„Mi leszek, ha nagy leszek?”

Az idei tanévben november 17-én tartottuk meg most már rendhagyó pályaorientációs napunkat. Tekintettel a járványügyi helyzetre az osztályok saját tantermükben az osztályfőnökök vezetésével szervezték meg a nap programját. Alsó tagozatos osztályaink a Mekk Elek rajzfilmsorozat néhány epizódjának megtekintése után a történetben megjelent szakmákról beszélgettek. Játékos gyakorló feladatlapok segítségével gyűjtötték össze az ismert foglalkozások jellemzőit. Voltak olyan csoportjaink, akik gyakorlati tevékenységet is beiktattak a nap programjába. „Kis kuktának”, „ Kis cukrásznak öltöztek és rendkívül ízletes kókuszgolyót /különböző változatokban/ készítettek.

Felső tagozatos osztályaink önismereti feladatokból indultak ki. Csoportban differenciálva végeztek kutató munkát bizonyos foglalkozásokkal kapcsolatban. Voltak olyan osztályaink, akik a múltból, azaz óvodai élményekből indultak ki. Vagyis mit válaszoltak erre a kérdésre: Mi leszel, ha nagy leszel? A válaszok megadták a jó alaphangulatot a munka folytatásához, majd ezután a jelenre tértek át. Ma mit válaszolnál erre a kérdésre. A válaszadást gyűjtő munka követte: pl. milyen szakra kell jelentkeznem, hogy a választott szakmát tanulhassam, van egészségügyi, vagy alkalmassági vizsga stb. Utolsóként tértek rá a jövőre. Hogyan, milyen módon, miért változhat meg a mai elképzelésünk.

A 8.évfolyamon tanuló diákjaink konkrétan az idei pályaválasztás menetét beszélték meg. Először áttekintették azokat a középfokú intézményeket, amelyek a legnépszerűbbek egy-egy osztályban. A felvételi eljárás időpontjait rögzítették, mint: felvételi elküldésének határideje, írásbeli felvételi időpontja, jelentkezési lap elküldésének határideje, stb.

Összességében elmondhatjuk, hogy rendkívül színes, eredményes napon vagyunk túl. Bízunk abban, hogy tanítványaink sok segítséget kapnak ahhoz, hogy mindenki a számára legmegfelelőbb szakmát, hivatást válassza.

Ivanov Erka