Az önismeret, közösségépítés, kompetenciafejlesztés terén játékok segítségével megtanultuk egymás nevét. Közösségformáló játékokkal ön- és egymás tulajdonságainak felismerését gyakoroltuk. Igyekeztünk a tulajdonságok alapján a ránk leginkább hasonlító állat, növény szerepébe bújni, mely erősítette ön- és társ ismeretünket.
A sport, egészségtudatos életmód terén nagy érdeklődéssel tekintettünk meg filmet a vírus terjedésével, védekezéssel kapcsolatban. Tudatosítottuk a helyes, rendszeres kézmosás fontosságát. Játékos sportfeladatokkal, a gyerekjóga alapfeladataival színesítettük az egészséges életmód alapjainak megerősítését. Az iskolaudvaron a trambulinon, a városi játszótéren a különböző mászó, ügyességi játékokon fejlesztettük a képességeiket. Az udvaron játékos sorversenyeket, az uszodában vízi vetélkedőt rendeztünk. A legmelegebb tábori napon minden kisdiáknak jól esett a martfűi uszoda hűs medencéiben töltött pancsolás a nagy hőségben.
Változatos, érdekes, színes programokban volt részük a gyerekeknek a környezettudatosság, természeti értékeink témakörben, megismerkedtek a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával, az újra hasznosítható anyagokkal. Tárgyakat terveztünk és készítettünk belőlük. Városunkban, a Tisza partján tett sétánk során megfigyelhettük természeti értékeinket, a lakók környezetszépítő tevékenységét.
A művészeti nevelés terén kézügyességüket fejleszthették: állatfigurákat készítettek az újrahasznosítás jegyében tojástartóból, üdítős dobozból. Memóriajátékot is készítettek kupakból. Kikapcsolódásként mesét hallgattak, mesefilmet néztek, melyek állatokhoz kapcsolódtak. A mesékhez illusztrációt készítettek.
Autóbuszos kirándulásunkkal (Kecskemét) is a természeti értékeinket igyekeztünk megismertetni a táborozó diákokkal, valamint a környezettudatosságot erősítettük bennük. Városnézés során felfedeztük a régi korok építészetének máig is meglévő emlékeit.
Szendi Éva