574 | 1497 | 1616 | 1555 | 1543 | 1489 | 1691 | 1620 | |||||||||
2014. | 1583 | 1481 | 1595 | 1557 | 1548 | 1491 | 1620 | 1617 | |||||||||
2015. | 1611 | 1488 | 1639 | 1567 | 1609 | 1497 | 1741 | 1618 | 2158 | 2645 | 2212 | 2263 | |||||
2016. | 1522 | 1494 | 1605 | 1568 | 1469 | 1486 | 1609 | 1597 | 2162 | 2636 | 2238 | 2270 | |||||
2017. | 1461 | 1497 | 1626 | 1612 | 1479 | 1503 | 1592 | 1571 | 66,05 / 62,05 | 77,85 / 88,36 | 65,2 / 62,06 | 81,8 /
86 |
|||||
2018. | 1508 | 1492 | 1617 | 1602 | 1506 | 1499 | 1635 | 1614 | 76,3 / 41,5 | 64,9/75,5 | 62 / 55 | 60,6/59,3 | |||||
2019. | 1524 | 1499 | 1572 | 1608 | 1505 | 1495 | 1638 | 1624 | 80,89 / 72,55 | 89,9 / 63,9 | 68,44 /.59,52 | 74,4 / 54,4 | |||||
2021 | 1461 | 1478 | 1575 | 1590 | 1436 | 1468 | 1570 | 1609 | 80,11 /
60,74 |
74,3 /58,3- | 70,68 – 55,63 | 70,6 – 51,5 | |||||
2022 | 1461 | 1458 | 1582 | 1535 | 1428 | 1450 | 1609 | 1602 | 1524 | 1500 | 1561 | 1587 | 1484/1507 | 1500 | 1658/1494 | 1618/1587 | |
2023 | 1472 | 1472 | 1544 | 1513 | 1519 | 1475 | 1658 | 1586 | 1495 | 1472 | 1601 | 1569 | 1498/1447 | 1474/1471 | 1635/1536 | 1591/1562 | |
14. A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
14.1. Kimaradási mutatók:
Megnevezés | Az intézmény kimaradási mutatói | ||||||||||||||||
2008-2009év | 2009-2010év | 2010-2011 év | 2011-2012év | 2012-2013 év | 2013-2014 év | 2014-2015év | 2015-2016 év | 2016-2017 év | 2017-2018 év | 20182019év | 2019-2020 év | 2020-2021 év | 2021-2022 év | 2022-2023 év | 2023-2024 év | ||
7. évfolyam adatai: | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 7. évfolyamból kimaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 7. évfolyamból kimaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
8. évfolyam adatai: | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | |
– 8. évfolyamból kimaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | |
– 8. évfolyamból kimaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 0,023 | – | – | |
Az intézmény adatai: | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | |
– az intézményből kimaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | |
– az intézményből kimaradó tanulók % (az intézményben tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 0,24 | – | – |
14.2. Lemaradási mutatók:
Megnevezés | Az intézmény lemaradási mutatói | ||||||||||||||||
2008-2009 | 2009-2010 | 2010-2011 | 2011-2012 | 2012-2013 | 2013-2014 | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | ||
1. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | 1 | 3 | – | – | – | |
– 1. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | 2 % | – | – | 2% | 5,4% | – | – | – | |
2. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | |
– 2. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 1,9% | – | |
3. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 3. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
4. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 4. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
5. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 5. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
6. évfolyamból lemaradótanulók száma | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 6. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
7. évfolyamból lemaradó tanulók száma | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |
– 7. évfolyamból lemaradó tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) | – | 0,01% | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Megnevezés | Az intézmény lemaradási mutatói | |||||||||||||||
2008-2009 | 2009-2010 | 2010-2011 | 2011-2012 | 2012-2013 | 2013-2014 | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | |
8. évfolyamból lemaradó
tanulók száma |
– | – | – | – | – | – | – | – | — | – | – | – | – | 1 | – | – |
– 8. évfolyamból lemaradó
tanulók % (az évfolyamon tanulókhoz viszonyítva) |
– | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 2,32 | – | – |
az intézményben adott tanévben lemaradó tanulók száma | – | 1 | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | 1 | – | – |
– az intézményben az adott tanévben lemaradó tanulók % (az intézményben tanulókhoz viszonyítva) | – | 0,21% | – | – | – | – | – | – | 0,21% | – | – | – | – | 0,24% | – | – |
15. A tanórán kívüli egyéb foglalkozások
A szakköri foglalkozásokkal kapcsolatos szabályozást az iskola házirendje: „A tanuló jogai” és a „Tanuló kötelezettségei” pontjai tartalmazzák:
„A tanuló joga, hogy választhasson –érdeklődésének megfelelően –a választható tantárgyak, szakkörök, foglalkozások közül;
Igénybe vegye az iskola nyújtotta tanulmányi és egyéb kedvezményeket (korrepetálás, tanfolyam, sportkör, könyvtár, kedvezményes étkezés, sportpálya, számítástechnikai terem használat)”
Gyógytestnevelés
Matematika és magyar korrepetálás, tehetséggondozás
Matematika és magyar felvételi előkészítő
Fejlesztő foglalkozások
Logopédiai foglalkozások
Szociális segítő igénybevétele
Testmozgás.
