A népmese napjának megünneplésére osztályunkban idén is szabadulószoba formájában került sor. A kőleves című népmesét választottuk, ami az olvasókönyvünkben is megtalálható.
A csapatok négy teremben párhuzamosan 4-5 fős csapatokban követték végig a mese történéseit. A állomások során többek között egy tál sóból papírcsíkokat kivéve sorbarendezték az eseményeket, a szereplők tulajdonságait szófelhőből kiválogatták, Braille-írás kódolásával, labirintusból való kijutással a leves hozzávalóit fejtették meg.
Ha helyes sorrendben haladtak a feladatokkal (kőleves hozzávalóinak sorrendje volt), és a megoldást jelölték a menetlevélen egy kóddal, akkor megfejtésként a KŐLEVES szót kapták meg, kijutva így a tanteremből.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a gyerekek szüleivel közösen egy „lakomát” (nasipartit) rendeztünk az iskola kinti tantermében. A lakomát követően szabadon játszhattak, focizhattak, közösen élvezhették a délutánt.
A másnapi olvasás órai megbeszélés során értékelték a közös munkát, a feladatok nehézségét, elmondhatták a kedvenc feladványukat is. Legtöbbjüknek a tál sóban való mondatcsíkok keresgélése (só kostolása) volt.
A népmese hagyományainak őrzésén, valamint a szövegértés fejlesztésén túl remélhetőleg a közösséget is formálta, a szülőkkel való szorosabb kapcsolatot, együttműködést alakította a mese ilyen módon történő feldolgozása.
Köszönjük a tanulók aktív részvételét, valamint a szülők segítségét.
Pápainé Molnár Anikó, 3. a osztály