TÉMAHÉT FARSANG

FARSANG 2015

A TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 “Köznevelés az iskolában” c. projekt keretében iskolánk sikeresen pályázott és nyert a ,, Műv-ész”- komplex személyiségfejlesztő, művészeti program” anyagával. Ennek a pályázatnak volt az első szakasza a mesejáték, amit mindannyiunk örömére sikeresen zártunk 2015 januárjában. Az első szakasz még véget sem ért, amikor a farsangi témahétért felelős csoport már elkezdte munkáját.
Célunk az volt, hogy a gyermekek ismerjék meg a farsanggal kapcsolatos néphagyományokat, szokásokat, játékokat. Legyenek képesek csoportban, együttműködve a szülőkkel eredményes munkát végezni.
A farsang lényegének, érzelmi tartalmának megértése, átélése tevékenységek útján, különböző feladatok segítségével történt. A városi gyerekek élethelyzete messze került a népszokások világától. A mesében, a versben, a táncban, az énekben és az ünnepben megfogalmazódó világkép azonban könnyen befogadható a kisiskolás számára. Igényük van arra, hogy felszabadultan, teljes lényükkel játszanak, mulassanak, ünnepeljenek.
A témakör feldolgozása egy egész hetet felölelő projekt keretében történt. Olyan feladatokat terveztünk, amelyek a gyerekek érdeklődési körének leginkább megfelelnek, közös élményre, előkészületekre, gyűjtőmunkára épülnek, így a szülőket is megpróbáltuk bevonni a mindennapi tevékenységrendszerbe.
Kitártuk iskolánk kapuját és szívesen fogadtunk a programjaink iránt érdeklődő minden vendéget.
A projekthéten farsangi témájú tanítási órákat és hozzákapcsolódó szabadidős tevékenységeket tartottunk. A 2. évfolyamos bemutató órákon megismerkedtünk a farsangi szokásokkal, népi hagyományokkal. Játékos matematikai feladatokat oldottak meg a gyermekek a farsanghoz kapcsolódóan. Mandala képet színeztek, farsangi álarcot készítettek a napköziben. Megismerkedtek a farsangi fánk történetével, verseket, dalokat tanultak. A szülők és a szakács nénik segítségével fánkot sütöttek.
Intézményünk valamennyi tanulója számára versenyt hirdettünk. hiszen ebben az évben a farsangi tombolák megszerzéséért meg kellett dolgozniuk. A feladatok között szerepelt kiszebáb készítése a szülők bevonásával, rajzok, álarcok, szemüvegek készítése az iskolai faliújságra. farsangi totó kitöltése akár online módon is, és természetesen a jelmezbe bújás.
Együtt űztük el a telet, zajkeltő eszközökkel, dudával, kolomppal, rossz fedővel körbe járva az iskolát, majd a szülőkkel kiszebáb égetésre került sor az iskola udvarán. Közösen felidéztük a megtanult mondókákat és dalokat.
A farsangi időszak végén, a maszkabál, a jelmezbe bújt gyerekek mulatsága jelenti a csúcspontot. Az alsó tagozatos gyerekek az aulában, a felsősök a Művelődési Központban mulathattak, rophatták a táncot végkimerülésig.
Egy programokban rendkívül gazdag, eredményes, valamennyi résztvevő számára emlékezetes hetet zártunk, igen jelentős érdeklődés közepette. Örülünk, hogy szűkebb és tágabb környezetünk számára is betekintést nyújthattunk életünkbe, s aktív részesei lettek programjainknak. Köszönjük a sok pozitív visszajelzést, elismerést!