A testnevelés órák száma 1.-8. évfolyamon heti 5 mindennapos testnevelés keretein belül zajlik, amelyből heti 2 óra testnevelés alprogramként valósul meg. Emellett a napközis tevékenység idején minden nap beiktatunk egy óra mozgást is. Hetente 1-2 óra táncfoglalkozást biztosít a Szilver Alapfokú Művészeti Iskola az 1-4. osztályos és 8. osztályos tanulóinknak.
Szakköreink:
Foglalkozás neve | Igénybevétel | Egyéb igénybevételi feltétel leírása |
||
Ingyenes | Térítéses | |||
Magyar felvételi előkészítő | x | |||
Matematika felvételi előkészítő | x | |||
Énekkar | x |
16.Házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai:
Az otthoni házi (napközis és tanulószobai) feladatok adásával célunk, hogy a tanulók képességeihez mérten önállóan tudják alkalmazni a tanórán elsajátított eljárásokat, megoldási technikákat, a tanult ismereteket önállóan rögzítsék, a rendszeres tanulásra neveljük őket.
▢ A házi feladat kijelölésekor a következő alapelveket vesszük figyelembe:
A hazai tudományos pedagógiai szemlélet egyre inkább hangsúlyozza a gyermekek terheinek csökkentését. Elvárja az intézmények önkorlátozó, a gyermekek egészséges fejlődését szolgáló gyakorlat kialakítását.
A házi feladat kijelölésekor figyelembe vesszük a tanulók életkori sajátosságait, a képességek szerinti differenciált feladat kiadásának lehetőségét.
A tanulási hét alatt figyelembe vesszük az egyenletes terhelést. A napközis és tanulószobás rendszerben a pedagógus által munkaidő alatt ellenőrizhető írásbeli házi feladat-mennyiséget jelölünk ki.
▢ A közoktatási törvényből adódó korlátokat az iskola minden pedagógusa betartja, tiszteletben tartja a tanulók pihenéshez, szabadidőhöz való jogát.
16.1. Házi feladat szabályai
A tanulók köznevelési törvényből, és az intézmény házirendjéből is fakadó kötelessége a tanulás. A tananyag tanórai feldolgozása mellett a tanulók számára fontos az otthoni tanulás, gyakorlás, felkészülés. A pedagógusok a tanulók tananyag elsajátításának érdekében szóbeli és meghatározott tantárgyakból írásbeli házi feladatot adhatnak 5-8. évfolyamon.
Írásbeli házi feladatot alapkészségek gyakorlása céljából matematika, magyar nyelv és idegen-nyelv tantárgyakból adunk a tanulóknak.
A kötelező szóbeli és írásbeli házi feladat mennyisége:
– elsőtől negyedik osztályig nem haladhatja meg a napközis tanulmányi foglalkozás időtartamát,
– ötödiktől nyolcadik osztályig pedig a tantárgyankénti harminc percet. Törekszünk arra, hogy a választható írásbeli és a szóbeli házi feladatok elvégzésének együttes ideje az 5-8. évfolyamon 60-70 percnél ne legyen több naponta.
Hétvégén sem adható több házi feladat, mint a hét többi napján. Csak olyan házi feladat adható, amelynek előkészítése a tanórán már megtörtént. Hosszabb iskolai szünetekre kötelező házi feladat nem adható.
A gyermekeket motiváló, szorgalmi házi feladat a pedagógus szándékától, pedagógiai céljától függően, tetszőlegesen adható.
Egységes eljárások
▢ Az írásbeli házi feladat adásának korlátai minden évfolyamra érvényesek.
▢ A kötelező írásbeli házi feladat mennyisége annyi legyen, aminek ellenőrzése tíz percnél több időt nem vesz igénybe, a házi feladat elkészítését a szaktanár minden órán ellenőrzi.
▢ A hiányzó házi feladat a tanulóval pótoltatható.
▢ A rendszeresen elmulasztott házi feladatért (3-5 egymást követő eset) elmarasztaló érdemjegy adható, vagy kerüljön bejegyzés az ellenőrzőbe.
Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai
▢ Péntekről hétfőre kötelező írásbeli házi feladatot nem adunk. A tanulókat (versenyre készülők, a tantárgy iránt aktívan érdeklődők) egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
▢ Az otthoni tanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 20-30 percet vehet igénybe egy tantárgyból.
▢ A napi felkészülés otthoni (napközis, tanulószoba) ideje nem lehet több 1-1,5 óránál. Törekszünk arra, hogy a választható írásbeli és a szóbeli házi feladatok elvégzésének együttes ideje az 5-8. évfolyamon 60-70 percnél nem legyen több naponta.
16.2. Iskolai dolgozatok szabályai:
Diagnosztikus felmérés
A folyamat elején annak feltárására irányul, hogy a tanulók milyen szintű előzetes ismeretekkel, kompetenciákkal rendelkeznek, képességeik és készségeik milyen fejlettséget mutatnak. Szerepe az eredmények részletes feltérképezése, a háttértényezők felkutatása, és az elmaradások feltárása, okai. Ennek ismeretében fogalmazzuk meg a következő pedagógiai fokozat céljait, a fejlesztés irányait.
Funkció: Helyzetfeltárás
Várható hatása: Segíti a pedagógiai munka tervezését, elsősorban a differenciálás szempontjainak kialakítását, pótlásra kerülnek fontos ismeretek.
Formája: év eleji felmérés
Eszköz, módszer: megfigyelés, diagnosztikus teszt
Alkalmazásának köre: munkaközösségi szinten szabályozott
Értékelés: Százalékos kimutatás
Formatív felmérés
A tanítási-tanulási folyamat szerves és egyénileg tervezett velejárója, szerepe az eredmények részletes feltérképezése, a gyakori visszajelzés, és az elmaradások korrigálása. Fejlesztő célú beszámoltatás a tanulási folyamatban való előrehaladásról.
Funkció: segítés, fejlesztés
Várható hatása: Lehetővé teszi az elsajátított ismeretek mélységének és stabilitásának megismerését, megmutatja a további fejlődéshez szükséges korrekciót.
Formája: tanév közben felmérés
Alkalmazásának köre: szaktanári kompetencia, szükség szerint
Értékelése: érdemjeggyel, 1-5 fokozatú skálával
Tanév közbeni írásbeli tematikus dolgozat
Egy-egy rövidebb tanítási-tanulási szakasz eredményességéről, hatékonyságáról ad képet. A tanított ismeretek, kompetenciák számonkérését szolgálja.
Várható hatása: Elősegíti a tantárgyi ismeretrendszerek megszilárdulását. Segíti a tanulók önértékelését, az egyes tanulót a csoporthoz viszonyított teljesítménynek megismerésében, segíti a tanári értékelést.
Formája: témazáró dolgozat
Alkalmazásának köre: szaktanári kompetencia, a tantárgy sajátosságai szerint
Értékelése: érdemjeggyel, 1-5 fokú skála alkalmazásával
Tanév közbeni írásbeli felelet
A tanulók teljes, vagy annál kisebb körében íratott írásbeli felelet.
Egy-egy tananyagrész (lecke) egyéni elsajátításának gyors visszajelzését szolgálja.
Várható hatás: a folyamatos tanulást ösztönzi, segíti egy-egy tanuló ismeretekben való előrehaladásának ellenőrzését.
Formája: írásbeli felelet
Alkalmazásának köre: szaktanári kompetencia
Értékelése: érdemjeggyel, 1-5 fokú skála alkalmazásával
Szummatív felmérés
A tanulást lezáró, a végállapot eredményeit tükröző lezáró – minősítő felmérés. Globális képet ad a követelmények teljesítéséről.
Várható hatása: a NAT és az iskolai dokumentumok által rögzített követelményekhez képest ad képet a tanuló tudásáról.
Az év végi osztályzat kialakításában súlyozott szerepe van.
Funkció: minősítés
Eszköz, módszer: témazáró dolgozat, vizsga, bizonyítvány
Formája: tanév végi felmérés
Értékelése: szövegesen és érdemjeggyel, 1-5 fokú skála alkalmazásával
A szummatív méréshez használt tantárgytesztek:
▢ tanár által készített mérőeszköz
▢ standardizált mérőeszköz
▢ tudásszintmérő tesztek
▢ feleletválasztó tesztek
▢ feleletalkotó tesztek
▢ képesség- jellegű tudás mérésére alkalmas feladatok
▢ A pontozási módok, (az írásbeli felelet kivételével) a pontozás érdemjeggyé alakítása szélesebb körű – munkaközösségi, vagy azonos évfolyamon azonos tárgyat tanítók – megegyezésén alapuljon. Tükrözze az egységességet, szolgálja az összehasonlíthatóságot.
