A Boldog Gyermekekért Alapítvány olyan egész tanítási évre szóló tevékenységrendszert állított össze, amelyben a gyermekek aktívan vesznek részt, akár egyéni, akár csoportos formában. A tevékenységek, eszközök létrejöttét illetően széleskörű összefogásra alapozunk: a gyermekeken kívül a pedagógusok, és a szülők külső civil kapcsolatainkkal is együtt munkálkodnak.
A projekt oktatási-nevelési célja, hogy növelje a résztvevők környezettudatosságát és fejlessze fenntarthatósági szemléletüket. Ennek megvalósítása során lehetőséget biztosítunk a résztvevők számára, hogy elmélyüljenek a környezeti problémákban és megismerjék a fenntartható életmódra való átállás lehetőségeit.
Az 1-2. évfolyamon tartott ÖKO foglakozásokon mondókákkal, versekkel varázsoltuk be a tanterembe a környezetünkben élő állatokat, illetve érzékszervi tapasztalatszerzés útján a növényeket kellett felismerniük.
Klímanókká alakultak a gyerekek (Fém Frici, Komposzt Karcsi, Papír Apó….), akiknek legfőbb feladata a Földünk megtisztítása volt. Játékos formában gyűjtötték szelektíven a hulladékot.
3-4. évfolyamon már kicsit komolyabb témával foglalkoztunk: környezetünk szennyezésének problémájával és a megújuló energiaforrások jelentőségével ismerkedtek meg a gyerekek. A környezetvédelmi totó megoldásával, a környezetszennyezést ábrázoló puzzle kirakásával hasznos tanácsokat kaphattak a témáról.
Nagy sikere volt a játékos sor- és váltóversenynek, melynek során újrahasznosított anyagokkal végeztek ügyességi feladatokat, gyűjtögettek, célba dobtak, keresgéltek.
A hulladék visszaszorítása is fontos feladatunk, ezért versenyt hirdettünk, melynek során, egy héten keresztül, a nap végén megmértük a hulladék mennyiségét a kukákban. A célunk az volt, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk.
A hulladék csökkentésében nagy szerepe van annak, hogy a gyerekek uzsonnás dobozban hozzák az otthonról hozott ennivalójukat és nem nejlon zacskóban, valamint a kulacsot részesítik előnyben a műanyag flakonnal szemben. Ez alsó tagozaton remekül működik.
Meghirdettük a „Újrahasznosított anyagokból készített tárgyak, eszközök verseny!”-t. Várakozáson felül, nagyon sok pályamunka érkezett. Az elkészült tárgyak, eszközök iskolánk aulájában lettek kiállítva. Minden résztvevő ajándékban részesült, a legkiemelkedőbb pályaművek plusz jutalmat kaptak.
A felső tagozatosok öko-óráin ökokockát készítettünk, mely segítségével megbeszéltük a „zöld”, másnéven megújuló energiákat, ezek jelentőségét.
A Földdel kapcsolatos szókereső feladat során kigyűjtött szavakat értelmeztük, megmagyaráztuk, megbeszéltük jelentőségüket és hatásaikat a mai életünkre és a jövőre vonatkozóan is.
A szeizmográf készítése során szükség volt a kreatív gondolkodásra, hogy működőképes legyen az elkészült szerkezet.
A játékos sorversenyen ők is újrahasznosított eszközöket használtak sporteszközként. A tanulók lelkesen gyűjtötték össze a palackokat, célba dobtak, majd a kereső feladat során meg kellett találniuk az elrejtett hulladékot.
A saját kulacs még nem minden tanulónál valósul meg, de az osztályok nagy százalékában törekednek erre a tanulók. A kulacsok kapcsán beszélgettünk a nanoműanyagok beépülésről az emberi és bármelyik más élő szervezetbe és ezek káros következményeiről. Meghirdettük, az Energiatakarékos épület vagy járműmodell készítő versenyt, melyre sok pályamű érkezett. A felhasznált anyagok között szerepet kapott pl. a WC papírguriga, a műanyag flakonok, a flakonok kupakjai. Az elkészített produktumokból szintén a földszinti aulában rendeztünk kiállítást. A pályaműveket készítők a pályázat során nyert pénzösszegből jutalmazásban részesültek.
A projektet a Martfű Város Önkormányzata által nyújtott Civil Keret támogatásával valósítottunk meg, melyet ezúton is köszönünk.