▢ Az írásbeli beszámoltatás a tanulói tudás konkrét hiányosságaira mutasson rá, mutassa meg a gyermeknek, hogy miben kell fejlődnie.
▢ Mutasson irányt a továbblépéshez, erősítsen meg a biztos tudásról, szilárd ismeretekről.
Az írásbeli beszámoltatások rendje:
▢ Az írásbeli beszámoltatás biztosítása a tanítási-tanulási folyamatban való folyamatos előrehaladást, vegye figyelembe a tanulók felkészülésének sajátosságait. (felkészülési idő, napirend, órarend, napi terhelés, váratlan esemény stb.)
Egységes eljárások: (2. évfolyamtól – 8. évfolyamig)
▢ Az év eleji diagnosztikus felmérés ideje: az új tanév 1. és 2. hete.
▢ A pedagógus a témazáró dolgozatok, a felmérések (év eleji, tanév közi, év végi) időpontját legalább egy héttel hamarabb köteles a tanulókkal közölni.
• A hiányzó tanulóval az elmaradt (meg nem írt) írásbeli beszámoltatás pótolható.
▢ Az írásbeli munkákat a szaktanár a megírást követő 10 nap köteles kijavítani, a tanulók és a szülők számára azt érdemben értékelni.
▢ A szóbeli feleletek érdemjegyeit azonnal közölni kell a tanulókkal – és még azon a napon be kell írni az ellenőrző könyvbe és a naplóba is;
▢ Bevezető, alapozó és fejlesztő szakaszban félévente – az óraszám függvényében – legalább 3-5 jegy megszerzésének lehetőségét kell biztosítani minden tanulónak,
▢ Érdemjegyet adni csak az órai teljesítményért, illetve a tananyaggal összefüggő tanórán kívüli tevékenységért – házi feladat, kiselőadás, verseny stb. – lehet. A tantárgyi jegyek nem használhatók közvetlen fegyelmezési eszközként.
▢ Egy tanítási napon kettő, egy héten legfeljebb 4 dolgozat íratható.
▢ Adott napon előnyt élvez az írásbeli beszámoltatás megíratásában a heti egy órás tantárgyat tanító szaktanár.
▢ A tanulónak joga van a dolgozatát és annak értékelését megismerni, és indokolt esetben a dolgozata értékelésével kapcsolatban – kulturált formában – kifogást tehet, melyre a tanár köteles válaszolni. Egyetértés hiányában az igazgatóhoz panasszal fordulhat.
▢ Mind a félévi, mind az év végi osztályzatokat – a félév elején a tanár által megadott követelményeknek való megfelelést tükröző -, (félévenként legalább három, különböző időpontokban) havonta legalább 1 szerzett érdemjegy alapján kell megállapítani. Amennyiben a félévi vagy év végi eredményjegy a tanuló véleménye szerint nem tükrözi híven a szaktárgyi tudását, (nincs összhangban az előre megadott követelményrendszerrel), a Közoktatási Törvény 11.§.1/h. pontja értelmében, jogában áll független vizsgabizottság előtt számot adni tudásáról.
▢ Mind a szóbeli, mind az írásbeli beszámolások követelményeit, értékelési szempontjait a tanulókkal előzetesen ismertetni szükséges. Fontos, hogy a pedagógusok biztosítsanak tantárgyukban javítási lehetőséget a tanulóknak.
▢ A tanuló által szerzett érdemjegyekről a szülőt, a tárgyat tanító nevelő értesíti (az üzenő füzeten, tájékoztató füzeten és ellenőrzőn keresztül. Az tájékoztató füzet és ellenőrző bejegyzéseit az osztályfőnök havonta ellenőrzi, és az esetlegesen elmaradt érdemjegyek, beírását pótolja.) a KRÉTA rendszeren keresztül.
17. Osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje
Alapfokon az alábbi tanulmányok alatti vizsgák lehetségesek:
- Osztályozó vizsga
- Különbözeti vizsga
- Javító vizsga
- Pótló vizsga
A részletes eljárási szabályokat az 20/2012.(VIII. 31.) EMMI rendelet szerint kell megszervezni.
Fogalmak:
Javítóvizsga:
Adott tantárgyból az adott tanév követelményeinek nem teljesítése esetén megfelelő felkészítés után letehető vizsga.
Ha a tanuló tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kap, javítóvizsgát tehet.
A szaktanár által összeállított tematika alapján írásbeli és szóbeli vizsgára is sor kerül.
A javítóvizsga eljárási szabályai
A tanuló év végi bizonyítványával együtt az adott tantárgyból a javító vizsga témaköreit, tematikáját írásban átveszi. A javító vizsga időpontjáról két héttel korábban az elektronikus naplón keresztül és tértivevénnyel ellátott levél formájában kap értesítést. A szaktanár a vizsgát megelőzően tantárgyanként kétszer 45 perces órában megbeszélést tart a tanulóval.
Javítóvizsgát az iskola igazgatója által meghatározott időpontban, az augusztus 15. és augusztus 31. között időpontban szervezhető.
A vizsgán tanulónál lehetővé kell tenni mindazon mentességek, kedvezmények érvényesítését, amelyet a tanuló megfelelő vizsgálat, szakértői vélemény alapján kapott, formája: írásban és/vagy szóban, időtartama: tantárgyanként 45 perc.
A vizsga bizottsága 3 tagú.
A vizsgabizottság tagjai:
elnök: az iskola igazgatója vagy megbízott helyettese,
tagok: szaktanár, a tanuló saját tanára), a munkaközösség-vezetők (tantárgyanként).
A bizottság a vizsgáról jegyzőkönyvet készít.
A tanulót a vizsga eredményéről azonnal tájékoztatni kell.
Osztályozóvizsga:
- Korábban nem tanult tantárgyból, vagy még nem tanult évfolyam tananyagából (félévkor vagy év végén) letett vizsga. Azon tanulók, akik olyan tantárgyból tesznek osztályozó vizsgát, amely nem szerepel az iskola helyi tantervében (pl. olasz, spanyol stb.) kötelesek önálló felkészüléssel más iskolában jelentkezni osztályozó vizsgára és hivatalos eljárás keretében jegyzőkönyvvel bizonyítani az elért eredményt.
- Azon tanulók kötelesek osztályozó vizsgát tenni, akik az adott tantárgy tanítási óráinak több mint 30%-áról hiányoztak és nincs elegendő osztályzatuk az értékeléshez.
- Ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen a kétszázötven tanítási órát meghaladja a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet.
Az osztályozóvizsgára vonatkozó szabályok:
- ideje: igazgató által előírt időpontban,
- követelményei: a felsőbb évfolyamba lépéshez szükséges ismeretek,
- formája: írásban és/vagy szóban,
- időtartama: tantárgyanként 45 perc,
- ha tanév kezdetekor tesz osztályozó vizsgát a tanuló, akkor a vizsga várható ideje előtt 2 hónappal, a bizonyítvány leadásával kell jelentkeznie az osztályfőnökénél,
- az osztályozóvizsga idejének beosztásáról a szülőt (tanulót) időben értesítjük az elektronikus naplón és keresztül és postai úton.
- a vizsgán tanulónál lehetővé kell tenni mindazon mentességek, kedvezmények érvényesítését, amelyet a tanuló megfelelő vizsgálat, szakértői vélemény alapján kapott.
Tantárgyanként a feladatokat, illetve a megválaszolandó kérdéseket a tanuló tanára határozza meg, és a munkaközösség-vezető ellenőrzi, hogy a tantervi követelményeknek eleget tesz-e. A tanuló teljesítményének értékelését a vizsgabizottság végzi.
A vizsgabizottság tagjai:
elnök: az iskola igazgatója vagy megbízott helyettese,
tagok: szaktanár, a tanuló saját tanára), a munkaközösség-vezetők (tantárgyanként).
A bizottság a vizsgáról jegyzőkönyvet készít.
A tanulót a vizsga eredményéről azonnal tájékoztatni kell.
Különbözeti vizsga:
Adott tantárgyból iskola, illetve iskolatípus váltás esetén letehető vizsga.
Különbözeti vizsgát a tanuló abban az iskolában tehet, amelyben a tanulmányait folytatni kívánja.
A különbözeti vizsgák időpontját az igazgató határozza meg.
Iskolaváltoztatás vagy külföldi tanulmányok magyarországi folytatása feltételeként írhatja elő az Intézmény a különbözeti vizsga letételét. Abból a tantárgyból vagy tantárgyrészből kell különbözeti vizsgát tennie a tanulónak, amelyet az intézmény a megkezdeni tervezett évfolyamtól alacsonyabb évfolyamon tanított, s amely tantárgy, tananyag ismerete feltétele a sikeres továbbhaladásnak, a magasabb évfolyamra lépésnek.
A különbözeti vizsga tantárgyainak, tartalmának meghatározása során mindig egyedileg kell az intézmény vezetőjének határozatot hoznia a jelentkező tanuló ügyében.
A vizsgatárgyak (osztályozó, javító, különbözeti) részei és követelményei
- Alsó tagozat: magyar nyelv, irodalom, matematika, környezetismeret, idegen nyelv, testnevelés, ének-zene, vizuális kultúra, etika technika és tervezés, digitális kultúra.
- Felső tagozat: magyar nyelv, irodalom, történelem, idegen nyelv, fizika, matematika, biológia, kémia, földrajz, testnevelés, ének-zene, digitális kultúra, etika, vizuális kultúra, természettudomány.
Mindkét tagozaton a tantárgyak vizsga feladatait a helyi tantervben évfolyamonként meghatározott követelményrendszer alapján állítjuk össze.
Pótló vizsga
A vizsgázó pótló vizsgát tehet az igazgató által meghatározott vizsganapon, ha a vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel eltávozik, mielőtt a válaszadást befejezné. A vizsgázónak fel nem róható ok minden olyan, a vizsgán való részvételt gátló esemény, körülmény, amelynek bekövetkezése nem vezethető vissza a vizsgázó szándékos vagy gondatlan magatartására. Az igazgató engedélyezheti, hogy a vizsgázó a pótló vizsgát az adott vizsganapon tegye le, ha ennek a feltételei megteremthetők. A vizsgázó kérésére a vizsga megszakításáig a vizsgakérdésekre adott válaszait értékelni kell.
A tanulmányok alatti vizsga / osztályozó, különbözeti, javító, pótló/F– ha azt az iskolában szervezik – vizsgabizottságának elnökét és tagjait az igazgató, a független vizsgabizottság elnökét és tagjait a területileg illetékes kormányhivatal bízza meg.
Az értékelés rendje:
Minden vizsgatantárgy követelményei azonosak az adott évfolyam adott tantárgyának az intézmény pedagógiai programjában található követelményrendszerével. Ha a vizsga tantárgy írásbeli vizsgarészt is tartalmaz, akkor az írásbeli vizsga lezárását követően a vizsgáztató tanár kijavítja a dolgozatot. Követelmény, hogy a dolgozat javítása pontozásos rendszerben történjék, az egyes részpontszámokat és az egyes részekre kapható maximális pontszámot egyaránt meg kell jelölni. Ha az írásbeli vizsgarész mellett a vizsgatantárgy szóbeli vizsgarészt is tartalmaz, az írásbeli maximális pontszáma – az idegen nyelv vizsgatantárgy kivételével – a teljes vizsgára kapható pontszám 60%-ával egyezik meg. Idegen nyelv esetében az írásbeli pontszáma az összes pontszám 80%-ával azonos.
A javító vizsga tantárgyi témaköreit 2. sz. melléklet tartalmazza.
Az egyes vizsgarészeken elért pontszámok összege alapján az osztályzat a következőként határozandó meg:
- 0-33% elégtelen
- 34-50% elégséges
- 51-70% közepes
- 71-90% jó
- 91-100% jeles
18. Iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma
Alsó tagozat | Felső tagozat | ||||
1.a | 24 | 5.a | 28 | ||
1.b | 25 | 5.b | 30 | ||
1.c | 26 | 6.a | 23 | ||
2.a | 28 | 6.b | 26 | ||
2.b | 27 | 7.a | 25 | ||
3.a | 19 | 7.b | 26 | ||
3.b | 21 | 8.a | 23 | ||
4.a | 27 | 8.b | 23 | ||
4.b | 26 | Össz.: | 204 | ||
Össz.: | 223 |
19. Pályakövetés adatai
A 2017/2018-as tanév év végi eredményei az általános iskolában | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.a | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÁTLAG | 3,45 | 3,36 | 3,36 | 3,53 | 4,11 | 3,31 | 4,13 | 2,90 | 3,95 | 3,85 | 3,54 | 4,00 | 3,95 | 4,81 | 3,89 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.b | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÁTLAG | 3,77 | 3,86 | 3,59 | 3,86 | 4,50 | 3,19 | 4,26 | 4,14 | 3,27 | 3,73 | 3,86 | 4,32 | 3,86 | 4,90 | 4,18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 2018/2019-es tanév év végi eredményei az általános iskolában | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.a | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÁTLAG | 4,17 | 3,86 | 3,14 | 4,17 | 4,20 | 3,50 | 4,00 | 2,91 | 3,68 | 3,73 | 3,27 | 4,36 | 4,09 | 4,55 | 4,03 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.b | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÁTLAG | 3,71 | 3,81 | 3,38 | 3,85 | 4,38 | 3,38 | 4,12 | 3,19 | 3,86 | 3,29 | 3,52 | 4,33 | 4,05 | 5,00 | 4,10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.c | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÁTLAG | 3,32 | 3,42 | 3,32 | 3,5 | 4,00 | 2,74 | 3,95 | 2,63 | 3,26 | 3,47 | 3,16 | 3,74 | 3,42 | 4,68 | 3,73 |
A 2019/2020-es tanév év végi eredményei az általános iskolában
8.a | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |
ÁTLAG | 4,33 | 4,33 | 4,33 | 4,22 | 4,5 | 4,00 | 4,22 | 3,56 | 4,33 | 4,28 | 4,11 | 4,39 | 4,44 | 4,83 | 4,28 | |
8.b | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |
ÁTLAG | 4,44 | 4,50 | 4,22 | 4,50 | 4,20 | 4,28 | 4,22 | 3,67 | 4,22 | 4,44 | 4,17 | 4,56 | 4,44 | 5,00 | 4,35 | |
8.c | magyar nyelv | irodalom | történelem | angol | német | matematika | informatika | fizika | biológia | kémia | földrajz | ének | rajz | testnevelés | átlag | |
ÁTLAG | 4,37 | 4,26 | 4,21 | 4,20 | 4,33 | 3,67 | 4,21 | 3,26 | 4,37 | 4,16 | 3,84 | 4,16 | 4,05 | 4,89 | 4,14 |
A 2020/2021-es tanév év végi eredményei az általános iskolában
8.a
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,52 | 4,29 | 3,52 | 4,29 | 4,90 | 5,00 | 4,95 | 3,48 | 4,19 | 4,10 | 4,43 | 4,14 | 4,43 | 4,81 | 4,81 | 3,95 | 3,95 | 4,30 | 4,30 |
8.b
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,20 | 4,10 | 3,79 | 4,10 | 5,00 | 5,00 | 4,75 | 3,25 | 4,05 | 3,75 | 4,09 | 4,25 | 4,25 | 4,85 | 4,65 | 3,85 | 4,55 | 4,21 | 4,21 |
8.c
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,16 | 3,68 | 3,84 | 4,20 | 4,91 | 5,00 | 4,70 | 3,50 | 4,15 | 3,75 | 4,38 | 4,17 | 4,45 | 4,95 | 4,55 | 3,35 | 3,89 | 4,17 | 4,17 |
A 2021/2022-es tanév év végi eredményei az általános iskolában
8.a
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,05 | 3,68 | 3,41 | 3,41 | 4,82 | 5,00 | 3,91 | 3,18 | 4,41 | 3,73 | 3,92 | 3,56 | 4,18 | 4,77 | 4,59 | 4,09 | 4,73 | 4,05 | 4,05 |
8.b
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
3,81 | 3,48 | 2,90 | 3,29 | 5,00 | 5,00 | 3,71 | 2,95 | 4,00 | 3,57 | 3,60 | 3,67 | 4,38 | 4,71 | 4,71 | 3,71 | 4,48 | 3,89 | 3,89 |
A 2022/2023-as tanév év végi eredményei az általános iskolában
8.a
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,04 | 3,82 | 3,26 | 3,82 | 5,00 | 5,00 | 3,82 | 3,04 | 3,82 | 3,75 | 3,94 | 3,67 | 4,61 | 5,00 | 4,21 | 4,93 | 4,21 | 4,13 | 4,13 |
8.b
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Történelem | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Technika, életvitel és gyakorlat | Informatika | Testnevelés és sport | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,11 | 3,71 | 3,18 | 3,54 | 5,00 | 5,00 | 4,07 | 3,07 | 3,89 | 3,75 | 4,20 | 3,69 | 4,57 | 4,50 | 5,00 | 4,04 | 4,82 | 4,08 | 4,02 |
A 2023/2024-es tanév év végi eredményei az általános iskolában
8.a
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Állampolgári ismeretek | Történelem | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Digitális kultúra | Testnevelés | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,55 | 4,09 | 3,45 | 4,05 | 5,00 | 5,00 | 3,95 | 3,55 | 3,77 | 3,91 | 3,92 | 4,00 | 4,86 | 4,91 | 4,50 | 4,68 | 4,26 | 4,26 |
8.b
Irodalom | Magyar nyelv | Matematika | Állampolgári ismeretek | Történelem | Etika/hit- és erkölcstan | Hittan | Fizika | Kémia | Biológia | Földrajz | Angol nyelv | Német nyelv | Ének-zene | Vizuális kultúra | Digitális kultúra | Testnevelés | Tanulmányi átlag | Tanulmányi átlag 2 |
4,23 | 3,95 | 3,68 | 4,59 | 3,95 | 5,00 | 5,00 | 3,68 | 3,41 | 3,82 | 3,86 | 4,14 | 4,38 | 5,00 | 4,82 | 4,32 | 4,68 | 4,22 | 4,22 |
20. Beiskolázással kapcsolatos adatok
2017/2018 tanév | ||||||
Jelentkezés – felvétel szerint | ||||||
Osztály | I. hely/fő | II.hely/fő | III. hely/fő | IV.hely/fő | V.hely/fő | Össz.tan. |
8.a | 18 | 2 | 2 | 22 | ||
8.b | 20 | 2 | 2 | 20 | ||
6.o | 2 | 0 | 0 | 2 | ||
Össz.isk. | 40 | 4 | 4 | 0 | 0 | 44 |
%-ban isk. | 90,9% | 9,1% | 9,1% | 0,0% | 0% | 109% |
Iskolatípus szerint | ||||
Osztály | Gimn. | Szakgimn.. | Szakk. | Össz.tan. |
8.a | 13 | 4 | 5 | 22 |
8.b | 11 | 6 | 5 | 22 |
6. o | 2 | 0 | 0 | 2 |
Össz.isk. | 26 | 10 | 10 | 46 |
%-ban isk. | 57% | 22% | 22% | 100% |
2018 / 2019 tanév | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2019 / 2020 tanév
Jelentkezés – felvétel szerint
Osztály | I. hely/fő | II.hely/fő | III. hely/fő | IV.hely/fő | V.hely/fő | Össz.tan. |
8.a | 14 | 3 | 0 | 1 | 0 | 18 |
8.b | 15 | 3 | 0 | 0 | 0 | 18 |
8.c | 16 | 3 | 0 | 0 | 0 | 19 |
Össz.isk. | 45 | 9 | 0 | 1 | 0 | 55 |
%-ban isk. | 81,8% | 16,4% | 0,0% | 1,8% | 0% | 100% |
Iskolatípus szerint
Osztály | Gimn. | Szakgimn / technikum | Szakk /szakképző | Össz.tan. |
8.a | 12 | 6 | 0 | 18 |
8.b | 12 | 4 | 2 | 18 |
8.c | 9 | 8 | 2 | 19 |
Össz.isk. | 33 | 18 | 4 | 55 |
%-ban isk. | 60% | 33% | 7% | 100% |
2020 / 2021 tanév
Jelentkezés – felvétel szerint
Osztály | I. hely/fő | II.hely/fő | III. hely/fő | IV.hely/fő | V.hely/fő | Össz.tan. |
8.a | 18 | 2 | 1 | 0 | 0 | 21 |
8.b | 14 | 4 | 2 | 0 | 0 | 20 |
8.c | 18 | 2 | 0 | 0 | 0 | 20 |
Össz.isk. | 50 | 8 | 3 | 0 | 0 | 61 |
%-ban isk. | 81,96% | 13,11% | 4,91% | 10,00% | 0% | 100% |
Osztály | Gimn. | Szakgimn / technikum | Szakk /szakképző | Össz.tan. |
8.a | 12 | 6 | 3 | 21 |
8.b | 9 | 10 | 1 | 20 |
8.c | 9 | 11 | 0 | 19 |
Össz.isk. | 30 | 27 | 4 | 61 |
%-ban isk. | 60% | 33% | 7% | 100% |
2021 / 2022-es tanév
I. helyre felvett | II. helyre felvett | III. helyre felvett | IV. helyre felvett | V. helyre felvett | |
8.a | 19 | 2 | 1 | 0 | 0 |
8.b | 20 | 1 | 0 | 0 | 0 |
összesen | 39 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Továbbtanulás helye | Felvett tanulók száma |
Szolnoki TK (Szolnok város) | 8 |
Szolnoki TK (Hajnóczy) | 19 |
Szolnoki TK-n kívüli össz: | 29 |
Jászberényi TK-hoz tartozó | 0 |
Szolnoki Szakképzési Centrum | 22 |
Karcagi SZC | 1 |
Megyén kívüli int-ben: | 3 /ebből 1 nem állami/ |
Megyén belül, de nem állami | 2 |
2023 / 2024-es tanév
Továbbtanulás iránya | Felvett tanulók száma |
gimnázium | 20 |
szakgimnázium | 1 |
technikum | 20 |
szakközépiskola | 2 |
szakképző iskola | 1 |
Első helyen felvett tanulók száma: | 44 |
Második helyen felvett tanulók száma: | 0 |
Harmadik helyen felvett tanulók száma: | 0 |
Továbbtanulás helye | Felvett tanulók száma |
Szolnoki TK (Szolnok város) | 10 |
Szolnoki TK (Hajnóczy) | 7 |
Karcagi TK-hoz tartozó | 2 |
Szolnoki Szakképzési Centrum | 22 |
Karcagi SZC | 1 |
Megyén kívül | 2 |